- Berichten: 106
Volvo 1800 S '67
- LJ Dekker
- Premium lid
W.b. het plaatwerk hoop ik dat het werk meevalt aangezien de roest niet erg ver gevorderd is (het valt natuurlijk altijd tegen, maa tsja, je moet blijven hopen :mrgreen: ). Ik ben ondertussen ook aan het zoeken naar een straalbedrijf en een plaatwerker om de auto te lassen en strak te laten maken. Ik had een offerte opgevraagd van een bedrijf welke kwam op 850 euro voor de auto gedeeltelijk stralen (dus, onderzijde, motorruimte, kofferbak en enkele lastig te schuren delen) inclusief het in de grondverf spuiten. Ik heb er wel aan gedacht om zelf te stralen, maar ik durf het niet aan vanwege de kans van het verpesten van het materiaal.
De roestplekken tot nog toe zijn: De naad onder de koplampen en knippers links en rechts, spatbord voor de achterwielen links en rechts, de raamsponningen van de voor- en achterruit en het stuk waar het rechterachterlicht in zit. De hele onderkant moet nog gekrabd worden dus wie weet wat voor verassingen daar nog zullen zitten. Al met al lijkt het me erg mee te vallen.
En nog over die vriesdoppen, ik had het idee dat er in de tijd van het rally rijden er misschien van elke cilinder de temperatuur gemeten kon worden, klinkt wel erg fancy iniedergeval :mrgreen: .
Welke kleur had het subframe nu origineel trouwens, zwart of die creme wit achtige kleur zoals in onderstaande foto?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Ik heb even gekeken welke kleur er op mijn subframe zit.
Op dit moment ben ik hem aan het behandelen (stralen).
De kleur die ik er op heb zitten heb ik vergeleken met een kleuren waaier van Sikkens.
zie foto's
succes
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Een andere ontwerp 'feature' is het ca. 20cm lange rubber profiel dat de aansluiting van de binnenschermen tussen voorwielen en luchtinlaat tegen de boven(buiten)plaat dicht maakt. Daar kan alleen water in komen, nooit meer eruit.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart De Rooij
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Dit kan in een klein bad, en omdat er veel kieren zijn waar je niet bijkunt maar waar wel veel rotzooi zit. Ook omdat deze 'draaibare' onderdelen relatief zwaar belast worden.Dit kostte totaal 460 euro. Miscchien een idee'tje. Adres:
www.habrakenstraalbedrijf.nl/
Ps. ook ik ben aan het overwegen om een nieuwe kabelboom te maken. Ik kan me herrinneren dat je deze voor ongeveer 600 euro nog ergens kunt krijgen. Weet iemand dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 686
"Hoi Arnold,
Peter Devilee is een van de mensen van het eerste uur bij het P1800 Register, van hem heb ik in '92 het voorzitterschap overgenomen en het Register binnen de V44, wat nu VKV heet, te loodsen.
Momenteel is hij wat minder actief nadat hij vorig jaar zijn bestuurs functie heeft neergelegd.
Hij maakt zelf kabelbomen voor het injectie systeem, een monniken werk, want hij nummert alle afzonderlijke draden en komt dicht bij het origineel.
Qua prijs is hij ongeveer hetzelfde als VP (Veteran Parts), beide gebruiken ze de zelfde materialen.
Wat nog origineel te krijgen is, zoals de stekkertjes en de rubber kapjes die eroverheen zitten, gebruiken ze beide.
Peter doet tevens al sinds jaar en dag de injectie afsteldag bij Jan ooms in Monster.
Als je daar in schrijft kun je het aan hem zelf vragen.
Ik heb net een kabelboom van Petr ingebouwd en nog een van VP liggen, als je de oude gebruikt om zelf te nummeren kun je wellicht een voordeeltje behalen.
Vraag er 250 euro voor destijds voor 375 zelf gekocht.
Als je hulp nodig hebt kunnen we hem in onze hal wel monteren.
Ik hoor het wel,
Groeten
Ed van der Zee, coördinator P1800 Register VKV "
Groet,
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
"Maikel Groener" schreef:
Goede middag LJ Dekker.
Ik heb even gekeken welke kleur er op mijn subframe zit.
Op dit moment ben ik hem aan het behandelen (stralen).
De kleur die ik er op heb zitten heb ik vergeleken met een kleuren waaier van Sikkens.
zie foto's
succes
Hartelijk dank voor je foto's met de kleurwaaier :mrgreen: . Heb jij ondertussen al een kleur gekozen? En wat ik mij afvroeg, het klopt dus dat dit een originele kleur was voor een subframe en niet gewoon zwart?
