Meetgegevens benzine-injectors

Meetgegevens benzine-injectors

Meetwaarden:

meetwaarde
motortype
kleurcodering weerstand
16 Ohm behalve B230FT/ET weerstand 2 Ohm B230FT weerstand
8,5 Ohm
B230ET

verzeker je ervan, dat het contact af staat en de sleutel eruit is.
neem de injector-multiplug los
meet de weerstandtussen de twee polen op de injector.

injector

Controle van het signaal naar de injector:

meetwaarden
motortype
Voltage
0,4 - 0,9 volt
B230FB n.b.
B230FT/ET

verzeker je ervan, dat het contact af staat en de sleutel eruit is.
neem de injector-multiplug NIET los, maar meet met aangesloten plug op de injector-multiplug aansluitingen
Draai met de hand de motor rond (soms is een dop24 met steeksleutel op de pulley het makkelijkste)
meet het voltage tussen de twee aansluitingen op de injector-multiplug en controleer met bovenstaande tabel.

Deze gegevens zijn van toepassing op de B230 serie motoren, tenzij anders vermeld.
Mijn streven is wel, de tabellen en meetwaarden uit te breiden, zodat alle motortype worden besproken.
Informatie of aanvullingen op bovenstaande tekst, zijn welkom.

Bijlage Afmetingen
Afbeeldingspictogram injector.jpg 17.55 KB
‹ Meetgegevens Throttle Positioning Switch TPS
omhoog
Meetgegevens bobine ›

Voeg een sub-pagina toePrint paginaReageer744 keer gelezen Voeg toe aan Favorieten

Reacties
Jeroen's foto
lijstje
Door Jeroen op Woe, 2008/04/02 - 11:50

hier staat een lijstje met injectors en een uitleg

http://autospeed.com/cms/A_0102/article....

VerwijderenBewerkAntwoorden

Johan Vlagsma's foto
Active low
Door Johan Vlagsma (niet geverifieerd) op Woe, 2008/04/02 - 12:48

Injectoren worden active low geschakeld, dat betekent dat 1 kant van de injector aansluitingen continue 12V krijgt en de andere kant door de transitor in de brandstof ECU 'naar nul wordt getrokken' waardoor de injector bekrachtigd wordt. Wel handig om te weten als je spanning gaat meten. Over de injector meet je alleen bij bekrachtigen een spanning (maar da's maar heel kort), samen met de weerstand van de injector kun je de stroom die loopt uitrekenen. Geen spanningsverschil betekent of geen 12V (ook makkelijk te meten) of er wordt niet geschakeld naar nul. Als je draadbreuken en massa verbindingen her en der hebt uitgesloten is de volgende verdachte de eindtrap van de ECU, voor een handige soldeerder redelijk makkelijk te vervangen. Let vooral ook op de massaverbindingen van de ECU aan de kop/klepdeksel (2x)

Ook: de injectoren werken 2 aan 2 en worden dus ook 2 aan 2 aangestuurd, dat zie je ook aan de draadboom. Verwisselen van injectorpluggen uit 1 van de bomen maakt dus niet uit. LH2.4 is geen sequentiele injectie.

VerwijderenBewerkAntwoorden

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.

De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.

Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.

Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.
Twitter feed

@:
2875 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

Bedankt ..
2 feb 2025
positie kachelkraan bij schutbord motorzijde 960 (ECC)
31 jan 2025
volvo 944 het hoe en waarom onstabiel stationair toerental
30 jan 2025
VOLVO 740 hapert soms als motor warm is
28 jan 2025
auto gegevens Serie letter en nummer
25 jan 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 



Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.

Start

Inhoud
Structuur
Personen
Configuratie

Uitloggen
Hallo VolvoKV

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD