hondenrek, nog niet opklapbaar, hoe moeilijk kan het nou zijn...--- zie foto's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zie daar nogal tegenop, ben bang dat de hemel omheen mijn boortje draait. Heeft iemand ervaring en een foto van de 2 rekvangers die aan de hemel gemonteerd dienen te worden?
GRoeten Rudiger
Inmiddels, (zie hieronder), weet ik nu dat ik NIET in de hemel moet boren maar ook lijkt er op het dat ik de verkeerde beugels heb meegekregen...
Updateed: nieuwe beugels meegekregen,, rek hangt nu ...toch nog wat problemen liees en kijk hieronder .. inmiddels al veel fotos!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En hier posten natuurlijk. Enfin, ik lees het wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij montage van het hondenrek in mijn 760 heb ik met een scherpe priem eerst een gaatje gemaakt, niet geboord.
Daarna met het indraaien van de schroef stropte de bekleding wel een beetje, maar omdat ik hem met de hand indraaide kon ik dat proces beter managen.
Voor de maatvoering van de rekvanger heb ik het hek omhoog gedaan, de rekvangers er op de gewenste plaats bij gehouden en met een stift de schroefgaatjes gemarkeerd. Bij mij zitten ze trouwens niet in de hemel maar in de kunststof strip aan de zijkant van het dak (die dus bij de 760 ook met stof bekleed zijn) Bij mijn 940 diesel zitten ze ook op die plek, daar zijn die strips niet bekleed en speelt het probleem niet. Dus niet in de hemel gemonteerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Serieus? Staat dat zo in de handleiding, dat je die twee klemmen in de hemel moet boren?rudiger schreef : Ik zie daar nogal tegenop, ben bang dat de hemel omheen mijn boortje draait. Heeft iemand ervaring en een foto van de 2 rekvangers die aan deemel gemonteerd dienen te worden?
Die horen echt in de twee plastic stijlen links en rechts.
Die klemmen dienen ervoor het rek vast te klemmen, die kartonplaat is daar bij lange na niet sterk genoeg voor (maar werkt mogelijk wel tijdelijk)Echt, boor ze in de kunststof panelen, NIET in de hemel.
Daarbij, als je schroef te lang is, of je net te enthousiast je rek op klapt, zit er een gaatje in je dak........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
Wel, de tekening is daar niet echt duidelijk in.En bij de eschrijving staat juist bij die montage geen boordiepte. Ik zal eens goed gaan passen en meten, daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Ik ga dus maar NIET in de hemel boren en haal misschien wel eerst die lijsten eens los om te kijken hoe het er achter uitziet...rudiger schreef : Serieus? Staat dat zo in de handleiding, dat je die twee klemmen in de hemel moet boren? Die klemmen dienen ervoor het rek vast te klemmen, die kartonplaat is daar bij lange na niet sterk genoeg voor (maar werkt mogelijk wel tijdelijk)Echt, boor ze in de kunststof panelen, NIET in de hemel. Daarbij, als je schroef te lang is, of je net te enthousiast je rek op klapt, zit er een gaatje in je dak........
Groet Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag wilde ik alvast het hondenrekje ophangen. De beugels van het scharnierpunt pasten echter net niet. De gaten komen min of meer overeen maar als je ze vergelijkt met sjablonen van de inbouwhandleiding waar de boorgaten op staan zijn de beugels wel 2 keer zo groot i
Ik vermoed dat ze me bij estateservices de verkeerde beugels hebben meegegeven...
Groeten Rudiger
Ps
@ Alex, de klemmen kan ik niet vastklikken, misschien heb ik ook de verkeerde?
@ Martijn, Ja! graag een foto van het gemonteerde rek en graag ook graag een foto van de scharnierpunten zonder de afdekkapjes!
.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Meet die beugels eens op en zet de gemeten maten eens in een foto van die beugels.
groetjes
Mathy