- Berichten: 91
Compressor?
- Thomas Klimp (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
12-08-2013 15:05 #130795
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Compressor? is gemaakt door Thomas Klimp (GAST)
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een TT3 as in mijn B20 en ben er erg tevreden mee, nu ben ik aan het kijken naar een volgende stap naar meer vermogen. Ik was me aan het orienteren op dubbele carbs maar heb nu iets anders gevonden, ik kwam op youtube een filmpje tegen van een jolige zweed die een B20 in een oude willys coupe had gelegd, en daar een compressor op had aangesloten, deze compressor blies direct in de carburateur (gewoon een su zo te zien). Deze compressors zijn niet heel erg duur en worden ook gebruikt in de rappere modellen van de mini cooper, ze hebben geen koeling nodig (dus scheelt een hoop geklooi aan de motor zelf). Volgens mij is hier mee veel vermogenswinst te halen voor een prijs die vergelijkbaar is met die van een Weber. Het is natuurlijk vloeken in de kerk voor de liefhebber van de originele amazon maar ik vraag me af wat jullie van dit idee denken? En is dit ook te combineren met LPG?
Het gaat om een Eaton m45 supercharger.
Groet, Thomas
Ik heb sinds een tijdje een TT3 as in mijn B20 en ben er erg tevreden mee, nu ben ik aan het kijken naar een volgende stap naar meer vermogen. Ik was me aan het orienteren op dubbele carbs maar heb nu iets anders gevonden, ik kwam op youtube een filmpje tegen van een jolige zweed die een B20 in een oude willys coupe had gelegd, en daar een compressor op had aangesloten, deze compressor blies direct in de carburateur (gewoon een su zo te zien). Deze compressors zijn niet heel erg duur en worden ook gebruikt in de rappere modellen van de mini cooper, ze hebben geen koeling nodig (dus scheelt een hoop geklooi aan de motor zelf). Volgens mij is hier mee veel vermogenswinst te halen voor een prijs die vergelijkbaar is met die van een Weber. Het is natuurlijk vloeken in de kerk voor de liefhebber van de originele amazon maar ik vraag me af wat jullie van dit idee denken? En is dit ook te combineren met LPG?
Het gaat om een Eaton m45 supercharger.
Groet, Thomas
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 102
12-08-2013 16:51 #130804
door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Compressor?
Met LPG is dat allemaal moeilijk te combineren. Als zelfs een open luchtfilter i.c.m. LPG (verdampersysteem) al problemen geeft lijkt een compressor me helemaal problemen geven.
Zou sowieso dan al wel aan een nieuwe, enorm grote (en dure) verdamper gaan denken
Zou sowieso dan al wel aan een nieuwe, enorm grote (en dure) verdamper gaan denken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 746
12-08-2013 17:09 #130806
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Compressor?
Kan volgens mij gewoon alleen is het het gemakkelijkst om de carburateur voor de compressor te zetten dus dat het mengsel van benzine/LPG door de compressor gaat.
Zet je de carburateur achter de compressor dan zal ook de vlotterkamer onder druk moeten komen staan en zal op het moment dat er drukverhoging is ook de benzine druk omhoog moeten.
Dit alles is niet onmogelijk en ik heb het ook zo gedaan maar het geeft wel veel problemen.
Op LPG is het trouwens geen probleem om het aanzuigpunt na de compressor te zetten.
Wat natuurlijk wel een mogelijkheid is om de carburateur voor de compressor te zetten en het LPG zuigpunt na de compressor dit zou als voordeel hebben dat met het rijden op LPG niet heel de compressor vol explosief gas hangt.
Heb je toevallig wat plaatjes van zo'n compressor?
Zet je de carburateur achter de compressor dan zal ook de vlotterkamer onder druk moeten komen staan en zal op het moment dat er drukverhoging is ook de benzine druk omhoog moeten.
Dit alles is niet onmogelijk en ik heb het ook zo gedaan maar het geeft wel veel problemen.
Op LPG is het trouwens geen probleem om het aanzuigpunt na de compressor te zetten.
Wat natuurlijk wel een mogelijkheid is om de carburateur voor de compressor te zetten en het LPG zuigpunt na de compressor dit zou als voordeel hebben dat met het rijden op LPG niet heel de compressor vol explosief gas hangt.
Heb je toevallig wat plaatjes van zo'n compressor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-08-2013 19:39 #130813
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Compressor?
www.make.my/uvexdoe"Joost Buiting" schreef:
Heb je toevallig wat plaatjes van zo'n compressor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 91
12-08-2013 20:22 #130816
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Compressor?
Dat plaatje van Gert is inderdaad de compressor die ik bedoel,
hier nog wat filmpjes:
Een half aangesloten exemplaar:
en de jolige zweed:
hier nog wat filmpjes:
Een half aangesloten exemplaar:
en de jolige zweed:
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1725
12-08-2013 21:43 #130818
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Compressor?
Volgens mij ga je met zo'n ding wel weer naar een enkele carburateur toe.....maar goed die compressor pompt er ongetwijfeld meer dan genoeg lucht in
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 91
12-08-2013 22:08 #130820
door Thomas Klimp (GAST)
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Compressor?
Ja dat is geen probleem. Maar vroeg me ook af of iemand hier ervaring mee heeft of nadelen aan kan ontdekken?
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-08-2013 22:41 #130822
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Compressor?
Iemand die veel ervaring heeft opgedaan met compressoren voor de B18/B20 en zelfs jarenlang een kant-en-klare kit kon leveren is John Parker van Vintage Performance Developments, zie
www.v-performance.com/products/supercharger.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2145
13-08-2013 11:08 #130838
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Compressor?
Het lijkt me dat een compressor niet eens zo moeilijk op een B20 te bouwen is?
In mijn geval, kan de Megasquirt het zelf bijregelen?
In mijn geval, kan de Megasquirt het zelf bijregelen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 178
13-08-2013 11:29 #130842
door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Compressor?
' t moeilijkste is nog om de poulies aan te passen/nieuwe te maken..
Klinkt wel vet
Klinkt wel vet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.