Volvo 1800 S '67

  • Oscar Keur (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
07-02-2014 14:17 #137200 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Volvo 1800 S '67
Een kabelboom zou ik, als de kant en klare dingen duur zijn, gewoon zelf maken.
Zoveel werk is het niet, als je de kabels eenmaal hebt.

Het kost veel tijd om uit te zoeken wat je nodig hebt,
maar je zou ook gewoon kunnen schatten en ruim inkopen.

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Björn Raaijmakers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2014 22:14 #137688 door Björn Raaijmakers
Beantwoord door Björn Raaijmakers in topic Volvo 1800 S '67
Zoals gevraagd, ik heb alleen de deuren, kofferdeksel en motorkap laten KTL'en nadat deze licht waren gestraald en chemisch ontlakt.
Methode KTL: nl.wikipedia.org/wiki/KTL

De rest van de auto heb ik helemaal met de hand gedaan, dus met een staalborstel op een slijptol. Daarnaast ook deels met Innotech spuitbussen gewerkt. Werkt voor vlakke oppervlaktes goed, maar zeker niet op plemuur. Wel goed oppassen dat je dat spul niet teveel inademt.

Ik ben nog steeds geinteresseerd in een complete kabelboom. In Elshout liggen er meerdere onderdelen (o.a. voor het dashboard) dan wordt het nog een heel duur grapje.
Ben dus zeer benieuwd of iemand ze nog maakt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Bas Scholte in 't Hoff
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2014 21:31 #138106 door Bas Scholte in 't Hoff
Beantwoord door Bas Scholte in 't Hoff in topic Volvo 1800 S '67
Gaaf hoor mooie p1800. Super om te lezen hoe je er mee bezig bent (handig als je zelf zoveel kunt). Ik ben in het bezit van exact dezelfde Volvo. Ook een s uit 1967 (type m) en ook uit de USA oorspronkelijk. (zie: p1800, eindelijk ... . )
Wat me opvalt is dat er toch een aantal optische verschillen zijn. (bijvoorbeeld de gril, maar ook de stoelen (met hoofdsteun?)...
Wat me aan mijn auto stoort is dat hij 'net' niet de juiste groene kleur heeft. Ik wil m nog graag in de juiste kleur en het chroom helemaal 'gaaf' laten maken. Vraagje: als je de juiste kleur hebt, zou je de samenstelling kunnen delen met me. Het is mij nog niet gelukt om een proefstuk in de juiste kleur te laten spuiten...
Mijn stoelen zijn behoorlijk beschadigd (zelfde kleur en origineel leder) ... Opnieuw bekleden of...?

Succes volgens mij wordt je p1800 een plaatje!!

Gr. Bas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robert Walstra
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-03-2014 21:38 #138138 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Volvo 1800 S '67

"LJ Dekker" schreef:
Het hemeltje is er uit en is zo goed als helemaal heel gebleven. Er is één plekje in het hout wat licht beschadigd is, maar dit kan volgens mij gewoon gelijmd worden. Verder is het hemeltje alleen een beetje stoffig en gewoon 'oud'. Zou het opnieuw bekleed kunnen worden?


Op mijn 'Bucket List' staat ook de renovatie van het hemeltje.
Ik lees echter vaak dat het lastig is om deze eruit te halen. Kun je aangeven hoe het je gelukt is deze er vrijwel onbeschadigd uit te krijgen? Hoe ben je te werk gegaan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • LJ Dekker
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-03-2014 22:34 #138142 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67

"Arnold de Groot" schreef:
Hallo,

Het gaat over de kabelboom van een 1800, neem anders contact op met Ed van der Zee. Wellicht heeft hij nog wat liggen of meer tips.
Arnold



Ik zal hem eens een PB sturen, bedankt voor de tip!

"A.J.M. Vervoort" schreef:
Hey,ik heb mijn hemel van p1800 geverfd met speciaal elastische verf gekocht bij een zaak die ook
lederverven (autozetels) verkopen,met een perfekt resultaat! grts Dré.


Dat klinkt bijzonder, heb je daar een foto van? Het ziet er niet vreemd uit?

"Oscar Keur" schreef:
Een kabelboom zou ik, als de kant en klare dingen duur zijn, gewoon zelf maken.
Zoveel werk is het niet, als je de kabels eenmaal hebt.

Het kost veel tijd om uit te zoeken wat je nodig hebt,
maar je zou ook gewoon kunnen schatten en ruim inkopen.


Ik ben er nog niet helemaal over uit. Het is wel te doen, maar wat je zegt, het kost veel tijd om het uit te zoeken. Ik ben niet helemaal een leek op elektronica gebied, maar een complete kabelboom namaken moet ik wel echt heel goed voor gaan zitten (en ook erg lang ben ik bang :D ).

"Bart De Rooij" schreef:
Ps. ook ik ben aan het overwegen om een nieuwe kabelboom te maken. Ik kan me herrinneren dat je deze voor ongeveer 600 euro nog ergens kunt krijgen. Weet iemand dat?


O.a. bij Skandix, zie link beneden. Kosten: Euro 666,- (klinkt bijzonder onheilspellend..). Zoek even op Google: wire harness volvo p1800.

www.skandix.de/en/spare-parts/el ... s/1018827/

"Bas Scholte in 't Hoff" schreef:
Gaaf hoor mooie p1800. Super om te lezen hoe je er mee bezig bent (handig als je zelf zoveel kunt). Ik ben in het bezit van exact dezelfde Volvo. Ook een s uit 1967 (type m) en ook uit de USA oorspronkelijk. (zie: p1800, eindelijk ... . )
Wat me opvalt is dat er toch een aantal optische verschillen zijn. (bijvoorbeeld de gril, maar ook de stoelen (met hoofdsteun?)...
Wat me aan mijn auto stoort is dat hij 'net' niet de juiste groene kleur heeft. Ik wil m nog graag in de juiste kleur en het chroom helemaal 'gaaf' laten maken. Vraagje: als je de juiste kleur hebt, zou je de samenstelling kunnen delen met me. Het is mij nog niet gelukt om een proefstuk in de juiste kleur te laten spuiten...
Mijn stoelen zijn behoorlijk beschadigd (zelfde kleur en origineel leder) ... Opnieuw bekleden of...?

