Vervangen Motor Amazon P130
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Misschien kunnen deze vaklieden jou helpen. Ze hebben onder anderen " Kermit " opgebouwd, de 544 van Bart Rietbergen.
www.buttkereit-online.de/
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Olivier Hermanus
- Nieuw lid
-

Ik ga dit weekend even langs bij LPGshop.nl. Maar hoe meer ik er over denk hoe meer ik wil investeren in het opleuken van de motor. Misschien met dubbele weber carbs erbij.
Misschien prijzig, maar nog altijd een stuk voordeliger dan een Audi A5 en een miljoen keer leuker.
Ik zal nog eens contact opnemen met Ben Flierman. Ik ben wel benieuwd wat hij kan doen.
O.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Gerbert van Ingen (GAST)
- Verbannen
-
Ik heb in mijn Amazon een v6 met een 5 versnellingsbak van een Ford Granada ingebouwd en is inmiddels goedgekeurd bij de rdw.
het is best nog een karwei om het voor elkaar te krijgen, maar het rijdt dan wel als een tierelier.
Succes met jou keuze.
Groeten Gerbert.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Gerbert van Ingen" schreef:
Hoi Olivier,
Ik heb in mijn Amazon een v6 met een 5 versnellingsbak van een Ford Granada ingebouwd en is inmiddels goedgekeurd bij de rdw.
het is best nog een karwei om het voor elkaar te krijgen, maar het rijdt dan wel als een tierelier.
Succes met jou keuze.
Groeten Gerbert.
Een 2.9 V6 blok? Dan zit je op 160pk? Wel een mooi blok. Vrij compact en kan mij voorstellen dat je het in een Amazon krijgt.
Heb je daar foto's van? Dit soort upgrades zijn altijd leuk om te volgen!
Een vijfcilinder turbomotor wordt een stuk lastiger. Als er nou bolt-on adapters gemaakt werden.. Dan werd het wel aantrekkelijk.
- Verbannen
-
Ik heb nu een 2.3 erin gebouwd met 114pk,ga hier eerst een poosje mee rijden, maar een 2.9 is er nu natuurlijk zo ingezet.

Ik zal wel eens een paar foto's hier op zetten.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Gerbert van Ingen" schreef:
Hoi Boele,
Ik heb nu een 2.3 erin gebouwd met 114pk,ga hier eerst een poosje mee rijden, maar een 2.9 is er nu natuurlijk zo ingezet.
Ik zal wel eens een paar foto's hier op zetten.
Heel graag! Ben benieuwd.
Volgens mij kan je aan de buitenkant niet zien of het een 2.3/2.8 of 2.9 is.
- Olivier Hermanus
- Nieuw lid
-

Ik zou erg graag een modern blok erin hebben. Ford komt met een compacte EcoBoost i4 2.0l (240pk), maar voorlopig hou ik 't bij m'n B18. Met een paar mooie carbs en ontsteking moet er nog best wat uit te halen zijn. Vind 'm nu al best pittig voor een beestje van 46 jaar.
O.
- Verbannen
-
Ik heb het bijna helemaal zelf gedaan, maar het uitlaatspruitstuk heb ik laten maken en de aandrijfas heb ik laten inkorten.
Maar om nog een keer zo'n uitdaging aan te gaan gaat me iets te ver, er moet nog genoeg aan de Amazon gebeuren waar nog [veel] tijd in gaat zitten.
Ik zal eens kijken of ik Zondag een paar foto's kan plaatsen.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Snel is vaak niet snel genoeg. Ik heb dierbare herinneringen aan mijn BMW 323i met 143PK. Een heerlijke "gooi en smijt" auto waarmee ik kon toveren. Nu (30 jaar later) wordt je uitgelachen onder de 200 PK.
Ik wil Olivier ernstig aanraden om eens contact te zoeken met iemand die een Amazon bezit met meer dan 150PK en eens een ritje mee te maken. Ik denk dat hij verbaasd zou zijn over de mogelijkheden.
Daarnaast is het natuurlijk probleemloos mogelijk om naar de 180PK te gaan met een B20. Conversie naar 2,4 of 2,5 liter en dus naar nog meer PK's gaat ook. De levensduur van de auto daalt daarbij exponentieel. Het noodzakelijke budget hierbij is circa € 10.000 per jaar. Als dat geen probleem voor je is, ga dan rustig je gang. Wil je gewoon een "lekkere rijder" overweeg dan een B20 met een B20E kop en een goeie uitlaat en doe nieuwe rubbers in de ophanging. Weinig geld en er gaat een wereld voor je open.
Anders kan je altijd nog bij Pratt & Whitney terecht, ma.ar je bent ook welkom voor een demo
Teun
Bijlage pw.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"