- Berichten: 3471
volvo 1800S 1967
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
19-07-2013 05:37 #129985
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic volvo 1800S 1967
Beste Steven, je teller geeft nu te weinig aan 100km/h is in werkelijkheid 110km/h dus dat is 10% te weinig.
Omdat te compenseren moet je van 18 tanden naar 16,2 tanden 10% minder tanden nu 16,2 bestaat niet dus wordt het 16 tanden als dit past?
Dan gaat de snelheids meter weer te veel aan geven.
M.a.w.in een P1800 hoort een bak te zitten van een p1800 wil de snelheidsmeter het goed doen en die heeft volgens mij een zwart tandwieltje en ik heb wel eens gelezen dat dit met geen een ander tandwiel valt uit te wisselen.
Dus een P1800 is wel een speciaal geval.
succes
Johan Geers
Omdat te compenseren moet je van 18 tanden naar 16,2 tanden 10% minder tanden nu 16,2 bestaat niet dus wordt het 16 tanden als dit past?
Dan gaat de snelheids meter weer te veel aan geven.
M.a.w.in een P1800 hoort een bak te zitten van een p1800 wil de snelheidsmeter het goed doen en die heeft volgens mij een zwart tandwieltje en ik heb wel eens gelezen dat dit met geen een ander tandwiel valt uit te wisselen.
Dus een P1800 is wel een speciaal geval.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 210
23-07-2013 20:55 #130072
door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Beste Johan,
We zaten er naast. Ik dacht ook dat ik met tandwiel met 16 tanden ongeveer goed zou zitten. Maar helaas, ik zit nu aan een afwijking richting de 20 %. Zelfs als ik er nu aan denk snap ik nog niet. Nu lijkt het erop dat ik toch het tandwiel van de p1800 nodig zal hebben om dit op te kunnen lossen. Maar als ik jullie goed begrijp is dat niet mogelijk. Dan ben ik bang dat ik maar moet leren leven met een afwijkend km teller. Ik stoor me er ook weer niet zo aan dat ik een nieuwe overdrive ga kopen . Toch bedankt voor alle respons
We zaten er naast. Ik dacht ook dat ik met tandwiel met 16 tanden ongeveer goed zou zitten. Maar helaas, ik zit nu aan een afwijking richting de 20 %. Zelfs als ik er nu aan denk snap ik nog niet. Nu lijkt het erop dat ik toch het tandwiel van de p1800 nodig zal hebben om dit op te kunnen lossen. Maar als ik jullie goed begrijp is dat niet mogelijk. Dan ben ik bang dat ik maar moet leren leven met een afwijkend km teller. Ik stoor me er ook weer niet zo aan dat ik een nieuwe overdrive ga kopen . Toch bedankt voor alle respons
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 884
23-07-2013 22:23 #130075
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic volvo 1800S 1967
zorg dat je afstand meting klopt. Dat is vaste 1 op 1 vertanding.
Vervolgens is je snelheidsmeter onderheving aan slijtage en kan het goed zijn dat die gecalibreerd moet worden.
Vervolgens is je snelheidsmeter onderheving aan slijtage en kan het goed zijn dat die gecalibreerd moet worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 106
30-10-2013 21:11 #133514
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic volvo 1800S 1967
Uche uche, even dit topic uit het stof halen. Hoe ver ben je nu met de auto? En je hebt de neus laten schuren en spuiten las ik een aantal pagina's terug? Wat mag dat ongeveer kosten, als ik vragen mag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 210
01-11-2013 12:55 #133560
door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Haha LJ Dekker,
De auto is sinds mei rijdend en APK goedgekeurd project.
Wat betreft het spuiten heb ik gevraagd of ze alleen de slechtste plekken volledig kaal wouden halen en weer opbouwen. Er bleken 6 a 7 lagen lak op de auto te zitten. Daar werd ik niet erg vrolijk van. Het advies van de spuiter was om alles kaal te halen en weer te spuiten. Maar daar had ik echt geen budget voor. Uiteindelijk is de gehele voorkant geschuurd en gespoten. Ze vroegen er 1300 euro voor. maar hadden me een beetje gematst omdat dit de 2de auto was die ik in kwam brengen in 2 weken tijd (ongelukje ).
Op dit moment moeten er nog steeds enkele sierstrips gemonteerd worden. En het licht van achteruit rijden moet nog worden aangesloten. Maar er ligt natuurlijk al een berg ideeën voor de toekomst. zo is er een set orignele stoelen gekocht die ik zelf ga bekleden. Binnenschermen monteren, motor en versnellingsbak demonteren en lekkage oplossen. De oude radio weer aansluiten
Wel heb ik afgelopen weekend mijn p1800 klokje weer tikkend gekregen. Niet dat het erg was dat ik niet wist hoelaat het was maar het is toch fijn als dat spul weer werkt.
Maar eigenlijk wil ik eerst mijn dagelijkse auto (amazon combi) eens helemaal uitelkaar halen en weer opbouwen. Daar begint de roestduivel een beetje op te spelen :evil: .
