- Berichten: 210
volvo 1800S 1967
- Steven Bleeker
- Elite lid
Ik heb vandaag met 3 verschillende boeken gewerkt om het een beetje te begrijpen. Samen met mijn vader lekker bezig geweest om het uit te zoeken. We waren goed op weg tot we het niet voor elkaar kregen om het buisje met pijpje van de flotter naar de carburateur zonder het stroef lopen van het naaldje te monteren. Als je het buisje volledig in zet gaat de naald er stroef omhoog. Het omdraaien van de naald werkte helaas ook niet. Volgens het Haynes boek moet de naald iets gebogen zijn (dat lijkt deze ook te zijn), het type naald is KD en mijn carburateur is hoogst waarschijnlijk een SU HS6. De naalden me de markering gemonteerd (wijzend naar de geleider van de piston). Misschien dat ik nieuwe naalden moet kopen. Al lijkt er er weinig slijtage aan te zitten.
Zijn er nog mensen met goede tips om dit op te lossen? Teun had me al een paar tips gegeven. Maar tot nu toe is het me niet geluk Ik hoor er graag meer over.
Het lijkt nagenoeg in het midden te zitten.
Zoals gezegt ook even verder geweest met de sierstrip bevestiging. het is een messing bout met moer en een plastic plaatje uit een strip en een plastic ringetje zodat er zo min mogelijk schade aan de lak zal optreden.
Ik hoop dat jullie het wat vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Die SU's zou ik de busjes van de doorgaande asjes door een vakman laten wisselen, die vormen de achilleshiel van de SU.
Als ze verslijten trekken ze valse lucht, dus voorzichtig de ouder eruit persen en nieuwe erin en dat moet heel precies.
Ik zie geen naalden bij het setje, die moet je apart bestellen en deze zou ik zeker gelijk vervangen.
Die clips zien er prima uit, ik zou het verzonken kopje er nog iets beter in laten vallen, zodat ze zonder strak aan te draaien toch stabiel zitten.
Zoals Boele al opmerkte, moet je ze niet te strak aandraaien maar wel zover dat het afsluit, misschien een beetje kit aan beide kanten, het ringetje natuurlijk aan de binnenzijde.
Plastic roest niet, hele leuke modificatie van materialen, simpel en daardoor effectief
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3471
De schroefjes gaan geheid meedraaien als ze een tijd vast hebben gezeten.
Ziet er voor de rest goed uit.
groetjes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Wel even aan denken om een boutje van RVS in te vetten doe je dit niet dan is de kans groot op vreten, ik werk dagelijks met RVS bouten en kom dit zeeeer vaak tegen."Boele Braaksma" schreef:
Leuk gedaan! Eens met Johan. Je kunt natuurlijk ook de messing boutjes vervangen voor rvs. Dan draait het altijd goed los.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Joost Buiting" schreef:
Wel even aan denken om een boutje van RVS in te vetten doe je dit niet dan is de kans groot op vreten, ik werk dagelijks met RVS bouten en kom dit zeeeer vaak tegen."Boele Braaksma" schreef:
Leuk gedaan! Eens met Johan. Je kunt natuurlijk ook de messing boutjes vervangen voor rvs. Dan draait het altijd goed los.
Nou Steven, dat moet lukken zo! Succes! Ik hoop ook voor de nachtrit klaar te zijn met de 1800!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
- Berichten: 210
Vandaag nog even bezig geweest met de carburateur. Bij Nordicar wisten ze me te vertellen hoe je het buisje waar de naald doorkomt (waar de slang van de vlotter in de carburateur komt) kan centeren. Dat was zo simpel , zat al te denken aan buigen van de naald of een nieuwe kopen. Jullie weten vast hoe dat moet, de grootste moer moet ietsjes los zetten waardoor je het goed het buisje kan bewegen, om zo het geheel te centreren.
Net ff de avond uren geweest om de rest van de carburateur in elkaar te zetten. Gezellig samen gedaan met mijn vader. Helaas mist er een klein veertje waardoor ik het de linker carburateur nog niet in elkaar kon zetten.
Ik ben begonnen met een volledig kale carburateur (zo kreeg ik het). Maar het is toch behoorlijk lastig als je het via plaatjes en tekeningen in elkaar moet zetten. Het begint nu ten minste ergens op te lijken .
Morgen langs Van West in de hoop dat ze een veer hebben liggen. Dan de carburateurs monteren. En starten maar. Ben benieuwd of de motor meteen wil starten. Hebben jullie nog tips voor het droog afstellen (voordat ik ga starten)?? Daarna wordt het goed luisteren en stellen met een slangetje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
- Berichten: 210
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
- Berichten: 210
poging 1: sleutel omdraaien, motor gaat rond en start binnen enkele seconden!!! Geweldig dat gaf toch wel echt een goed gevoel.
Bij de stoffeerder was het redelijk druk. Dus kreeg ik zijn tang mee om de krammen te zetten. Dus ook meteen ff de stoel weer in elkaar gezet.
Nu staat alles klaar voor een illegaal oefen rondje .
Ik heb er zin in!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.