- Berichten: 1286
Project Amazon'68
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Paar weken terug mijn voortrein verwijderd op de manier die Kevin plaatste, dus 3 balkjes in "H-vorm" over de spatborden en daar dan de motor in gehangen met een stevige spanband. Op die manier was de motor ook nog wat heen en weer te wiebelen bij het terugplaatsen van de voortrein, en dat was erg handig anders is het lastig de motorsteunrubbers weer op hun plek in de voortrein te krijgen.
Uiteindelijk was het het makkelijkst om de motorsteunrubbers ook aan de kant van de motor wat los te draaien zodat die ook nog wat meebewegen; tip voor als je as weer af is!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Er komen toch nieuwe rubbers onder het blok.
Afgelopen donderdagmiddag de gehele middag aan het stralen geweest.
Het subframe is maagdelijk schoon :lol:
Daarna gelijk die avond het gehele frame in de 2K epoxy gezet.
Het moeilijkst was het frame aan de binnenkant te voorzien van epoxy.
wat een gesmeer, maargoed dat ik handschoenen aan had.
zie hier het resultaat.
Vanmiddag het frame ligt opgeschuurd met korrel 240 en daarna afgelakt met een 2K lak.
Volgende week alle losse onderdelen van de voorwielophanging nog 1 keer ligt opschuren en daarna voor de 2e keer aflakken met een 2K zwarte laklaag.
De nieuwe rubbers en bussen zijn al gemonteerd.
Nu weet ik alleen nog niet of ik het frame compleet ga opbouwen op de werkbank of dat ik onder de auto alles ga monteren.
Daarom ook mijn vraag is een volledig opgebouwd frame te beuren met 2 personen :roll:
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
.. Hoop overeenkomsten!:
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Monteer je de remschijven en klauwen vooraf of achteraf.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
Klauwen en wiellagers + schijven heb ik ook gewoon 'naast' de auto gemonteerd, nog een stukje zwaarder dus maar nog steeds goed te tillen met 2 personen. Met als voordeel dat je direct je wielen eronder kunt zetten, zelfs als je de as maar met een paar bouten vast hebt gezet. Niks zo irritant als een niet-rollende auto..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
- Platinum lid
- Berichten: 2064
hoe monteer je de veren?
En als ik het goed zie heb je een veerrubber op de onderste draagarm liggen, waarom? (origineel daar niet aanwezig, alleen boven en daar met een stalen ring erin)
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Mocht je nog 2k lak in de kleur vd epoxy willen gebruiken.
Ik heb nog wat overgehouden.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je kunt dit ook doen als de voortrein weer onder de wagen zit, dan kun je het gewicht van de wagen gebruiken.
Let wel op dat de veer met de bovenste ring goed in zijn rubber en bovenin zit, leg vast hoe hij er origineel in zit, ik dacht met de opening naar achteren.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
- Berichten: 1286
"Rudi Dortangs" schreef:
Erik,
hoe monteer je de veren?
En als ik het goed zie heb je een veerrubber op de onderste draagarm liggen, waarom? (origineel daar niet aanwezig, alleen boven en daar met een stalen ring erin)
groeten, Rudi
Scherp gezien! Dat rubber lag er toen nog los in, ik dacht dat die daar hoorde. Was niet zo dus niet geplaatst.
Ik heb de veren geplaatst door ze in de onderste draagarm vast te zetten met een bandje (dan kan hij nooit los/weg schieten). Dan de bovenkant van de veer in het subframe manoeuvreren tot hij in die stalen ring valt (die in een grotere rubber ring zit). Vervolgens met een spanband de onderste draagarm omhoog getrokken zodat de veer ingedrukt wordt. Als de draagarm ver genoeg omhoog getrokken is, kan de moer op de onderste fuseekogel gedraaid worden zodat 't geheel in elkaar blijft zitten.
Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van deze spanband-methode, de methode met een lang stuk schroefdraad lijkt me een stuk makkelijker en veiliger. Volgens mij was het zondag en dus geen winkel open om even wat draadeind te halen..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Elite lid
- Berichten: 210
Ik zit te denken om voortrein te kopen en deze te reviseren om vervolgens alles over te zetten.
Ik las helaas dat het voortrein van een amazon en p1800 niet het zelfde waren. Anders had ik mooi kunnen doorwisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.