"Rob Spoon" schreef:
Kijk ook ff naar de naad in de achterwielkuipen. Die loopt midden boven de wielen. Aan de bovenzijde, achterzijde, sluit daar een stalen stabilisatieplaat op aan. De bovenzijde van die gekromde platen zit net onder de onderhoeken van de achterruit. Een klein beetje lekwater door het rubber wordt daardoor naar het capillair tussen de twee delen van de achterwielkuipen geleid. Aan de wielzijde van die kuipen zit vaak voldoende zwarte zooi om niks op te merken. Totdat je de binnenkant van die kuipen schoonmaakt. Rust by design. Bij mij gelukkig maar aan één kant.
Een andere ontwerp 'feature' is het ca. 20cm lange rubber profiel dat de aansluiting van de binnenschermen tussen voorwielen en luchtinlaat tegen de boven(buiten)plaat dicht maakt. Daar kan alleen water in komen, nooit meer eruit.
Bedankt voor de tips, ik zal ze gaandeweg allemaal controleren. Wat betreft die rubber afdichtstrip bij de voor spatborden, die strip zit er nog. Het is erg lastig te zien of daar al wat aan de hand is. Het mooiste zou natuurlijk zijn om de spatborden te verwijderen, maar dat is nogal een beste slijp- en lasklus. Misschien dat ik met een boroscope aan de gang ga.
"Bart De Rooij" schreef:
Ik heb ook een donkergroene p1800S uit '67 en overwoog om alles te laten ontlakken en ktl'en. Om alles te laten doen was vrij kostbaar (rond de 2500 euro). Ik heb uiteindelijk de deuren, kofferdeksel en motorkap laten stralen, ontlakken en ktl'en.
Dit kan in een klein bad, en omdat er veel kieren zijn waar je niet bijkunt maar waar wel veel rotzooi zit. Ook omdat deze 'draaibare' onderdelen relatief zwaar belast worden.Dit kostte totaal 460 euro. Miscchien een idee'tje. Adres:
www.habrakenstraalbedrijf.nl/
Ps. ook ik ben aan het overwegen om een nieuwe kabelboom te maken. Ik kan me herrinneren dat je deze voor ongeveer 600 euro nog ergens kunt krijgen. Weet iemand dat?
Goeie tip! Habraken was ik inderdaad al een keer tegen gekomen en heb er op het internet veel goede berichten over gelezen. Ben je zelf nog met verf afbijt aan de gang geweest? Hebben ze de delen erna ook nog weer in de grondverf o.i.d. gespoten? En wat heb je met de rest van de auto gedaan?
"Arnold de Groot" schreef:
Kabelboom, even in mijn berichten gekeken en deze van Ed gevonden , Peter Devilee zou ze maken.
"Hoi Arnold,
Peter Devilee is een van de mensen van het eerste uur bij het P1800 Register, van hem heb ik in '92 het voorzitterschap overgenomen en het Register binnen de V44, wat nu VKV heet, te loodsen.
Momenteel is hij wat minder actief nadat hij vorig jaar zijn bestuurs functie heeft neergelegd.
Hij maakt zelf kabelbomen voor het injectie systeem, een monniken werk, want hij nummert alle afzonderlijke draden en komt dicht bij het origineel.
Qua prijs is hij ongeveer hetzelfde als VP (Veteran Parts), beide gebruiken ze de zelfde materialen.
Wat nog origineel te krijgen is, zoals de stekkertjes en de rubber kapjes die eroverheen zitten, gebruiken ze beide.
Peter doet tevens al sinds jaar en dag de injectie afsteldag bij Jan ooms in Monster.
Als je daar in schrijft kun je het aan hem zelf vragen.
Ik heb net een kabelboom van Petr ingebouwd en nog een van VP liggen, als je de oude gebruikt om zelf te nummeren kun je wellicht een voordeeltje behalen.
Vraag er 250 euro voor destijds voor 375 zelf gekocht.
Als je hulp nodig hebt kunnen we hem in onze hal wel monteren.
Ik hoor het wel,
Groeten
Ed van der Zee, coördinator P1800 Register VKV "
Groet,
Arnold
Gaat dit over een kabelboom van een 1800? 250 euro is namelijk wel te doen, 600 euro wordt me wat te gortig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 686
Het gaat over de kabelboom van een 1800, neem anders contact op met Ed van der Zee. Wellicht heeft hij nog wat liggen of meer tips.
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dré Vervoort
- Nieuw lid
- Berichten: 10
lederverven (autozetels) verkopen,met een perfekt resultaat! grts Dré.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.