Vervangen Motor Amazon P130

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-12-2012 19:42 #121036 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Vervangen Motor Amazon P130
Inderdaad een interessant topic.
Wil je vooral een zuiniger motor met minstens evenveel koppel en vermogen als een B20, dan zal waarschijnlijk alleen een 21e eeuws ontwerp in aanmerking komen. In ieder geval geen Ford V6 uit de jaren 80 of eerder, hoewel die 2.3 door Gerbert van Ingen fraai ingebouwd lijkt. Dat daar relatief weinig aanpassingen voor zijn vereist, is weliswaar interessant, maar die V6-blokken geven met carburateur 114 pk (2.3) of 135 pk (2.8) en dat kun je ook uit een B20 halen. Dan zou je idd moeten gaan voor de 2.9 Cosworth met injectie, waarmee de 200 pk in zicht komt, maar dan loop je weer het risico op wat minder bedrijfszekerheid en peperdure reparaties.
Een mooie oplossing vind ik persoonlijk de compressor voor de B20 van V-performance. Helaas echter heeft dit bedrijf zijn eigen glazen ingegooid door bestellingen domweg niet of schandalig laat uit te voeren, ook al hebben klanten wel betaald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2012 01:19 #121045 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Vervangen Motor Amazon P130
Met alle respect voor zij die het wel zo deden, maar voor mij is een volvo geen volvo meer als er geen volvo hart in klopt. De blokken van volvo zijn oerdegelijk en er valt flink wat PKtjes uit te halen. Er rijden vele andere merken (van kevers tot toyota's) met een volvo blok erin, waarom zouden wij ons blok dan gaan vervangen door een anders merk?
Ik lees hier ook veel over verstevigen van het chassis, doch op de voorbeelden waarnaar men linkt zie ik die niet. Die zweden gaan dik over de 200 pk, zonder (zichtbare) verstevigingen. Sommigen hebben een rolkooi, maar dat wil ik er niet in. Zijn er geen andere voorbeelden van versteviging, en (vanaf welk vermogen) is dit echt noodzakelijk?
Ik ben zelf bezig aan een combi met een licht getunde b230ft en mik rond de 200 PK uit te komen.

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2012 18:09 #121056 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Vervangen Motor Amazon P130
Waar heeft het allemaal voor nodig? Als je hard wil gaan koop je toch gewoon een andere auto?
Al stop je er vijfhonderd pk in er is toch altijd weer een ander die harder gaat en je mag maar honderdtwintig.
Dit schrijf ik na drie borrels, leuk he?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-12-2012 21:43 #121059 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vervangen Motor Amazon P130
Tuurlijk dan koop je toch ff een porsche ofzo, nee joh het is juist leuk om een redelijk standaard uitziende oldtimer computer gestuurde wagen van de weg te rijden.

Mij pa heeft een fiat 850 en heeft recent een filmpje gezien van fiat 600 met Suzuki GSX-R 1000 K2 motor. Ding knalt met 4,5 sec naar de 100 km/h, en het leuke is dat hij street legal is. Zoiets gaan wij ook van de 850 special maken

ff een filmpje

en hoe onze fiat gaat worden

files.shownd.com/e/m/i/emil_stez ... 744807.jpg

files.shownd.com/e/m/i/emil_stez ... 744801.jpg

Sorry ff een tussendoortje nu weer verder met volvo en andere motoren.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-12-2012 09:11 #121061 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Vervangen Motor Amazon P130
Ik zou bijna Fiat gaan rijden wat een leuk 600tje en vergeten wat voor een ellende mijn vader had met die wagentjes. Neen even bijkomen het verstand weer normaal laten werken en gewoon Volvo blijven rijden het motortje een beetje kietellen naar zo'n goede 100PK en je kunt zonder problemen met het hedendaagse verkeer mee.
En het is nog betrouwbaar ook.

groetjes

Johan Geers

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-12-2012 11:12 #121063 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Vervangen Motor Amazon P130
die fiat ziet er vies gaaf uit, vooral die luchtinlaat in het raam!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD