B18 Verdeler

Lees meer
27-04-2014 00:31 #140060 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18 Verdeler
Ference, ik zie wel een heel leuk misschien wel uniek detail op jouw eerste foto. In het dekseltje van je zekeringen kastje heb je nog het plaatje zitten met de aanduidingen van de zekeringen. Zou je hiervan misschien eens een goede foto willen plaatsen...is wel heel leuk voor de puristen onder ons :lol: ik wil het er bij mij wel inplakken.

Wat me verder opvalt is dat jij de tweede zekering gebruikt, bij mij viel de 12 volt daar weg tijdens het starten, bij de onderste zekering was dit niet het geval. Zou het dan zo kunnen zijn je voor het starten de 12 volt nog niet echt nodig hebt :?:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2014 07:58 #140064 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic B18 Verdeler
Dat leuke detail was me ook al opgevallen :)
Wat me ook opvalt is je bovenste 25A zekering: wat is daar mee gedaan? Lijkt gerepareerd met koperdraad :shock: zal niet snel doorsmelten als dat idd zo is, in dat geval: snel vervangen!
Let ook op dat je de spanning van de juiste kant van de zekering af haalt anders heeft de zekering weinig nut; even checken door zekering eruit te halen, valt de spanning weg dan is t goed.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2014 08:03 - 27-04-2014 08:09 #140065 door Ferenc van Beek
Beantwoord door Ferenc van Beek in topic B18 Verdeler
Hallo Rob,

Echt heel erg mooi gedaan je nieuwe bobine met oude look-and-feel, als het nodig is in de toekomst doe ik het zeker ook zo.
Je kunt overigens de originele, ovale gele sticker bestellen die op de huls zat, dat zou het helemaal af maken.
Heb jij nog je contactslot aan de ene kant van de pantserkabel? Ik heb dat niet en zal de + draad dan waarschijnlijk niet via de bobine huls doorvoeren, of is er wellicht een andere reden het zo te doen?

Verder vroeg ik mij af wat de meest handige manier is om met een multimeter de standaard bobine door te meten?

Groeten,
Ferenc

P.s. Ik zal een grote foto maken van het kaartje in het zekeringkastje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2014 08:08 #140066 door Ferenc van Beek
Beantwoord door Ferenc van Beek in topic B18 Verdeler

"Hans Latenstein" schreef:
Dat leuke detail was me ook al opgevallen :)
Wat me ook opvalt is je bovenste 25A zekering: wat is daar mee gedaan? Lijkt gerepareerd met koperdraad :shock: zal niet snel doorsmelten als dat idd zo is, in dat geval: snel vervangen!
Let ook op dat je de spanning van de juiste kant van de zekering af haalt anders heeft de zekering weinig nut; even checken door zekering eruit te halen, valt de spanning weg dan is t goed.


Ja, die zekering was mij ook opgevallen (en ook dat de onderste is doorgebrand, vreemd want alles wat ik gebruik doet het..) en ga ik vandaag vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2014 11:03 #140068 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic B18 Verdeler
Dat kaartje voor in de zekeringkast is nog te koop volgens mij.. kan 'm alleen zo niet zo snel vinden (hoe noem je zo'n ding..)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2014 11:52 #140071 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic B18 Verdeler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2014 12:11 #140073 door Ferenc van Beek
Beantwoord door Ferenc van Beek in topic B18 Verdeler
Het kaartje: de ene zijde in het Zweeds, de ander in het Engels.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2014 14:09 #140080 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic B18 Verdeler
Ja, oog voor detail....wat hebben we een goede Volvo Onderdelenshop...Sta af en toe paf van wat er nog - of weer - te verkrijgen is.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2014 16:41 #140086 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic B18 Verdeler
Over details gesproken, de VKV heeft een ander volvo-onderdeelnr op het kaartje staan. Zoeken op "672039" geeft geen resultaat in de shop.
De teksten op het kaartje verschillen ook iets.
Is die uit de shop niet van een katterug? (ook al staat hij in de 'amazon' categorie)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2014 00:12 #140099 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic B18 Verdeler
Bedankt Ferenc. Ik heb inderdaad het contactslot met de pantserkabel nog aan de bobine. De 12 volt voeding heb ik binnen langs gelegd omdat ik dit de mooiste oplossing vindt, buiten om kan natuurlijk ook dat is geen probleem. Het doormeten van de bobine staat mooi omschreven op de Hotspark site www.hot-spark.eu/docs/Installing ... -Bosch.pdf onder het kopje " Coil to use "

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.