- Berichten: 1259
EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Standaard zit daar al het schakelaartje in van de achteruitversnelling, een nieuw ontwerp kan je de mogelijkheid bieden om àlle versnellingen te detecteren, dus ook neutraal.
Dan zou ik gelijk ook van gelegenheid gebruik maken aan dat nieuwe ontwerp een beugeltje te integreren waar een hall sensor of een VR sensor in past welke een snelheidsignaal kan oppikken van de aandrijfas.
Het boutpatroon zit op een ongelijk patroon qua gradenverdeling, geen 0,90,180,270 dus.
Op zich geen punt maar je moet er in de software even rekening mee houden vwb de uitlezing van periodetijden die dan voorbij gaan komen. Bijvoorbeeld steeds iedere tweede stijgende flank te meten, je hebt dan het "korte en lange signaal bij elkaar, dus dan maakt het niet meer uit.
Zelf heb ik een aparte toonring gemaakt voor de sensor met 12 signalen per omw.
Dan krijg je zoiets;
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat ongelijke gatenpatroon had ik nog niet aan gedacht, thanks! goed punt.
Dan is misschien het makkelijkste voor die route wellicht om de tijd te meten voor langskomen van 4 pulsen (= 1 rondje) en dat te vertalen in een afgelegde weg.
Maar je brengt me sowieso op ideeën om eens verder te kijken naar andere sensoren dan de originele "4-de versnelling schakelaar", ook voor in het deksel ipv met eindkapje.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 14839-dummy
- Senior lid
- Berichten: 52
www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/mot...eviousPage=mympBuyer
Vast wel bekend bij jou maar soms moet je mensen die overal een oplossing voor bedenken zich laten afvragen of het niet simpeler kan....(vanaf de pc kan ik geen icoontjes invoegen)
Focus je op de mogelijkheden, onmogelijkheden gebeuren toch niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Platinum lid
- Berichten: 361
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Ik heb ook eens een GPS- ontvanger uitgelezen met een microcomputer , gewoon ter lering en vermaak.
Het viel mij op dat de snelheid soms secondenlang niet klopte, die meter van marktplaats heeft daarvoor een ingebouwde stabilisatie, daar knapt de uitlezing natuurlijk wel van op.
Met een losse GPS ontvanger kan je de data serieel inlezen in je arduino, dan kan je het vervolgens overal gebruiken waar je maar wenst. Beschik je ook gelijk over de juiste tijd ,datum en je coordinaten bij alarmsituaties.
Ben heel benieuwd hoe de pookknop werkt, accelerometer die je inleert? ( zo'n soort we-controller constructie)
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11019-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 337
KLIK HIER
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik verken inderdaad alle opties en dingen (nodeloos) complex maken is ook wel aan mij besteed
Daarom is soms achteraf een simplificatie slag wel weer fijn.
Dat ding is interessant Paul! Ik heb er even op gezocht en vond hier een handleiding .
Ik denk dat er een gravity sensor in zit en die moet je conform procedure in de handleiding inleren.
Ik ben erg benieuwd of dat ook werkt voor de lange pook in de Amazon.
Zou net moeten kunnen als hij nauwkeurig genoeg is, maar het verschil in krachten is in R 1 3 en 2 4 wel erg klein denk ik.
M'n snelheidsmeter blijft gewoon de originele en mechanisch aangedreven. Het gaat mij erom om een snelheidsignaal en opgenomen vermogen in een berekening te kunnen gooien en zo een bericht met verbruik in Wh/km de CAN-BUS op te slingeren die er door de display weer uit gehaald wordt.
Maar dat gezegd hebbende, bracht het GPS verhaal me wel op een idee.
Even onder voorbehoud van nauwkeurigheid van de bevindingen van Jan.
Maar ik bedacht me dat ik dat al aan boord heb.....
Voor mijn afstandbediening via iPhone heb ik namelijk een Adafruit FONA 808 board. Deze biedt naast GSM ook standaard GPS. Over het algemeen ben ik erg tevreden over de nauwkeurigheid van de snelheid etc van mijn navigatie op mijn telefoon. dus dat biedt hoop. Ik zal eens een testje doen.
Dan neem ik voor lief dat de buzzer afgaat als de deur open gaat terwijl de auto aan staat ongeacht of er een versnelling gekozen is of niet.
Scheelt misschien een keer sleutels in contact laten zitten
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zie voor alle ins en outs mijn laatste blogpost: Prototype v4 batterijen bak voorkant en ontwerpen verdere details
Toch nog een paar plaatjes:
Nieuw ontwerp omgezet in prototype
De laders krijgen een plekje:
En een flow test
En in de blogpost nog wat meer over een TIG lassen experiment, het battery management systeem en oranje markeringen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het blijft toch worstelen met dat kant en klare kunststof tankje.Lars Rengersen schreef : Jouw tankje is ook wel heeeel mooi! Dat was ik alweer vergeten. N.a.v. je bericht hierboven dacht ik "maar hoe die je het peil dan?" en na het lezen van je oude topic realiseer ik me: slim! gewoon een niveausensor.
Misschien laat ik me nog wel verleiden om toch ook voor die route te gaan....
Ik overweeg toch ook de route op maat.
Ik lees dat jij hem van staal hebt gemaakt, Jan.
Hoe heb jij het gedaan qua corrosie preventie aan de binnenkant?
Ik dacht namelijk aan RVS.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Corrosie zal reuze meevallen, goede koelvloeistof heeft toch ook een roestwerende werking.
Uiteindelijk zijn vriespluggen ook maar gewoon plaatstaal, zij het dan met een vleugje zink misschien....
Ik ben er niet zo bang voor
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.