Succes volgens mij wordt je p1800 een plaatje!!

Gr. Bas



Zo handig ben ik nu ook weer niet hoor 8-) . Sleutelen gaat prima, maar specialistisch werk (lassen e.d.) kan ik niet, en moet dus uitbesteed worden.

Ik heb je topic even doorgelezen, erg leuk om een bijna exact dezelfde auto te zien! In mijn auto zitten inderdaad geen originele stoelen, in 1967 zaten er nog geen hoofdkussens op. De gril hoort voor zover ik weet wel zo. De kleur van jouw wagen is inderdaad wat donker-der groen. Ik weet ook niet helemaal zeker of de kleur van mijn auto wel origineel is, maar ik denk het wel. Op veel foto's op het internet lijkt het dezelfde kleur, al is dit lastig te zien op foto's. Overigens twijfel ik nog over de kleur (weer groen of toch rood). Mocht het groen worden, dan zal ik hier zeker de samenstelling laten weten.

W.b. je bekleding, je kunt bij o.a. Bakkenes en Scandcar volgens mij nog interieurdelen bestellen, maar dit is bijzonder prijzig. Ik heb ook wel eens gelezen dat stoffeerders het ook kunnen namaken (i.g.v. de stoelen en achterbank dan), maar dan zal het w.s. niet meer origineel lijken en volgens mij is het nog steeds niet erg goedkoop. De afwerking is natuurlijk ook maar afwachten. Again, google is you're friend!.

"Robert Walstra" schreef:

"LJ Dekker" schreef:
Het hemeltje is er uit en is zo goed als helemaal heel gebleven. Er is één plekje in het hout wat licht beschadigd is, maar dit kan volgens mij gewoon gelijmd worden. Verder is het hemeltje alleen een beetje stoffig en gewoon 'oud'. Zou het opnieuw bekleed kunnen worden?


Op mijn 'Bucket List' staat ook de renovatie van het hemeltje.
Ik lees echter vaak dat het lastig is om deze eruit te halen. Kun je aangeven hoe het je gelukt is deze er vrijwel onbeschadigd uit te krijgen? Hoe ben je te werk gegaan?


Het is een bijzonder lastig ding, erg fragiel en lastig uit te bouwen. Het geeft sowieso al een stuk meer gemak om het met 2 man te doen. Zoals Rob Spoon ook al zei een aantal pagina's terug (zie ook de foto's daar), er zitten om de 10 cm stalen krammetjes die in het dak geklemd zitten. Deze moet je om de beurt en zo voorzichtig mogelijk loswrikken met een plastic krabbertje o.i.d., vooral dit is handig om met 2 mensen te doen: 1 duwt met een plastic krabber de klem uit het dak en de ander zorgt dat er geen rare hoeken in het hemeltje gevouwen worden. Ook zitten er in het plafond 3 stalen profielen welke van links naar rechts lopen en klemmen in een soort goot, deze kun je als laatste doen.

Het is vooral ook gewoon een kwestie van logisch boeren verstand gebruiken :mrgreen: .




Overigens is de kabelboom er nu uit. Ook ben ik nog weer wat verder met kaalmaken. Hij kan bijna 'aan het spit' :mrgreen: .








De onderdelen opslag :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • LJ Dekker
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-04-2014 02:55 #139399 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Krabben, krabben, krabben. Vooral de strijkkit is erg taai, maar met een brandertje, plastic spatel en wat geduld komt 't er wel af. Binnen in de auto is het bijna kaal, straks verder met de onderkant. Op de voor- en achteras en het stuurhuis is de auto volledig kaal. Overigens zit ik er sterk aan te denken om de auto een rode kleur (een originele rode Volvo kleur) te gaan geven, ondanks dat de auto dan niet helemaal origineel meer is. Ik wil dan eigenlijk het interieur ook van kleur veranderen (van bruin --> zwart). Zo maak ik het mezelf lekker ingewikkeld 8-) .








Iemand enig idee wat dit voor een nummer is? Het staat op een plaatje in het blik achter de rugleuning van de achterbank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-04-2014 21:03 #139413 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 1800 S '67
Wat een gekke plek voor zo''n plaatje, zat er een plaatje in de motorruimte in de kleur van de wagen ?. dat is het nummer van de carrosserie, wat is je chassisnummer of wel VIN ? , dit moet een ander nummer zijn omdat er soms een uit de lijn werd gehaald omdat er iets niet goed was, dus daarom verschillen ze

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven Bleeker
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
05-04-2014 23:37 #139419 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Volvo 1800 S '67
Grappig, dat had Peter laatst ook gevonden. Nu ben ik ook nieuwsgierig misschien morgen even de achterbank eruit halen.
volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=144&t=2...a2aaa8ebd54b#p138298

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • LJ Dekker
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-04-2014 13:17 #139433 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Hmm interessant. Deze nummers staan in mijn auto. Chassis nummer anders dan dat nummer op het plaatje wat in kleur is gespoten.





Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • LJ Dekker
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-04-2014 10:13 #140006 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Volvo 1800 S '67
Inmiddels is de strijkkit uit de auto en heb ik een simpel spit kunnen bemachtigen, deze moet alleen nog een beetje verstevigd worden aangezien sommige lassen slecht zijn. Dus straks de onderkant krabben.









Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD