- Berichten: 181
Volvo 1800 S '67
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
Zoveel werk is het niet, als je de kabels eenmaal hebt.
Het kost veel tijd om uit te zoeken wat je nodig hebt,
maar je zou ook gewoon kunnen schatten en ruim inkopen.
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Björn Raaijmakers
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Methode KTL: nl.wikipedia.org/wiki/KTL
De rest van de auto heb ik helemaal met de hand gedaan, dus met een staalborstel op een slijptol. Daarnaast ook deels met Innotech spuitbussen gewerkt. Werkt voor vlakke oppervlaktes goed, maar zeker niet op plemuur. Wel goed oppassen dat je dat spul niet teveel inademt.
Ik ben nog steeds geinteresseerd in een complete kabelboom. In Elshout liggen er meerdere onderdelen (o.a. voor het dashboard) dan wordt het nog een heel duur grapje.
Ben dus zeer benieuwd of iemand ze nog maakt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas Scholte in 't Hoff
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Wat me opvalt is dat er toch een aantal optische verschillen zijn. (bijvoorbeeld de gril, maar ook de stoelen (met hoofdsteun?)...
Wat me aan mijn auto stoort is dat hij 'net' niet de juiste groene kleur heeft. Ik wil m nog graag in de juiste kleur en het chroom helemaal 'gaaf' laten maken. Vraagje: als je de juiste kleur hebt, zou je de samenstelling kunnen delen met me. Het is mij nog niet gelukt om een proefstuk in de juiste kleur te laten spuiten...
Mijn stoelen zijn behoorlijk beschadigd (zelfde kleur en origineel leder) ... Opnieuw bekleden of...?
Succes volgens mij wordt je p1800 een plaatje!!
Gr. Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
"LJ Dekker" schreef:
Het hemeltje is er uit en is zo goed als helemaal heel gebleven. Er is één plekje in het hout wat licht beschadigd is, maar dit kan volgens mij gewoon gelijmd worden. Verder is het hemeltje alleen een beetje stoffig en gewoon 'oud'. Zou het opnieuw bekleed kunnen worden?
Op mijn 'Bucket List' staat ook de renovatie van het hemeltje.
Ik lees echter vaak dat het lastig is om deze eruit te halen. Kun je aangeven hoe het je gelukt is deze er vrijwel onbeschadigd uit te krijgen? Hoe ben je te werk gegaan?
Volvo 1800s (1966) | Eelde
Blog over de restauratie en instandhouding van een Volvo 1800S, bouwjaar 1966.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
"Arnold de Groot" schreef:
Hallo,
Het gaat over de kabelboom van een 1800, neem anders contact op met Ed van der Zee. Wellicht heeft hij nog wat liggen of meer tips.
Arnold
Ik zal hem eens een PB sturen, bedankt voor de tip!
"A.J.M. Vervoort" schreef:
Hey,ik heb mijn hemel van p1800 geverfd met speciaal elastische verf gekocht bij een zaak die ook
lederverven (autozetels) verkopen,met een perfekt resultaat! grts Dré.
Dat klinkt bijzonder, heb je daar een foto van? Het ziet er niet vreemd uit?
"Oscar Keur" schreef:
Een kabelboom zou ik, als de kant en klare dingen duur zijn, gewoon zelf maken.
Zoveel werk is het niet, als je de kabels eenmaal hebt.
Het kost veel tijd om uit te zoeken wat je nodig hebt,
maar je zou ook gewoon kunnen schatten en ruim inkopen.
Ik ben er nog niet helemaal over uit. Het is wel te doen, maar wat je zegt, het kost veel tijd om het uit te zoeken. Ik ben niet helemaal een leek op elektronica gebied, maar een complete kabelboom namaken moet ik wel echt heel goed voor gaan zitten (en ook erg lang ben ik bang ).
"Bart De Rooij" schreef:
Ps. ook ik ben aan het overwegen om een nieuwe kabelboom te maken. Ik kan me herrinneren dat je deze voor ongeveer 600 euro nog ergens kunt krijgen. Weet iemand dat?
