Guard alarm I informatie

Guard I alarm werkt met het grijze rechthoekige kastje, met een gekleurde strip erin.

De rode strip is in gebruik in onder andere Nederland. (foto volgt)
De blauwe strip onder andere in Engeland. (foto volgt)
Deze twee typen zijn RF gestuurd, dus met RadioFrequentie
Deze remote heeft vrijwel altijd 1 button, maar is tevens leverbaar geweest met 2.
Deze tweede button kan worden gebruikt om een functie alsStandkachel met de afstandbediening te activeren.

Voor modellen uitgerust met dit type Guard I alarm, geleverd voor 1995, kan het Alarmsysteem ook met de sleutel bediend worden.
Of dit mogelijk is, is te zien aan het gebruikte relais.
Op de voet van het relais, staat bij de pinnen coderingen.
Bij een van de pinnen staat AL2. Is deze pin aanwezig, kan het alarm ook gedeactiveerd worden met de sleutel.
Een overweging zou kunnen zijn, deze te verwijderen, zodat enkel met de AB de auto van het slot en alarm kan.

Standaard bestaat een Guard I uit een set handzenders, de AB's dus, een statuspaneel op de A-stijl, motorkap-sensor, een kofferbaksensor en een contole module.

Het systeem kan worden uitgebreid met een level-sensor (dus meet of de stand van de auto wijzigt, door bijvoorbeeld opkrikken), een glasbreuk-sensor en een ultrasoon-sensor.

Net als de Guard II heeft de Guard I ook een paniekfunctie.
Deze kan worden geactiveerd door de enkele knop op de remote gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD