- Berichten: 880
Vervangen Motor Amazon P130
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Bovendien zie ik niet gigantische pluspunten aan de ophangingen, enigste echte pluspuntje is het 240 stuurhuis maar verder?
Bovendien verstevig echt je carrosserie ander trekt hij krom( een gewaarschuwd man telt voor 2 toch?)
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Carburators afgesteld en de motor liep van begin afaan goed, geluk???
Maar ik wil wel voor je kijken als je mij verteld hoe ik kan zien wat voor naalden het zijn.
De carburators heb ik erop gezet omdat het steeds moeilijker was om aan injection onderdelen te komen en ik kon TT gasstukken gebruiken en dat in combinatie met een OMVL verdamper en kelken op de inlaat geeft een goed resultaat
De uitlaat, ik heb deze uitlaat erop gezet in de tijd dat de motor nog steeds een injectionsysteem had.
Mijn uitlaatspruitstuk wilde nogal eens scheuren toen heb ik op advies van iemand een rallyuitlaat van Simons eronder (praat 1986) gezet incl spruitstuk, dit scheelde alles motor liep gelijk een stuk beter.
Dus ik kan niet vertellen wat het verschil is zonder spaggety spruitstuk maar ik kan me wel voorstellen dat er verschil is want de diameter uitlaat van het spagettyspruitstuk is gelijk aan de inlaat van de eerste demper dus je hebt een meer geleiderlijke overgang.
Dan heb ik nog steed de onsteking van de injection erop staan met een HotSparksmodule erin (kun je bij TT kopen voor ongeveer 65 euro).
Het voordeel van de onsteking van een injection is dat de centriefugaal vervroegingskarakterestiek stijler is als van een B18/20B. (dus weer een beetje extra vermogen).
En dit alles bij elkaar geeft een leuk resultaat waar ik te vreden mee ben.
Laat me nog even weten hoe ik kan zien wat voor naalden er in mijn carburators heb.
Success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
- Berichten: 364
Je hoeft niet speciaal voor mij je naalden eruit te halen ,ik vroeg het me alleen maar af.
Ik heb nu KD naalden besteld die zijn ietsje rijker in het lage en hoge toerengebied.
Groeten,Fred.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerbert van Ingen (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 20
Hoezo heb je plannen??
"rene Brandt" schreef:
Dat ziet er goed uit Gerbert
Dus er is niets gewijzigd aan het subframe? , carterpan misschien?
weet je toevallig of de 2,9 uit de scorpio ook zo goed past?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
800 euro
www.blocket.se/dalarna/B20_Turbo_43876400.htm?ca=23_2&w=3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Olivier Hermanus
- Nieuw lid
-
- Berichten: 16
Ik heb net contact gehad met de ontwikkelaar van Swedish Ops. Hij heeft front & rear end suspensie upgrades voor respectievelijk $2500 en $1900. Nu nog een offerte van een garage om te zien wat er mogelijk is. Geen idee of 't echt beter rijdt alleen. Zou wel 's willen horen van iemand die er ervaring mee heeft...
Als nog iemand interesse heeft... Ik heb een catalogus.

O.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
om te beginnen ziet het er fantastisch uit wat je gedaan hebt

zo te zien past het ook veel netter qua (op)vulling van de motorruimte dan met een b23(0).
wat de b18/20 betreft ben ik eigenlijk al uitgespeeld

heb het meeste al uitgeprobeerd en is nu klaar.
Ehh, zag van de week een scorpio van 90" voor weinig met de 2.9 cossworth (spel ik het goed?)
natuurlijk een prachtig blok en weet dus nu dat het past.
is het een beetje te doen met de rdw keuring?.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerbert van Ingen (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 20
Maar nou is het vermogen nu natuurlijk niet dramatische hoger dan wat het was.Maar ze zijn niet zo heel moeilijk met de oudere auto's.
Maar voor de zekerheid kun je het navragen bij de rdw waar je op moet letten als je echt een veel sterkere motor gaat monteren.
Succes.
"rene Brandt" schreef:
@ Gerbert.
om te beginnen ziet het er fantastisch uit wat je gedaan hebt
zo te zien past het ook veel netter qua (op)vulling van de motorruimte dan met een b23(0).
wat de b18/20 betreft ben ik eigenlijk al uitgespeeld
heb het meeste al uitgeprobeerd en is nu klaar.
Ehh, zag van de week een scorpio van 90" voor weinig met de 2.9 cossworth (spel ik het goed?)
natuurlijk een prachtig blok en weet dus nu dat het past.
is het een beetje te doen met de rdw keuring?.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... mazon.html
Carterpan, motorsteunen en spruitstuk zijn al aangepast voor toepassing in een Amazon.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Raf Soef
- Senior lid
-
- Berichten: 45
Interessant topic dit, ik ben bezig met de renovatie van m'n B20 blok, eens de Amazon terug op de baan is komt het volgend projectje eraan. Ik zou graag een modernere motor erin steken. Minder cc's, evenveel pk's en koppel, zuiniger verbruik, etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.