De auto is sinds mei rijdend en APK goedgekeurd project.
Wat betreft het spuiten heb ik gevraagd of ze alleen de slechtste plekken volledig kaal wouden halen en weer opbouwen. Er bleken 6 a 7 lagen lak op de auto te zitten. Daar werd ik niet erg vrolijk van. Het advies van de spuiter was om alles kaal te halen en weer te spuiten. Maar daar had ik echt geen budget voor. Uiteindelijk is de gehele voorkant geschuurd en gespoten. Ze vroegen er 1300 euro voor. maar hadden me een beetje gematst omdat dit de 2de auto was die ik in kwam brengen in 2 weken tijd (ongelukje ).
Op dit moment moeten er nog steeds enkele sierstrips gemonteerd worden. En het licht van achteruit rijden moet nog worden aangesloten. Maar er ligt natuurlijk al een berg ideeën voor de toekomst. zo is er een set orignele stoelen gekocht die ik zelf ga bekleden. Binnenschermen monteren, motor en versnellingsbak demonteren en lekkage oplossen. De oude radio weer aansluiten
Wel heb ik afgelopen weekend mijn p1800 klokje weer tikkend gekregen. Niet dat het erg was dat ik niet wist hoelaat het was maar het is toch fijn als dat spul weer werkt.
Maar eigenlijk wil ik eerst mijn dagelijkse auto (amazon combi) eens helemaal uitelkaar halen en weer opbouwen. Daar begint de roestduivel een beetje op te spelen :evil: .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 106
01-11-2013 16:08 #133565
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic volvo 1800S 1967
Toe maar, 6 a 7 lagen, dat zijn er nogal wat. Dan ben je nog even aan het schuren!
Is deze kleur rood de originele kleur trouwens? En vond je het opbouwen erg lastig?
Foto's! :mrgreen:
Is deze kleur rood de originele kleur trouwens? En vond je het opbouwen erg lastig?
Foto's! :mrgreen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 210
01-11-2013 18:30 #133569
door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Was wel grappig om te zien dat ze alle keren geprobeerd hebben om de zelfde kleur rood aan te brengen. En ja hij is origineel rood (kleurcode 46). Zal eens kijken of ik nog meer foto's heb, maar merkte dat ik meer ben van het in elkaar zetten dan fotograferen.
Ik vond het niet heel ingewikkeld om de auto in elkaar te zetten. En gelukkig bestaat dit forum met zijn geweldige leden. Als je het even niet weet stel je een vraag en krijg je antwoord. Zonder dit forum zou ik toch veel meer moeite hebben gehad om dingen uit te vinden.
Ik vond het niet heel ingewikkeld om de auto in elkaar te zetten. En gelukkig bestaat dit forum met zijn geweldige leden. Als je het even niet weet stel je een vraag en krijg je antwoord. Zonder dit forum zou ik toch veel meer moeite hebben gehad om dingen uit te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-11-2013 18:39 #133570
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic volvo 1800S 1967
Monteren is niet moeilijk. Engineeringfouten verbeteren kan lastiger zijn, vanwege uitzoeken en denken over alternatieven.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 106
07-11-2013 18:07 #133766
door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic volvo 1800S 1967
Het lijkt inderdaad niet erg ingewikkeld in elkaar te zitten, lekker straight forward en redelijk simplistisch, zeker vergeleken bij moderne auto's natuurlijk. Als jeje kwaad maakt heb je het interieur er in een paar uur uit volgens mij.
Maar ik ben toch wel erg benieuwd naar wat foto's van hoe je wagen er nu bij staat :mrgreen: .
Maar ik ben toch wel erg benieuwd naar wat foto's van hoe je wagen er nu bij staat :mrgreen: .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
Minder
Meer
- Berichten: 210
25-06-2014 11:34 #141555
door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic volvo 1800S 1967
Binnenkort word mijn auto gebruikt voor een trouwerij, echt een eer!
Nu moeten de puntjes op de i worden gezet voor de laatste afwerkingen.
Even een vraagje: ik wil de sierlijsten bij de deur terug monteren (tussen deur en vaste zijruit). Heeft iemand hier een goed idee voor? Origineel zaten hier plastic dopjes in de auto waar een schroefdraad met een plaatje in de sierlijst gaat. Deze zijn volgens mijn niet meer te verkrijgen. Hebben jullie goeie ideeën om dit op te lossen?
Ik ben benieuwd!
Nu moeten de puntjes op de i worden gezet voor de laatste afwerkingen.
Even een vraagje: ik wil de sierlijsten bij de deur terug monteren (tussen deur en vaste zijruit). Heeft iemand hier een goed idee voor? Origineel zaten hier plastic dopjes in de auto waar een schroefdraad met een plaatje in de sierlijst gaat. Deze zijn volgens mijn niet meer te verkrijgen. Hebben jullie goeie ideeën om dit op te lossen?
Ik ben benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.