- Berichten: 106
Volvo 1800 S '67
- LJ Dekker
- Premium lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Platinum lid
- Berichten: 932
De keuze viel in het verleden meestal op Essen omdat het goed te bewerken was en een redelijke dichtheid had zonder al te veel knoesten. Essen doorstaat de tand des tijds echter ook niet. Triplex is hopeloos. HUBO levert iets dat Unigarant heet en watervast verlijmd is, maar heeft ook niet het eeuwige leven en begint relatief dik.
Daarom: ga naar www.af.nl (Arnhemse Fijnhouthandel) en zoek naar vliegtuigtriplex dat al vanaf 0,4 mm dikte (enkelvoudige plaat natuurlijk) te verkrijgen is. Je kan het dan zelf verlijmen en de gewenste kromming er in brengen.
Veel werk, maar wel het echte ambacht!
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Teun van Popta" schreef:
Hout is een mooi materiaal. Vroeger gebruikt voor carrosseriebouw, soms zelfs bij chassis' (b.v. Morgan, Marco en Costin)
De keuze viel in het verleden meestal op Essen omdat het goed te bewerken was en een redelijke dichtheid had zonder al te veel knoesten. Essen doorstaat de tand des tijds echter ook niet. Triplex is hopeloos. HUBO levert iets dat Unigarant heet en watervast verlijmd is, maar heeft ook niet het eeuwige leven en begint relatief dik.
Daarom: ga naar www.af.nl (Arnhemse Fijnhouthandel) en zoek naar vliegtuigtriplex dat al vanaf 0,4 mm dikte (enkelvoudige plaat natuurlijk) te verkrijgen is. Je kan het dan zelf verlijmen en de gewenste kromming er in brengen.
Veel werk, maar wel het echte ambacht!
Teun
Prachtig dat jij nét weer zo'n adres kent, Teun!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
En nog terugkomend op de shocktowers, zo te zien zijn beide zijden al eens gerepareerd. De voortrein gaat er nog een keer onderuit om in de verf te zetten en nieuwe rubbers (of PU) te monteren, dus dan kan ik het nog beter bekijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
- Berichten: 379
Grappig wat jij uit elkaar haalt zet ik net weer in elkaar
Ik kwam toch een aantal potentiele brandhaarden tegen in de oude kabelboom, ik kopieer hem volledig en natuurlijk een paar modificaties in de vorm van een paar extra zekeringen en relaissturingen.
De isolatie heeft zijn tijd gehad, als je het weer monteert knapt de isolatie hier en daar van de kabel.
.
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Gebruik je exact dezelfde draadkleuren en combinaties als origineel? En waar haal je de spullen (draad, stekkers, kabelboomisolatie etc)?
Wb die kabelboom isolatie, ik zag laatst foto's voorbijkomen van een restauratie waar ook weer zo'n stoffen isolatie gebruikt werd voor de kabelboom, die zijn dus nog wel nieuw te krijgen. Ik zal nog even kijken of ik kan vinden welke auto dat was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Platinum lid
- Berichten: 379
Heb een collega die moet ook nog, als ik nu eens met pensioen was dan....
Rick Donkers heeft heel veel, en de rest bij de buren Autosparks UK die vanwege verzendkosten wel wat duurder is.
Maar beter duur dan niet te koop.
Stoffen omhulsel ja dat doe ik uit praktische overweging niet, gebruik wel originele kleuren.
En de rest via Ebay
En er zitten toch wel wat "custom'' aanpassingen tussen.
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
- Berichten: 106
Wat voor een isolatie materiaal gebruik je trouwens voor de kabelboom? Gewoon die zwarte plastic variant die je tegenwoordig veel ziet?
En die custm aanpassingen, wat zijn dat? Ook nog extra draden gelegd voor eventueel toekomstige extra accessoires?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.