Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
kijk das netjes rijden inderdaad. maar dan heb je het over lange afstanden en dan is idd een motor zuiniger
maar scheelt het zo belachelijk weinig in frankrijk? hier scheelt het soms wel 15 cent!
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dat pingelen wordt bij een moderne motor gedetecteerd en verholpen door wat extra benzine in te spuiten waardoor het mengsel rijker en koeler wordt en niet meer door de druk detoneert. Dus een hoger verbruik. Als je altijd erg rustig rijdt zal het wel meevallen denk ik.Niels;32431 schreef : In een moderne auto regelt het motormanagement alles af zodra je benzine met een lager octaangetal tankt. Je kunt dan gewoon Duitse Normalbenzin (RON 91) erin donderen ten koste van een beetje vermogen (en in sommige gevallen zelfs extra verbruik). Dat lijkt me niet het geval bij een 340 1.4. Bovendien zegt het instructieboekje 'Euro 95' en dat is dan ook wat er in de tank van de mijne gaat.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb ook eens ron 100 getankt, maar toen leek het verbruik zelfs toegenomen te zijn.
Welnu, vandaag de test; ik ga met ron 98 naar Hannover en kom met ron 91 terug. Morgen verslag.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Ik vraag me af of een andere brandstof ook een ander lucht/brandstof verhouding vraagt, dan zou je je carburateur moeten afstellen.
- V300 register
- Verbannen
Ik had ook het gevoel dat het motortje minder rauwig klonk dan anders.