Vervangen Motor Amazon P130

• Olivier Hermanus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2012 11:06 #120244 door Olivier Hermanus
Beantwoord door Olivier Hermanus in topic Vervangen Motor Amazon P130
Hm, een straalmotor. Nog niet aan gedacht. :)

Ik ben gister bij een garage geweest. Voorlopig heb ik eerst nog een hoop werk voor ik de motor kan vervangen. Gister begon de linker voorschijf te ruiken. De schijf liep aan. Dat eerst maar 's oplossen. Zijn er betere remsystemen die passen op een Amazon? Misschien schijfremmen rondom?

Misschien dat ik voorlopig eerst kijk wat er uit die B18 te halen is (twin carbs, nokkenas, verharde klep zittingen), en laat ik stap voor stap onderdelen vervangen totdat alles gezond is. En daarna nog 's het plaatwerk en de lak doen.

Ik zou inderdaad wel eens willen zien wat anderen met hun Amazon hebben gedaan. Heb je er zelf een Teun?

Groet,
O.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-11-2012 11:40 #120245 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Vervangen Motor Amazon P130
Heb zelf voor mijn Amazon een B20a motor opgebouwd met K-nokkenas en B20b kop erop uit '74 met de grotere (44mm) kleppen erin.
Nu dubbele SU's erop en een Simons uitlaat, ik zou nog wel eens een andere nokkenas willen proberen maar die heb ik (nog) niet.
Rijdt al een stuk leuker en krachtiger als de B18a die er in zat maar ik hou me in want ik ben nog aan het inrijden pas 300km.
Ook de 30 mm stabilisator stang voor is een enorme verbetering.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-11-2012 11:51 #120246 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Vervangen Motor Amazon P130
Beste Olivier, ik ben het met Teun eens, ik heb het zelf ook een B20 met een B20E kop een K nokken as twee SU carburators en een Simons uitlaat incl spagetti spruitstuk een versnellings bak met overdrive voor rustig rijden op de snelweg.
Loopt als een tierelier.
Toen ik mijn auto nog in Nederland had was 120km/hr op de snelweg geen probleem, daar bij ook nog 16" velgen met 205/55 banden.
Je moet er rekening mee houden auto's van tegenwoordig hebben wel veel PK's maar zijn ook een stuk zwaarder een klein autotje weegt vandaag de dag al gauw 1000kg of meer.
Dus als je meer als 100pk uit je blok kan halen en ik denk dat mijn configuratie wel meer heeft dan is dat meer als genoeg om met het hedendaagse verkeer mee te komen.
Ik hield altijd nog een flinke dot gas over op de grote weg en met optrekken.

Denk er goed over na en ga niet te ver met opvoeren wat ik heb gedaan is al meer als genoeg.

succes

Johan Geers

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-11-2012 12:31 #120249 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Vervangen Motor Amazon P130
Hallo Johan, wat voor naalden heb jij in je carburateurs? En merk je veel verschil tussen een spaghetti spruitstuk en een gewoon spruitstuk met dubbele voorpijp?

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-11-2012 12:36 #120251 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Vervangen Motor Amazon P130
@ Olivier. Voor de grote portemonnee:

swedishops.com

Hier een kleine impressie wat de beste man kan.
www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=37653

• Gerbert van Ingen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2012 16:49 #120260 door Gerbert van Ingen (GAST)
Beantwoord door Gerbert van Ingen (GAST) in topic Vervangen Motor Amazon P130

Bijlage niet gevonden

zoals beloofd de foto's van mijn Amazon met v6 motor.
Als ik wil kan de b18 er zo weer in ik heb niets aan de ophangpunten van de motor gedaan. De radiateur zit nog op zijn orginele plek. De uitlaat is van Simons [achterdemper,cardanbocht en tussenpijp].Ik heb wel de hydraulische koppelingsbediening moeten veranderen in kabelbediening. De km kabel is met een kleine aanpassing passend gemaakt voor de Ford versnellingsbak.
Ieder zijn hobby zeg ik maar.

• Olivier Hermanus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2012 21:05 #120271 door Olivier Hermanus
Wow, ziet er goed uit. Dat luchtfilter is echt fantastisch. :)

Ik rij nu al prima mee met 't verkeer. 140km/h is luidruchtig, maar gaat prima. Tot ik dit weekend over de snelweg reed en mijn linker remklauw begon te ruiken... De geur van een slijptol... Vast niet goed. Direct van de weg gehaald en deze week naar de garage voor een brake bleed en nieuwe klauwen links en rechts.

Voor ik echter iets ga doen moeten de remmen echt beter. Als die eenmaal in order zijn dan is het de beurt van de motor. Twin Mikuni carbs, nieuwe nokkenas, verharde klepzittingen, elektronische ontsteking en misschien uitboren. Ik heb Ben Flierman van Tinus Tuning om advies gevraagd. LPG laat ik voorlopig achterwege.

Ik wil best wat investeren in deze auto. Liefst zou ik zelf klussen, maar dat zit er voorlopig niet in... Geen garage, geen kennis of ervaring.. en ook geen tijd.

Mijn idee op dit moment is om de auto op de weg te houden en langzaam maar zeker oude onderdelen te vervangen voor nieuwere, betere onderdelen. Zolang het vernieuwen maar sneller gaat dan de slijtage moet je over de tijd heen een mooie auto overhouden.

Kun je die ophanging van swedish ops als geheel kopen? Dat zou misschien wel een idee zijn als toekomstige investering.

O.

• Olivier Hermanus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2012 21:36 #120272 door Olivier Hermanus
Damn... ik wil die suspensie kits... Gaat natuurlijk weer duizenden euro's kosten... :)

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-11-2012 22:01 #120273 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Vervangen Motor Amazon P130
Dat ziet er goed uit Gerbert :)

Dus er is niets gewijzigd aan het subframe? , carterpan misschien?
weet je toevallig of de 2,9 uit de scorpio ook zo goed past?

• Olivier Hermanus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2012 23:36 #120278 door Olivier Hermanus

"Ronald Damme" schreef:
@ Olivier. Voor de grote portemonnee:

swedishops.com

Hier een kleine impressie wat de beste man kan.
www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=37653

Heb je zelf ervaring met deze ophanging?

Ik heb de man eens een e-mail gestuurd. Ik lees op forums dat prijzen van deze ophanging beginnen bij 2500,- dollar. Dat vind ik nog overzichtelijk. Ik weet alleen niet of dit voor, achter of voor & achter is... Hoe dan ook een veelbelovend uitzicht. Nu nog een garage vinden die 't aandurft/aankan.

Bedankt voor de link. Ik ga er zeker achteraan.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD