- Berichten: 1259
kantelbeugels en amazon combi project
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Gewoon omdat ik de motorruimte nu eens zo kaal mogelijk wil houden.
Natuurlijk moet de bedrading dan wel degelijk "gekanaliseerd" worden.
Laten we daar nu tegenwoordig heel mooi spul voor hebben;
Rubbergevoerd beugeltje vastboren aan binnenspatbordrand en overgang naar binnen afkitten met zwarte PU-kit;
De portieren zijn door de spuiter voldoende bewerkt bevonden en kunnen door hen geplamuurd gaan worden, dus deuren er uit gehaald.
De scharnieren zijn na 50 jaar ook niet helemaal 100% meer dus uit elkaar die hap!
Voor de zekerheid wel even de positie aangemerkt maar na demontage bleek dat alle bledden gelijk waren.
De pennen laten zich er niet zo maar uit tikken met een oude spijker of zo.............
Een brander, grote bankschroef, doorslag 8mm en een flinke hamer zijn echt geen overbodige luxe.......
Na het uitdrijven van de pennen even goed controleren of de knopen van de scharnierbledden nog met elkaar in lijn liggen;
In beide vlakken;
Gestraald;
Gewashprimered met de kwast/penceel;
"Zekeringkast" ook maar even meegenomen;
Toen nog even naar de opslag om de donor-combi te ontdoen van onbruikbare stukken, kop was er al eens af gezaagd;
Na verwijderen van hemeltje kwam ik nog een stukje huisvlijt tegen, een extra versteviging in het dak (rode menie)
Waarschijnlijk gedaan na dakschade die gezorgd heeft voor enorme plopdeuk........
Besloten om de zijkanten compleet te bewaren, bodemplaat en dak weggezaagd;
dat was het weer voor deze week, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik kit die rand gewoonlijk al helemaal af, behoud van het binnenschermen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
@ Ed, nog terwijl ik die ribbelbuis aan het plaatsen was dacht ik "ben blij dat ik binnenschermen heb" jouw opmerking is wat mij betreft dan ook geheel terecht.
@ Gert, dat is een gaaf voorbeeld van "clean appearance" (kende de term niet eens :oops: ) mijn gedachte de boel wat strakker te organiseren is eigenlijk ingegeven door mijn rommelige 240-verleden
Alles wat er in mij op kwam legde ik gewoon recht-toe-recht-aan in de motorruimte. Als ik dan ergens bij moest werd het wriemelen door de spaghetti van draden. Echt mooi vond ik het ook niet........
@ Tom, bedankt, ik kan zelf ook haast niet wachten de boel af te maken en het eindresultaat te aanschouwen.
Sosm zit ik zo dicht met m'n neus op de details dat ik s'avonds op de foto's pas het totaalplaatje opmerk :lol:
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister" (Goethe) :lol:"Jan van Bochove" schreef:
Alles wat er in mij op kwam legde ik gewoon recht-toe-recht-aan in de motorruimte. Als ik dan ergens bij moest werd het wriemelen door de spaghetti van draden. Echt mooi vond ik het ook niet........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
- Platinum lid
- Berichten: 932
Teun
PS waar koop je die mooie "ribbelbuis-driewegverbinder"?
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
De ribbelbuis en T-verbinders komen van mijn werk, worden bij Daf besteld.
Ik bestel ook wel eens bij Rick Donkers maar die heeft het in elk geval niet.
Net even op internet rondgekeken maar je wordt er niet echt mee doodgegooid (behalve alibaba-achtigen)
Wel even opletten, de ribbelbuis wordt ook aangeboden in "open" uitvoering, dan heeft de buis over de hele lengte een snede om de kabels zijdelings er in te frutten.Kan handig zijn maar kan ook weer vochtigheid opnemen.
Wat trouwens ook hele gave sites zijn om een idee te krijgen wat er allemaal is;
www.ripca.com/default/Home/
www.intertruck.nl/
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Franse
- Platinum lid
- Berichten: 362
het zou voor mij een eer zijn als het (voorlopige) resultaat te zien zou zijn op de beurs in Rosmalen op 26 en 27 september. Is dat voor jou ook een optie?
Met vriendelijke groet,
Paul Franse
Organisatie VKB
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.