1990 460 GLE
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;232395 schreef : kun je de volgende keer een foto maken?
er zijn er maar heel weinig in deze kleur, zou leuk zijn als ik van elk exemplaar een foto heb, liefst met kenteken, kan ik een beetje bijhouden wat waar rondrijdt
ik weet dat er in de buurt van Harderwijk ook een 460 rondrijdt in deze kleur, maar in welke staat die verkeert en welk type het is weet ik niet...
Ik zal het proberen. Priv? kom ik daar niet, alleen met de bus
Kenteken was DH-..-08 meen ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik hoop er deze of anders volgende maand aan toe te komen.
Wat ik in deze post eigenlijk wilde zeggen; gisteren is de opvolger voor deze 460 gekocht.
Er ontstond echt behoefte aan een auto die met gemak de caravan de bergen door kan sleuren. Omdat het zonde is om de Toyota scheepsdiesel alleen daarvoor weg te doen (die rijdt nog altijd super en goedkoop), hebben mijn ouders besloten om de 460 te vervangen door een 940 LPT.
De afgelopen tijd hebben we er een aantal bekeken en ik was daar steeds bij, voor het "aankoopadvies". Tjonge wat lopen er toch een beroerde handelaren rond. "Werkt de airco?" - "Ja hoor, voel maar, koude lucht!". Kijk je vervolgens onder de kap, is de hele aircopomp afgekoppeld. Allemaal van dat soort dingen.
Kom je bij een mooi gepoetste 940, zag er pico bello uit, wil je een proefritje maken; "Ja, ehm, op dit moment start hij niet helemaal goed, moeten we nog naar kijken". Is dat ding alleen te starten met vol gas en loopt 'ie voor geen meter. ZEG DAT DAN ALS IK BEL!
Maar toen, gisteravond, kwamen we dan eindelijk een mooie tegen. Een donkerblauwe 940 estate van 1998, een Limited Edition. Cruise control, climate control, 4 (!!) airbags, alles elektrisch, volleder, houtinleg, nou noem maar op. Echt helemaal compleet. Een handgeschakelde (M90 bak, oh wat schakelt dat lekker; vergeleken met een M90 is een M47 een vooroorlogse betonmolen), met versterkte trekhaak (1800 kg geremd op kenteken).
En dan de staat van het interieur en exterieur... eerlijk, je mond valt er van open. Echt super mooi. Teller staat op 364.000 maar dat merk je nergens aan. De auto stond al een aantal maanden stil (940's op benzine verkopen nou eenmaal niet goed), maar accu erin en binnen enkele slagen liep de motor. En goed!
De prijs valt in de hogere regionen, maar de auto is echt perfect en toen we eenmaal gingen onderhandelen.... de auto wordt echt perfect in orde gemaakt. Er komt onder andere een nieuwe voorruit in (steenslag), nieuwe koplampen (steenslag), distributie, grote beurt, nieuwe complete koppeling (drukgroep was slecht, gaf de verkoper direct aan!) en een hele lijst aan allerlei andere dingen. Een werelddeal. Over een week of twee, drie is de auto klaar en kunnen we er mee gaan rijden.
We kunnen niet wachten.... zelfs mijn moeder is helemaal enthousiast!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
De auto is niet gepoetst of gewassen, heeft enkele maanden zo buiten gestaan. Ik heb ook aangegeven dat de auto niet gepoetst mag worden. Aan poetsen heb ik een gloeiende hekel, maar voor deze 940 maak ik graag een uitzondering. Kan ik het Meguiarsassortiment dat al jaren onaangeroerd in de schuur staat, eindelijk proberen
Ohja, voor de nieuwsgierige aagjes; bespaar je de moeite om de advertentie te googlen, want van deze auto is nooit een advertentie geweest
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
te koop?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Zo te lezen inderdaad een topdeal, benieuwd wanneer die in Ulft staat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik kan eigenlijk geen ervaringen of verhalen vinden op Google, maar de hele deal staat gewoon zwart op wit dus we hebben weinig te vrezen
@ Floris; nee deze woonboot moet een paar jaar hier blijven. Jouw 740 was toen ik hem kocht idd ook de 'speld in de hooiberg', al heb ik er nog wel eea aan moeten versleutelen en bleek de eigenaar voor mij toch niet zo handig als ie zich voor deed
Nog een paar weekjes wachten.... in de tussentijd vast de blauwe 360 opruimen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Al maanden wil ik de remmerij onder handen nemen maar het kwam er steeds niet van. Dit weekend toch maar begonnen.
De dealer kon nog NOS remschijven en blokken leveren. De slangen en de wielremcilinders niet meer leverbaar, dus daarvoor moest ik naar de Brezan. Echter was er nergens een revisieset voor de remklauwen te krijgen! Er is echt helemaal niks voor te krijgen. Dus ik hoopte dat alles nog heel en goed gangbaar zou zijn....
de schijven waren aardig dun geworden, remblokjes ook. Kon nog wel even mee maar het beviel me niet.
Gisteren begonnen, en ja hoor. De malloot die de vorige keer de schijven vervangen heeft, heeft de oude bouten van de remklauwbracket weer teruggezet. De koppen van die bouten waren behoorlijk beschadigd en verroest, daar kon ik dus helemaal niks meer mee. Noodgedwongen dus de koppen met de slijper eraf geslepen... maar toen had ik dus geen bouten meer.
Blijken het dezelfde te zijn als van de 300!! Dat zijn M12 bouten met een fijne draad, die alleen bij de speciaalzaken te krijgen zijn. En laat ik daar vorig jaar net een voorraad van te hebben gekocht.... dus ik had de nieuwe bouten al klaar liggen, kon ik alles zo weer terug zetten.
Al met al toch behoorlijk veel werk. Ik ben per kant zeker 4 uur bezig geweest. Vooral dat slijpwerk is link, je mag de veerpoot natuurlijk niet beschadigen. Maar alsjeblieft... als je ziet dat een bout al rond en verkracht is, zet dan gewoon een NIEUWE terug!! Dan was ik veel sneller klaar geweest.
Gelukkig waren de remklauwen nog goed gangbaar, ik kon de zuigers met mijn blote handen terugdrukken zonder al teveel kracht. De geleidepennen heb ik voor de zekerheid opnieuw ingevet. Helaas dus geen nieuwe stofhoesjes, was wel mooier geweest....
Morgen de achterkant onder handen nemen. Nieuwe remcilinders en remslangen. Ik weet dat een van de boutjes van de linker remcilinder is dolgedraaid, dus daar zal ik ook wel weer de slijper voor nodig hebben.
Ohja, Wouter; nogmaals dank dat je me op de VKB jouw setje remklauwen hebt gegeven! Die brackets kwamen nu heeeeeel goed van pas, omdat de oude nog boutresten hebben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.