- Berichten: 884
Compressor?
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
22-08-2013 22:48 #131270
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Compressor?
Compressors hebben een redelijk hoog rendement, maar vragen inderdaad veel vermogen van de krukas.
Een serieuze blower kan al gauw meer dan 100pk vragen.
Ik durf niet te zeggen wat een turbo vraagt.
Een serieuze blower kan al gauw meer dan 100pk vragen.
Ik durf niet te zeggen wat een turbo vraagt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jambon van der Ham (GAST)
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 50
27-08-2013 15:59 #131434
door Jambon van der Ham (GAST)
Beantwoord door Jambon van der Ham (GAST) in topic Compressor?
hier wat..
en hier..
..en in de MG omgeving ken ik Henry Hebels, heeft een demo MGB met SC, en qua opbouw is het soortgelijke techniek als onze Volvoosch..
en dat ziet er zo uit..
en hier..
..en in de MG omgeving ken ik Henry Hebels, heeft een demo MGB met SC, en qua opbouw is het soortgelijke techniek als onze Volvoosch..
en dat ziet er zo uit..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-08-2013 11:38 #131470
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Compressor?
Het interessante is dat de MGB 1.8 motor en de Volvo B18/B20 motoren redelijk vergelijkbaar zijn. Ervaringen met de speciaal voor de MGB ontwikkelde compressor door Moss Motors USA zijn hier te lezen:
www.mgexp.com/phorum/read.php?1,2006850,page=1
Deze compressor is al een behoorlijke tijd op de markt. Er zijn mensen die er al 10 jaar ervaring mee hebben. Eigenlijk zou een firma als IPD eens met Moss Motors moeten gaan praten om ook Volvo-liefhebbers te kunnen bedienen, want contacten met V-Performance leveren niets op. De kit voor de MGB zal waarschijnlijk maar in beperkte mate aanpassingen vereisen om ook op een B18/B20 gebruikt te kunnen worden. Misschien ook een uitdaging voor doehetzelvers?
Deze compressor is al een behoorlijke tijd op de markt. Er zijn mensen die er al 10 jaar ervaring mee hebben. Eigenlijk zou een firma als IPD eens met Moss Motors moeten gaan praten om ook Volvo-liefhebbers te kunnen bedienen, want contacten met V-Performance leveren niets op. De kit voor de MGB zal waarschijnlijk maar in beperkte mate aanpassingen vereisen om ook op een B18/B20 gebruikt te kunnen worden. Misschien ook een uitdaging voor doehetzelvers?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-09-2013 22:35 #131776
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Compressor?
En dan is er nog de Hi-Flow compressor:
www.hi-flow.com/
Met nog wat nader leesvoer hierover: www.mginfo.co.uk/upgrades4mgs/Engines/fi...g_superchargers.html
Met nog wat nader leesvoer hierover: www.mginfo.co.uk/upgrades4mgs/Engines/fi...g_superchargers.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 91
03-12-2013 16:04 #134593
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Compressor?
Ik wil dit draadje weer even oppakken..
Zou het mogelijk zijn om een compressor op dezelfde V-snaar te laten lopen als de waterpomp en dynamo?
Oftewel, zelfde poelies alleen een langere V-snaar gebruiken?
Zou het mogelijk zijn om een compressor op dezelfde V-snaar te laten lopen als de waterpomp en dynamo?
Oftewel, zelfde poelies alleen een langere V-snaar gebruiken?
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 178
03-12-2013 18:11 #134598
door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Compressor?
Denk het niet, gaat slippen!
Maar ik denk dat het vinden van die poulies het minste werk is, die kun je bij elke automaterialen zaak wel halen!
Je kunt ook de waterpomp en de dynamo op de huidige snaar houden en dan een dikkere multiriem direct op de krukas en compressor zetten inclusief spanner.
Maar ik denk dat het vinden van die poulies het minste werk is, die kun je bij elke automaterialen zaak wel halen!
Je kunt ook de waterpomp en de dynamo op de huidige snaar houden en dan een dikkere multiriem direct op de krukas en compressor zetten inclusief spanner.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 884
03-12-2013 18:48 #134603
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Compressor?
Ligt eraan hoeveel vermogen de compressor vraagt.
Als ik kijk naar landbouw maaiers, die gebruiken ook vaak v-snaren, maar dan lopen er 3 langs elkaar heen (of meer), dus het is mogelijk.
Ik geloof dat veteran car parts oid, dergelijke poelies voor de b18/20 aanbiedt.
Als ik kijk naar landbouw maaiers, die gebruiken ook vaak v-snaren, maar dan lopen er 3 langs elkaar heen (of meer), dus het is mogelijk.
Ik geloof dat veteran car parts oid, dergelijke poelies voor de b18/20 aanbiedt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-12-2013 19:24 #134604
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Compressor?
Maar waarom niet een dubbele poelie, zoals bij de standaard airco gebruikt werd?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 91
03-12-2013 20:16 #134608
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Compressor?
Dubbele poelies en meerder riemen vind ik minder netjes staan, @Ronald, heb je een website daarvan?
Misschien is de huidige krukaspoelie vervangen door een poelie waar een distributieriem op past ook mogelijk, en dan op de compressor zo'n zelfde, dan heb je alsnog één riem?
Misschien is de huidige krukaspoelie vervangen door een poelie waar een distributieriem op past ook mogelijk, en dan op de compressor zo'n zelfde, dan heb je alsnog één riem?
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 884
03-12-2013 21:20 #134612
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Compressor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.