hondenrek, nog niet opklapbaar, hoe moeilijk kan het nou zijn...--- zie foto's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 16:47 #1081437 door V700 register
Ondanks papieren hulp van Mathy ben ik er nog niet in geslaagd om de juiste postitie te vinden voor de hondenrekvangers die aan de hemel gemonteerd dienen te worden...Dus niet de scharnieren, dat is duidelijk genoeg...
Ik zie daar nogal tegenop, ben bang dat de hemel omheen mijn boortje draait. Heeft iemand ervaring en een foto van de 2 rekvangers die aan de hemel gemonteerd dienen te worden?
GRoeten Rudiger
Inmiddels, (zie hieronder), weet ik nu dat ik NIET in de hemel moet boren maar ook lijkt er op het dat ik de verkeerde beugels heb meegekregen...
Updateed:   nieuwe beugels meegekregen,, rek hangt nu ...toch nog wat problemen liees en kijk hieronder .. inmiddels al veel fotos!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 16:54 #1279435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vangers
Rudiger de vangers komen in de kunststofafdekking die boven de achterzijde ruiten zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 18:18 #1279439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zaterdag kan ik als het dan
Zaterdag kan ik als het dan nog nodig is, een foto maken van een rek in een 940 estate.
En hier posten natuurlijk. Enfin, ik lees het wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 18:46 #1279442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic priem
Beste Rudiger,
Bij montage van het hondenrek in mijn 760 heb ik met een scherpe priem eerst een gaatje gemaakt, niet geboord.
Daarna met het indraaien van de schroef stropte de bekleding wel een beetje, maar omdat ik hem met de hand indraaide kon ik dat proces beter managen.
Voor de maatvoering van de rekvanger heb ik het hek omhoog gedaan, de rekvangers er op de gewenste plaats bij gehouden en met een stift de schroefgaatjes gemarkeerd. Bij mij zitten ze trouwens niet in de hemel maar in de kunststof strip aan de zijkant van het dak (die dus bij de 760 ook met stof bekleed zijn) Bij mijn 940 diesel zitten ze ook op die plek, daar zijn die strips niet bekleed en speelt het probleem niet. Dus niet in de hemel gemonteerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 09:58 #1279523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handleiding?

rudiger schreef : Ik zie daar nogal tegenop, ben bang dat de hemel omheen mijn boortje draait. Heeft iemand ervaring en een foto van de 2 rekvangers die aan deemel gemonteerd dienen te worden?

Serieus? Staat dat zo in de handleiding, dat je die twee klemmen in de hemel moet boren?
Die horen echt in de twee plastic stijlen links en rechts.
Die klemmen dienen ervoor het rek vast te klemmen, die kartonplaat is daar bij lange na niet sterk genoeg voor (maar werkt mogelijk wel tijdelijk)Echt, boor ze in de kunststof panelen, NIET in de hemel.
Daarbij, als je schroef te lang is, of je net te enthousiast je rek op klapt, zit er een gaatje in je dak........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 10:21 #1279526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handleiding

Baseman schreef :

rudiger schreef : Serieus? Staat dat zo in de handleiding, dat je die twee klemmen in de hemel moet boren? Die klemmen dienen ervoor het rek vast te klemmen, die kartonplaat is daar bij lange na niet sterk genoeg voor (maar werkt mogelijk wel tijdelijk)Echt, boor ze in de kunststof panelen, NIET in de hemel. Daarbij, als je schroef te lang is, of je net te enthousiast je rek op klapt, zit er een gaatje in je dak........

Wel, de tekening is daar niet echt duidelijk in.En bij de eschrijving staat juist bij die montage geen boordiepte.  Ik zal eens goed gaan passen en meten, daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Ik ga dus maar NIET in de hemel boren en haal misschien wel eerst die lijsten eens los om te kijken hoe het er achter uitziet...
Groet Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 13:13 #1279539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boren kan, smelten gaat ook
Rudiger: ik heb de klemmen gewoon aan het rek vastgeklikt en vervolgens de positie bepaald met een kraspen. Ik heb gewoon gladde dakstijlkappen (GL uitvoering) maar als je gestoffeerde kappen (luxe uitvoeringen) hebt kun je het gaatje met een hete spijker erin smelten, gaat heel strak en de stof krult niet om je boortje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 22:20 #1279594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tssssk het pas allemaal net niet....

Vandaag wilde ik alvast het hondenrekje ophangen. De beugels van het scharnierpunt pasten echter net niet. De gaten komen min of meer overeen maar als je ze vergelijkt met sjablonen van de inbouwhandleiding waar de boorgaten op staan zijn de beugels wel 2 keer zo groot i
Ik vermoed dat ze me bij estateservices de verkeerde beugels hebben meegegeven...

Groeten Rudiger

Ps
@ Alex, de klemmen kan ik niet vastklikken, misschien heb ik ook de verkeerde?
@ Martijn, Ja! graag een foto van het gemonteerde rek en graag ook graag een foto van  de scharnierpunten zonder de afdekkapjes!

.

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 22:24 #1279596 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic kijken?
je mag ook bij me langskomen in Bussum om te kijken bij mijn 945 met hoge achterbank.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 23:32 #1279600 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Meten, knippen, shoppen
Hallo Rudiger
Meet die beugels eens op en zet de gemeten maten eens in een foto van die beugels.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC