- Berichten: 2145
Compressor?
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
Misschien kunnen we wel een kit ontwikkelen...........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Compressor zou ik stoerder vinden dan (weer) een turbo. Een compressor "voelt" wat minder populair aan dan een turbo en voor mijn gevoel een mooie match met de aanwezige volvomechanica. Ben benieuwd wat het gaat worden en wanneer (door wie) de stoute schoenen worden aangetrokken.
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
- Berichten: 178
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Ja dat lijkt me wel, je zet immers druk op je inlaat.."Lars Weffers" schreef:
Heb je met een compressor ook niet het probleem dat je carburateur gas dicht moet zijn ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
- Berichten: 504
Neem bijvoorbeeld een Stromberg : het lijkt me dat als je daar druk op zet, je door het choke lichaam naar buiten blaast ....
Bovendien vraaag ik mij af of de demper met naald nog wel zo lekker werkt als er druk op gezet wordt, dus een constant vacuum carburateur als een Stromberg of SU lijkt bij voorbaat uitgesloten ...
Dan zou je die carburateur dus toch vòòr de compressor moeten plaatsen ....... wil je de gasklep na de compressor hebben dan zou ik hem vervangen door een throttle body - maar dan heb je geen benzine meer ......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 884
deze is ook begonnen met een compressor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Klimp (GAST)
- Premium lid
- Berichten: 91
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A Heger (GAST)
- Senior lid
- Berichten: 54
144 DL 1971
V40
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Arjan H" schreef:
Leuk onderwerp, ik heb mij eens laten vertellen dat een compressor aardig wat pk's gebruikt en niet zo eenvoudig aan te sluiten is. Als je die (ongeveer tussen de 25 en 40) pk's van je krukas moet halen mag je een aardige stevige poulie op je krukas zetten. Het lijkt mij dat de krukas hier wel voor aangepast moet worden wat zo'n klus weer aardig wat extra werk opleverd in tegenstelling tot een turbo.
Nou dat is aardig wat vermogen wat de compressor zou vragen, toch moet er wel rendement uit te halen zijn.
Iemand enig idee wat voor een vermogen een turbo vraagt/vergt?
ook deze moet vermogen kosten want iets voor niets te laten draaien is nog niet uitgevonden!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.