Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?

Lees meer
19-05-2013 09:30 #127562 door Arno Pfennings
En waar heb je ze gekocht....nog letten op weerstandswaarde of kernmateriaal?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-05-2013 09:46 #127564 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?
Hahaa ben benieuwd wat eruit komt, vraag me hetzelfde af. Ben ook zeker benieuwd naar welke weerstanden er gebruikt worden.

Ik meet op de twee langere kabels een weerstand (20k setting op multimeter) 2.15. En op de wat kortere 1.35

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 11:31 #127567 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?
Gelukkig kun je de oude rode bougiekabels weer krijgen, met de oranjedopjes en rubbertje over de bougie, o.a. bij de vkv onderdelenshop, zijn wel prijzig maar ik gebruik niks anders.
Kan een enorm verschil maken, zorg altijd dat de kabels schoon blijven en check je verdeelkap regelmatig

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 11:41 #127569 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?

Hahaa ben benieuwd wat eruit komt, vraag me hetzelfde af. Ben ook zeker benieuwd naar welke weerstanden er gebruikt worden.

Ik meet op de twee langere kabels een weerstand (20k setting op multimeter) 2.15. En op de wat kortere 1.35


Jeroen ik werd getrieerd door jouw topic natuurlijk ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 11:41 #127570 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?
getriggerd...dus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 11:43 #127571 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?

door Ed van der Zee » 19 mei 2013 09:31

Gelukkig kun je de oude rode bougiekabels weer krijgen, met de oranjedopjes en rubbertje over de bougie, o.a. bij de vkv onderdelenshop, zijn wel prijzig maar ik gebruik niks anders.
Kan een enorm verschil maken, zorg altijd dat de kabels schoon blijven en check je verdeelkap regelmatig


Ed, ik heb ook nog steeds die rode met de lange bakeliete doppen aan een kant en rubber dopjes aan de andere kant....heb alleen wel de rubber doppen op de bobine zitten en het bakeliet aan de bougie (natuurlijk niet mooi vocht-dicht die pluggen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 11:44 #127572 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?
Deze jongens schijnen er ook wel e.a. van te begrijpen:

www.magnecor.com/magnecor1/main.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 12:40 #127575 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?
Beste is koolstofkern, maar die zijn snel rond de 80euro. Siliconen haal je vaak gewoon bij de Brezan voor 20-30euro. Deze hebben uit mijn hoofd een weerstand van rond de 2Kohm. Die doen het perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 13:39 #127579 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?
Er horen aan beide einden rubber covers op de bougieskabel....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2013 19:45 #127595 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Volvo Amazon Bougiekabels, welke gebruiken jullie?

"Arno Pfennings" schreef:
Deze jongens schijnen er ook wel e.a. van te begrijpen:
www.magnecor.com/magnecor1/main.htm

Dat doen ze ook, maar de tekst is wel ietwat gechargeerd vanwege reclamedoeleinden...
Zo is het heel goed mogelijk om voor klassiekers zelf bougiekabels (met koperkern) te maken, iets wat ik al vele jaren zelf meestal ook doe. Voordeel van dhz is o.a. dat je zelf de gewenste lengtes kunt bepalen. De benodigde spullen waren vroeger gewoon leverbaar bij de automaterialenzaak, maar dat is verleden tijd. Tegenwoordig kun je bv. terecht bij Rick Donkers: www.rdae.nl/index.php
Het enige gereedschap dat je nodig hebt is een speciale krimptang, zie www.vehicle-wiring-products.eu/VWP-onlin...nals/htterminals.php .
Nadeel van dhz is dat sinds een paar jaar de bougieterminals alleen nog los leverbaar zijn in "gegalvaniseerd" staal en niet meer in messing. Toen ik in 2008 mijn Amazon kocht, heb ik een set kant-en-klare bougiekabels van Bougicord gekocht. Die heb ik onlangs weg kunnen gooien omdat de (stalen) bougieterminals verroest waren... Nu zit er dus een nieuwe dhz-set op, noodgedwongen dus weer met stalen bougieterminals maar dan wel goed in de vaseline gezet. Overigens is het sowieso raadzaam om bougiekabels (ongeacht het type) elke vijf jaar te vervangen. Daarbij hebben voor onze (oudere) Volvo's bougiekabel met koperkern de voorkeur, zoals ook door Volvo zelf geadviseerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.