EV combi ofwel ombouw combi naar elektrische auto
- Lars Rengersen
- Platinum lid
Voor het deel wat onder het vloeistofpeil staat gaat het sowieso wel goed inderdaad.
Ik ben overal bang voor
Eens kijken wat ik aan RVS bungs en doppen kan vinden. Heb al wel wat plaat RVS staan. Mooi TIG oefenprojectje
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Past inderdaad precies
(Wel nog even vervangende bekleding vinden ivm speakergat).
Aan de andere kant hetzelfde gemaakt en een temperatuur controller gevonden voor aanvullende ventilatie van die ruimtes.
Ook de EVCC en 12V lader hebben een plekje en ik heb nog weer wat gewerkt aan het ontwerp van het koelsysteem.
Meer foto's en details in mijn blogpost
Installatie laders, verdeeldozen en EVCC achterin & ontwerp koelsysteem
.
Druk met van alles en nog wat. Gelukkig ook wel met de EV combi. Vandaag maar weer even een blogpost getypt om alsnog wat in te halen:
Elektrische kachel en plek DC/DC converter
In het kort:
- De blower heeft een behuizing
- De DC/DC converter heeft een definitieve plek en steun
- Het schutbord is weer dicht
- De kachel heeft aardig vorm gekregen
En in beeld:
Ik loop nog een beetje achter met bloggen, maar dat zal nog wel even zo blijven. Meer tekst en uitleg zie dus blogpost
Wordt vervolgd.
Alle ins en outs in
Kachel ventilatie aansturing, elektronica en kijkje bij de Hesla
A: Met de originele snelheidsmeter wat verhoogd waardoor de sierlijst onder beide doorloopt
B: De snelheidsmeter op de originele plek en het display wat verlaagd en de sierlijst onderbreekt
In beide gevallen moet de kachelbediening naar rechts verplaatst worden op de plek van de asbak.
Ik rook toch niet en dat komt ook onder het dashboard beter uit zelfs.
Plaatjes erbij.
Wat zouden jullie doen/aanraden en waarom?
Of zien jullie nog andere mogelijkheden.
Originele snelheidsmeter helemaal laten vervallen en alleen een scherm gebruiken kan ook, maar gaat nu nog niet mijn voorkeur naar uit.
Ik ben benieuwd.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Als je nu eens het scherm midden ónder je dashboard zou hangen, dan krijg je een soort middenconsole maar je houdt de looks van het dashboard wel meer in tact.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Ja, heb ik ook wel eens aan gedacht, maar daar zit m'n airco underdash unit en de lange pook (die ik beide graag wil behouden).Jan van Bochove schreef : Als je nu eens het scherm midden ónder je dashboard zou hangen, dan krijg je een soort middenconsole maar je houdt de looks van het dashboard wel meer in tact.
- Johan Geers
- Platinum lid
succes
Johan Geers
- Rob Baeten
- Platinum lid
Lars Rengersen schreef : En m'n poll ook maar even hier plaatsen: Ik ben weer eens bezig met het kijken waar het schermpje nou moet komen.
He Lars, die kachel unit heb je erg mooi gemaakt man knap werk. Even over dat schermpje, zou inderdaad jammer zijn als het zo uit het dashbord zou moeten steken. Bij mijn XC70 verdwijnt het navigatie scherm in het dashboard, is er niet een mogelijkheid voor een dergelijke oplossing waarbij het scherm omhoog komt als je gaat rijden
Groeten, Rob