Volvo 1800 S '67
- Rob Spoon
- Platinum lid
Dank zij het aanleveren door Oscar zijn er twee artikelen over roestbehandeling opgenomen in de documentatie. Zoek naar 'rostschutz'.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Fertan kwam daar niet zo heel best uit. Brantho, Rustico en RX5/RX10 lijkt prima spul, ik denk dat ik RX5/10 ga proberen en daarna Ferpox er over.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Dank zij het aanleveren door Oscar zijn er twee artikelen over roestbehandeling opgenomen in de documentatie. Zoek naar 'rostschutz'.]
Ik ben (nog) geen lid dus kan het niet zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Platinum lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 686
Op mijn 1800E zaten de spatrubbers bij de achterwielen met Bisonkit en parkers vast. Bij de parkers was het gaan roesten.
Ik heb de zaak gedemonteerd, alle lijmresten verwijderd en daarna met owatrol de roest behandeld. Daarna met lak een aantal lagen op de roestplekken rond de gaten en de spatlappen met zwarte sikaflex op de plaat gelijmd. Geen parker, is ook niet nodig. Ik heb veel met owatrol gedaan, het is dun en loopt overal tussen. Waar mogelijk (bodem) daarna met een bodemcoating behandeld. Uit het artikel over roestbehandeling komt owatrol er ook goed uit, ik heb ook nog de rode variant gebruikt op de bodem. Kun je goed zien waar je geweest bent. En ook weer bij het schilderen met een bodemcoating waar je nog moet schilderen.
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Owatrol ziet er ook wel goed uit ja. De plekken die ik nu vind ga ik eerst met dat RX5 spul behandelen, even kijken hoe ik dat spul vind.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
moet ik dit inkoppen? Lidworden dus!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Nu ben ik de stapel met bonnetjes en andere papieren nog eens gaan doorspitten en nu zie ik in een taxatie rapport van 2000 het volgende bij 'opties' staan: Halda twinmaster, speedpilot, 4 verstralers merk Cibié, racekuipen kleur zwart, stuurlock, brandspuit, lichtmetalen minilites 14". Motor, 4 cilinder 2 liter ca. 140pk, geheel gereviseerd en getuned.
Ik heb dus een ex rally auto gekocht . Jammer genoeg zitten al die opties er niet meer op! Wat er aan de motor getuned is/was weet ik niet, maar 140 pk is niet origineel volgens mij. Ik ben nog bezig om meer over de historie van de auto te weten te krijgen.
Is er misschien iemand hier die 'm toch herkend?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Met 140pk heb je een serieus rappe wagen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
"Boele Braaksma" schreef:
Cool! Zo te zien heb je een B20E cilinderkop. Zulke slangen doen vermoeden dat je een oliekoeler hebt. Heb je die al kunnen ontdekken?
Met 140pk heb je een serieus rappe wagen!
Het is best een cool idee inderdaad, ook al weet je niet hoe erg de auto op z'n donder heeft gehad :mrgreen: .
Hoe zie je dat het een B20E kop is en wat is er anders aan een E kop? Ik had al wel gebrepen dat het een 2 liter is terwijl er eigenlijk een B18 in dit bouwjaar moet liggen. De vorige eigenaar wist alleen maar dat het blok gereviseerd is, verder geen rekeningen o.i.d., niets. Ik neem aan dat er op een gegeven moment een B20 blok in is gekomen, op het onderblok staat ook B20. Een onderblok opboren van 1800 naar 2000cc, kan dat eigenlijk wel? Ik vind 'm trouwens best wel rap, maar ik durf met geen mogelijkheid te zeggen of het 140 pk is.
Ik heb nog geen oliekoeler kunnen ontdekken. Ik vraag me dus af of ze het tunen 'teruggedraaid hebben' en het oliefilter hebben laten zitten. Ik zou eigenlijk een keer de nokkenas moeten bekijken of er ook een ander in zit.
Overigens vraag ik me ook af of ze de accubak groter hebben gemaakt of dat er gewoon een kleinere accu in zit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Verbannen
- Berichten: 831
Ps wees gerust de volvo op de foto heeft marshall lampen geen cibié
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.