Dop remvloeistofreservoir met vlotter
- Saskia De Vos
- Verbannen
Bij voorkeur behoud ik het aanwezige reservoir in de Amazon en zet ik er gewoon een andere dop op, met zo'n vlotter.
Welke doppen van andere automerken hebben zo'n vlotter en passen één op één op het reservoir van de Amazon?
Ik las ergens dat de dop van een Audi 100/200 uit bepaalde bouwjaren passen, maar die zijn bijna niet (meer) te vinden. Alternatieven?
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Plaats eerst een transparant reservoir er bovenop. Die heeft namelijk een "gewone" dop.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Cander van der Veer
- Senior lid
www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p1189.html
Remvloeistof reservoir alternatief kwaliteit - 211611301C1
Inschroef remvloeistof reservoir
Doorzichtig rempotje met M22 draad.
Geleverd met afsluit dopje.
Gebruikt in verschillende VW modellen, zoals
VW Bus tot 1966
Kever tot 1953
Porsche 356 A & B
Zie voor NOS oem Duitse kwaliteit # 211 611 301 C ( zolang de voorraad strekt)
- Rene Brandt
- Platinum lid
de scandcar variant heeft een metalen adapter met bi/bu draad.
potje zelf heeft ook metalen buitendraad.
zou kunnen passen maar is wel anders.
vlotter met schakelaar is ook op de sloop te krijgen.
wat mooi is is een rode led met constant + , de vlotter schakeld dan de massa.
- Saskia De Vos
- Verbannen
@ Lars: kan helaas de afbeelding / link waarnaar je verwijst niet zien. Ik heb geen rechten tot die pagina..
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
- Teun van Popta
- Platinum lid
www.carbuildersolutions.com/uk/b ... ervoir-cap
Google vindt eigenlijk alles.
Verder kan je ook sloperijen bellen en vragen of ze een Ate reservoir (met dop natuurlijk) hebben uit de eind zeventiger, begin tachtiger jaren. Ik heb zelf zo'n ding van een oude BMW er op zitten.
Succes,
Teun.
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bij deze het plaatje even los, in feite dezelfde optie als die Gert aandraagt bij Scandcar, maar dan bij de club."Saskia De Vos (GAST)" schreef:
Een reservoir bovenop het huidige reservoir? Wat is het nut daarvan? En hoe kan dat - volgens Scandcar - een waarschuwing geven bij te laag niveau?
@ Lars: kan helaas de afbeelding / link waarnaar je verwijst niet zien. Ik heb geen rechten tot die pagina..
Het nut is dat het soort dop wat dat opzet reservoir heeft wel heel gangbaar en veelgebruikt is en de originele van de hoofdremcilinder niet. Met andere woorden zoals Teun aangeeft kun je voor het opzet reservoir wel een dop via de sloop vinden (en voor de originele dop waarschijnlijk niet).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Het nut ervan is dat zo'n (plastic) opzetreservoir doorzichtig is, zodat je direct het niveau van de remvloeistof kunt zien als je de motorkap opent. Sommigen vinden dat handig en bovendien is er een tijd geweest dat de RDW zoiets voorschreef bij een kentekenkeuring voor ingevoerde klassiekers welke geen doorzichtig reservoir hadden."Saskia De Vos (GAST)" schreef:
Een reservoir bovenop het huidige reservoir? Wat is het nut daarvan? En hoe kan dat - volgens Scandcar - een waarschuwing geven bij te laag niveau?
Overigens zijn er verschillende uitvoeringen van het opzetreservoir in omloop met verschillende doppen. Voor het reservoir dat Scandcar levert, heeft men een passende dop met een vlotter en aansluitcontacten (zie de links in mijn eerdere post). Moet het goedkoper, dan kun je uiteraard sloperijen bellen.
- Henry van Leusden
- Premium lid
Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.