Dop remvloeistofreservoir met vlotter
- Saskia De Vos
- Verbannen
Ik ga toch wat verder zoeken naar een alternatieve dop - met vlotter (suggesties nog steeds welkom), maar mocht ik er niet uitkomen, is het prettig om weten dat een goed (nieuw) alternatief bestaat!
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
Stel niet uit, maar doe het vandaag
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Ja. Na montage wel controleren op lekkage."Joop van Putten" schreef:
Zo'n doorzichtig reservoir lijkt mij ook wel wat. Is dat eenvoudig op het bestaande reservoir draaien en de remvloeistof bijvullen tot het gewenste niveau?
@Rob: De dop met vlotter van Scandcar past niet zonder meer op het dubbele systeem.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
Stel niet uit, maar doe het vandaag
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
Maar : los van de vraag of de dop past (diameter/schroefdraad) neem ik aan dat ook de vlotterhoogte van belang is ?
Ik zou verwachten dat bij een bepaald model reservoir één specifieke dop hoort, en je dus niet een willekeurige dop (met vlotter+ contact), die toevallig past (qua diameter/schroefdraad) zo maar kunt plaatsen .....
M.a.w. een smal/hoog reservoir zal een andere vlotterhoogte vereisen dan een breed/laag reservoir .....
Of denk ik nu te ingewikkeld ?
Het vinden van een passende dop met vlotter voor het dubbele systeem zal overigens ook nog niet meevallen, lijkt me.
- Saskia De Vos
- Verbannen
Dus: het is wel degelijk mogelijk dat doppen van andere merken exact passen. Als dat voor een bepaald model Audi het geval is, ben ik ervan overtuigd dat ook andere merken wel ergens eens een dop zullen hebben uitgebracht die toevallig past. Natuurlijk blijkt dit vaak enkel uit trial and error. Enne: bij een Eezibleed zitten toch ook slechts enkele maten van universele doppen, waarmee je het remsysteem van zowat een gans wagenpark kan ontluchten? Veel fabrikanten gebruiken gelijkende doppen. Nu enkel nog vinden welke voor de Amazon ook van toepassing kunnen zijn
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Voor een Audi vond ik wel een losse vlotter met contact op eBay ; Duralast heeft er zelfs verschillende.