B18 Verdeler

Lees meer
29-04-2014 00:40 #140130 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic B18 Verdeler
Beste Ference, dat het lopen van de motor een duidelijke verbetering is aan het volgende te wijten, er hoeven geen conactpunten meer gelicht worden dus de centrifugaalvervroeger wordt niet tegengewerkt door de contactpunten en het contact naar de bobine is nu nul ohm wat wil zeggen dat de bobine de volle 12 volt krijgt.
Over contactpunten heb je altijd een weerstand en die ben je met het stukje electroninca van Hot Spark nu kwijt.
Ik heb Hot Spark er al in zitten van de tijd dat het alleen nog maar in America te krijgen was ik heb het toen over laten komen wel een gok maar tot nu toe wel de een goede gok.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2014 17:54 #140195 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18 Verdeler
Dinsdag middag de bobine ingebouwd, dat werkt ( is al een merkbaar verschil) en daarna vol goede moed door met de Hot Spark. Helaas ging dat feestje niet door, wel de juiste set besteld maar helaas de verkeerde geleverd. Vandaag zou de goede set aankomen....maar weer helaas....kwam dus niet aan :( :( . Dit betekend dat ik pas na 11 mei verder kan ivm mijn werk :?

Als ik de reacties van Johan en Ferenc leest dat moet het goed komen....ik moet alleen nog even geduld hebben.

Wordt dus vervolgd.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2014 09:21 #140211 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B18 Verdeler
Jammer dat je nog niet het juiste type ontvangen hebt, Rob.

Mooi dat je een merkbaar verschil hebt met de nieuwe bobine. Met alle Vlambobines die ik gehad heb, heb ik nooit een merkbaar verschil kunnen ontdekken ten opzichte van origineel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2014 11:09 #140212 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18 Verdeler
Wat me al gelijk opviel Boele was dat ik de benzine lucht kwijt was. Dit klink misschien wat vreemd. Ik had altijd problemen met het afstellen van mijn achterste carburateur waardoor de motor naar mijn mening altijd te rijk bleef lopen. Verder had cilinder 4 nog wel eens problemen met wakker worden. Ik had al verschillende bougies en nieuwe kabels geprobeerd maar niets hielp. Een tijd terug kwam ik er achter dat een probleem heb met een nok op de verdeler as die gedeeltelijk is weg gesleten, hierdoor is de ligt hoogte van de puntjes bij deze cylinder minder. Alles bij elkaar geen ideale situatie. Ik denk dat mijn oude bobine het gewoon niet meer trok waardoor de verbranding in de 4 de cilinder niet optimaal was. Voor zover ik het nu kan zien ben ik van het " rijk loop " probleem af, als straks de hot spark erin zit zal het wel een wereld van verschil zijn.

Ik laat zeker nog van me horen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-05-2014 19:43 #140561 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18 Verdeler
Vandaag eindelijk tijd gehad om de hotsparks in te bouwen. De bobine had de motor al meer prik gegeven maar met deze nieuwe " punten " is het verschil helemaal goed merkbaar. Meer vermogen onderin en blijft mooi doortrekken als je hem op de staart trapt. Verder loopt hij stationair ook mooier. Kortom, de investering van €70,- heel dik waard k'heb een hele andere wagen terug gekregen :) . Ik heb geen ervaring met de 123 ontsteking, maar ik denk dat dit zeker een heel goed alternatief is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2014 01:28 #140578 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic B18 Verdeler
Beste Rob, ik vind dat ze wel duur zijn, in Amerika kosten ze $50 (3bos4u1) en verzenden kost je ongeveer $25 tel uit je winst.
In de tijd dat ik ze kocht waren ze incl verzenden $50.
Maar het is een hele verbetering voor een zachte prijs.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2014 11:20 #140587 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18 Verdeler
Is inderdaad niet helemaal duidelijk Johan. Ik heb €44,- ex btw betaald en gelijk de bobine vervangen voor €25 ex btw. Totaal kwam ik dus op een kleine €70. Die bobine is misschien wel een aanrader, voor het geld hoef je het niet te laten en nu weet je zeker dat je de juiste weerstand hebt waardoor de hotspark niet oververhit raakt en je hebt de maximale vonk. Een win-win dus :) . En, dat was ik nog vergeten te zeggen....mijn toerenteller doet het ook.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2014 15:38 #140594 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic B18 Verdeler
Beste Rob, bekijk dit stukje ook eens Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie? .
Je hoeft het niet te geloven maar toen ik mijn kabels had gewisseld starte mijn motor slecht als hij warm was.
Ik kwam erachter dat mijn mengsel te rijk stond.
Ik heb mijn sproeiers een kwartslag per carburator terug gedraaid en nu start de motot goed als hij warm is.
Wat ik hiermee wil zeggen de vonk in de cilinder is met kabels zonder weerstand een stuk feller dus een betere verbranding.
Is een autoradio voor jou niet belangrijk zou ik alles wat maar weerstand heeft tussen bobine en bougie eruit halen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2014 16:08 #140596 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18 Verdeler
Bedankt voor de info Johan, ik zal ook maar de kabels vervangen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.