Dop remvloeistofreservoir met vlotter
- Joop van Putten
- Platinum lid
Minder
Meer
13-05-2015 17:19 - 13-05-2015 17:58 #151303
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Saskia,
Ik heb het alsvolgt aangesloten.
Letwel je hebt een opzetreservoir nodig op het originele remvloeistofreservoir Aritkelnummer 672769 in de onderdelenshop.
De dop met vlotter past daarop. Je hebt dan voldoende diepte en ook meer remvloeistof (dot 4)
De vlotter is niet meer dan een doorverbinding van de twee draden die eraan zitten. Als het vloeistof niveau (en dus ook de vlotter) daalt dan worden de draden intern verbonden. De vlotter vraagt dus geen stroom en heeft geen massa. Het lampje vraagt (een klein beetje) stroom en zit aan de massa.
De rode draad verbind je met een steker van je zekeringkast (zonodig een splitter gebruiken) en de zwarte steek je door het schutbord in de cabine achter het dashboard. Deze draad verbind je met een van de polen van het lampje. De andere pool van het lampje verbind je meteen draadje naar het dichtstbijzijnde massapunt, bijvoorbeeld een parker die al in het dashboard zit of iets dergelijks. Volgens mij zijn de polen van het lampje inwisselbaar.
Ik heb overigens zelf gekozen voor een zoemer die ik onder het dashboard heb geplakt. Dat scheelt een gaatje. Het principe is gelijk
Zo moet het lukken.
Ik heb het alsvolgt aangesloten.
Letwel je hebt een opzetreservoir nodig op het originele remvloeistofreservoir Aritkelnummer 672769 in de onderdelenshop.
De dop met vlotter past daarop. Je hebt dan voldoende diepte en ook meer remvloeistof (dot 4)
De vlotter is niet meer dan een doorverbinding van de twee draden die eraan zitten. Als het vloeistof niveau (en dus ook de vlotter) daalt dan worden de draden intern verbonden. De vlotter vraagt dus geen stroom en heeft geen massa. Het lampje vraagt (een klein beetje) stroom en zit aan de massa.
De rode draad verbind je met een steker van je zekeringkast (zonodig een splitter gebruiken) en de zwarte steek je door het schutbord in de cabine achter het dashboard. Deze draad verbind je met een van de polen van het lampje. De andere pool van het lampje verbind je meteen draadje naar het dichtstbijzijnde massapunt, bijvoorbeeld een parker die al in het dashboard zit of iets dergelijks. Volgens mij zijn de polen van het lampje inwisselbaar.
Ik heb overigens zelf gekozen voor een zoemer die ik onder het dashboard heb geplakt. Dat scheelt een gaatje. Het principe is gelijk
Zo moet het lukken.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Laatst bewerkt 13-05-2015 17:58 door Joop van Putten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 347
13-05-2015 18:13 #151305
door Saskia De Vos
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Duidelijk Joop, bedankt! Zo moet het lukken!
Ik heb een opzetreservoir (daaromtrent was aanvankelijk wel wat verwarring rond). De dop past één op één, dus dat is een meevaller. De draad door het schutbord leiden, zal nog wel het lastigste zijn.
Ik heb een opzetreservoir (daaromtrent was aanvankelijk wel wat verwarring rond). De dop past één op één, dus dat is een meevaller. De draad door het schutbord leiden, zal nog wel het lastigste zijn.
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-05-2015 18:18 #151306
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Er lopen al draden door het schutboard met een dunne priem moet je er nog eentje bij kunnen prikken. Mij wel gelukt.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-05-2015 18:19 #151307
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Het is natuurlijk wel verstandig om met regelmaat het niveau visueel te checken. Het opzet reservoir is doorzichtig en dus kun je het in een oogopslag zien.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-05-2015 08:43 #151318
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Oh ja, het is handig om de stroom te halen van een zekering die achter het contactslot zit. Dus die alleen stroom krijgt als je het contact aanzet. Dat scheelt eventueel lekstroom. Bij mij was dat de tweede van boven links.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Verbannen
Minder
Meer
- Berichten: 347
27-06-2015 22:08 #152402
door Saskia De Vos
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Aangesloten en het werkt
Bedankt voor de tips!
Bedankt voor de tips!
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-06-2015 10:40 #152410
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Dop remvloeistofreservoir met vlotter
Gefeliciteerd!
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.