O.a. bij Skandix, zie link beneden. Kosten: Euro 666,- (klinkt bijzonder onheilspellend..). Zoek even op Google: wire harness volvo p1800.
www.skandix.de/en/spare-parts/el ... s/1018827/
"Bas Scholte in 't Hoff" schreef:
Gaaf hoor mooie p1800. Super om te lezen hoe je er mee bezig bent (handig als je zelf zoveel kunt). Ik ben in het bezit van exact dezelfde Volvo. Ook een s uit 1967 (type m) en ook uit de USA oorspronkelijk. (zie: p1800, eindelijk ... . )
Wat me opvalt is dat er toch een aantal optische verschillen zijn. (bijvoorbeeld de gril, maar ook de stoelen (met hoofdsteun?)...
Wat me aan mijn auto stoort is dat hij 'net' niet de juiste groene kleur heeft. Ik wil m nog graag in de juiste kleur en het chroom helemaal 'gaaf' laten maken. Vraagje: als je de juiste kleur hebt, zou je de samenstelling kunnen delen met me. Het is mij nog niet gelukt om een proefstuk in de juiste kleur te laten spuiten...
Mijn stoelen zijn behoorlijk beschadigd (zelfde kleur en origineel leder) ... Opnieuw bekleden of...?
Succes volgens mij wordt je p1800 een plaatje!!
Gr. Bas
Zo handig ben ik nu ook weer niet hoor . Sleutelen gaat prima, maar specialistisch werk (lassen e.d.) kan ik niet, en moet dus uitbesteed worden.
Ik heb je topic even doorgelezen, erg leuk om een bijna exact dezelfde auto te zien! In mijn auto zitten inderdaad geen originele stoelen, in 1967 zaten er nog geen hoofdkussens op. De gril hoort voor zover ik weet wel zo. De kleur van jouw wagen is inderdaad wat donker-der groen. Ik weet ook niet helemaal zeker of de kleur van mijn auto wel origineel is, maar ik denk het wel. Op veel foto's op het internet lijkt het dezelfde kleur, al is dit lastig te zien op foto's. Overigens twijfel ik nog over de kleur (weer groen of toch rood). Mocht het groen worden, dan zal ik hier zeker de samenstelling laten weten.
W.b. je bekleding, je kunt bij o.a. Bakkenes en Scandcar volgens mij nog interieurdelen bestellen, maar dit is bijzonder prijzig. Ik heb ook wel eens gelezen dat stoffeerders het ook kunnen namaken (i.g.v. de stoelen en achterbank dan), maar dan zal het w.s. niet meer origineel lijken en volgens mij is het nog steeds niet erg goedkoop. De afwerking is natuurlijk ook maar afwachten. Again, google is you're friend!.
"Robert Walstra" schreef:
"LJ Dekker" schreef:
Het hemeltje is er uit en is zo goed als helemaal heel gebleven. Er is één plekje in het hout wat licht beschadigd is, maar dit kan volgens mij gewoon gelijmd worden. Verder is het hemeltje alleen een beetje stoffig en gewoon 'oud'. Zou het opnieuw bekleed kunnen worden?
Op mijn 'Bucket List' staat ook de renovatie van het hemeltje.
Ik lees echter vaak dat het lastig is om deze eruit te halen. Kun je aangeven hoe het je gelukt is deze er vrijwel onbeschadigd uit te krijgen? Hoe ben je te werk gegaan?
Het is een bijzonder lastig ding, erg fragiel en lastig uit te bouwen. Het geeft sowieso al een stuk meer gemak om het met 2 man te doen. Zoals Rob Spoon ook al zei een aantal pagina's terug (zie ook de foto's daar), er zitten om de 10 cm stalen krammetjes die in het dak geklemd zitten. Deze moet je om de beurt en zo voorzichtig mogelijk loswrikken met een plastic krabbertje o.i.d., vooral dit is handig om met 2 mensen te doen: 1 duwt met een plastic krabber de klem uit het dak en de ander zorgt dat er geen rare hoeken in het hemeltje gevouwen worden. Ook zitten er in het plafond 3 stalen profielen welke van links naar rechts lopen en klemmen in een soort goot, deze kun je als laatste doen.
Het is vooral ook gewoon een kwestie van logisch boeren verstand gebruiken :mrgreen: .
Overigens is de kabelboom er nu uit. Ook ben ik nog weer wat verder met kaalmaken. Hij kan bijna 'aan het spit' :mrgreen: .
De onderdelen opslag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Iemand enig idee wat dit voor een nummer is? Het staat op een plaatje in het blik achter de rugleuning van de achterbank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
- Berichten: 210
volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=144&t=2...a2aaa8ebd54b#p138298
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.