- Berichten: 4
1990 460 GLE
- 16673-dummy
- Nieuw lid
de laatste tijd haperde de startmotor al een paar keer, gisteren was er alleen nog maar een "klik"... dus wederom de startmotor kapot! Wat een ge-etter is dat toch met die 460. Is een paar jaar terug een nieuwe op gezet.
Laatst schreef ik het nog elders op het forum: koop NOOIT een nieuwe startmotor of dynamo, maar laat je oude reviseren door een specialist... hier is het bewijs maar weer.
Gelukkig stond de auto al wel boven de smeerput in mijn schuur en heb ik de originele startmotor bewaard. Ik ga deze eens zelf uit elkaar halen en zien of ik er zelf wat aan kan doen. Een startmotor vervangen bij een 400-serie is van bovenaf niet te doen dus zodra de startmotor klaar is kan ik 'm mooi vanuit de smeerput monteren. Het zal wel een kwestie van schoonmaken zijn, evt. nieuwe koolborstels en relais.
Ach... die 460 houdt me van de straat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
- Berichten: 2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Tot mijn schrik zijn de 460's behoorlijk uitgedund.
Er rijden nu nog 3 beige 460's in NL. Tweemaal 460 GL Injection automaat, en nog maar ??n beige 460 GLE Injection. En dat is de mijne. Dit is dus letterlijk de LAATSTE 460 GLE Injection in de kleur beige die in NL rondrijdt!
Er zijn nog 11 beige 440's, waarvan twee in GLE-uitvoering. E?n daarvan is een carburateur, en ??n is een injectie.
Conclusie: met de 400-serie is het nog veel erger gesteld dan met de 300-serie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dat rode ding van mijn broer, nog 4 stuks in het rood, waarvan 3 uit 1992 (leuk detail is dat 1 exemplaar nog bij de eerste eigenaar is!). In alle kleuren zijn er nog slechts 15 :eek:
Die auto is dus officieel zeldzamer dan mijn 340 GLE Millionaire, waarvan er zelfs maar 125 zijn gebouwd... (Daarvan staan er nog 5 op kenteken)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Leuk, die open data van de RDW. Zo iets zocht ik al heel lang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
volvofiel;238934 schreef : Vanavond zat ik eens te grasduinen in de Open Data van de RDW.
Tot mijn schrik zijn de 460's behoorlijk uitgedund.
Er rijden nu nog 3 beige 460's in NL. Tweemaal 460 GL Injection automaat, en nog maar ??n beige 460 GLE Injection. En dat is de mijne. Dit is dus letterlijk de LAATSTE 460 GLE Injection in de kleur beige die in NL rondrijdt!
Er zijn nog 11 beige 440's, waarvan twee in GLE-uitvoering. E?n daarvan is een carburateur, en ??n is een injectie.
Conclusie: met de 400-serie is het nog veel erger gesteld dan met de 300-serie!
Dan mis ik nog de beige 460 Turbo die bij Svenska Bildalar op de brug stond
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
General Custom;238935 schreef : Het gaat echt hard inderdaad...
Dat rode ding van mijn broer, nog 4 stuks in het rood, waarvan 3 uit 1992 (leuk detail is dat 1 exemplaar nog bij de eerste eigenaar is!). In alle kleuren zijn er nog slechts 15 :eek:
Die auto is dus officieel zeldzamer dan mijn 340 GLE Millionaire, waarvan er zelfs maar 125 zijn gebouwd... (Daarvan staan er nog 5 op kenteken)
Die rode van de eerste eigenaar heb ik ooit nog gesproken, had destijds een originele volvo imperial van hem gekocht, was een 440 GLE en hij werkte destijds bij Volvo had in zijn 440 ook heel wat originele accesoires zitten.
Helaas is deze ook heel erg verkleurt en bijna roze.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Al met al heeft de auto 2 maanden zonder accu gestaan. Het alarmsysteem vond dat niet leuk. Het is een prima werkend Volvo Guard I systeem, en de sirene heeft een eigen accu, die wordt gevoed door de auto-accu. Wegens gebrek aan een auto-accu, is de noodstroomvoorziening dus leeg gelopen.
Ondanks dat ik zowel het alarm als de sirene UIT had gezet (godzijdank heb ik het originele sleuteltje voor het alarm nog!), begon de sirene te loeien toen ik de accu aansloot.
Het blijkt dat eerst de noodstroomaccu weer opgeladen moet worden tot 'ie weer op oorlogssterkte is, en tijdens het opladen gaat de sirene af. Het ding stond dus een tijdje te loeien :+
Het meest grappige van alles is nog wel, dat de toonhoogte en frequentie oploopt naarmate het accuutje vol raakt! :lol:
Maar goed, op een gegeven moment naderde de sirene het ultrasone gebied, en na een mooie piep keerde de rust weer terug. Alles werkt weer als vanouds!
Wat een idioot systeem is het toch :wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.