gevaarlijke kunststofdelen

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2009 21:55 #1236484 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Oei.
Ik hoop niet dat ik over een paar jaar weer met loslatende deurpanelen te maken krijg. Want dan had ik die €1200,= voor 4 panelen net zo goed in het water kunnen mieteren. Ik ben bang dat de dames en heren bij Volvo niet gevoelig voor onze argumenten zijn voor wat betreft het kunststof. Sinds Ford de scepter zwaait is het er niet op vooruit gegaan. Werden vroeger onderdelen 20 jaar gegarandeerd, nu is dat nog slechts 10 jaar. Zelfs voor mijn s90 zijn bepaalde onderdelen al niet meer leverbaar via de geijkte kanalen. En dat voor een auto van net 11 jaar..................
Ook de problemen die sommigen nu hebben met hun 6 cilinder lijnmotoren doen mij de wenkbrouwen ernstig fronsen. Want een scheur in het blok betekent gewoon andere motor. Lassen is een uiterste lapmiddel en vaak niet succesvol. En metalokken kan ook maar in de praktijk betekent het dat je beter een ruilmotor kunt monteren. Mocht mij dit soort rampspoed ten deel vallen dan zal ik Wart's advies zeker opvolgen en heb ik het gehad. Want een hobby moet wel leuk blijven. En een motor moeten weggooien om zo'n reden, daar krijg ik een maagzweer van. Zeker als je, zoals ik, altijd braaf elke 2 jaar de koelvloeistof ververst met het originele Volvoproduct ( waardoor je het risico van wegkankeren van binnenuit minimaliseert) en de auto helemaal volgens schema laat onderhouden.
Maar laten we niet al te negatief worden en hopen dat de motorproblemen van deze 2 mensen op het forum exemplarisch zijn en geen regel worden. Tenslotte ken ik ook diverse 960's en s/v90's die al ruim 4 ton zonder problemen hun werk doen. Met als uitschieter de auto van Aart Hommersom die op gas al ruim 630000 km heeft gereden.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2009 22:22 #1236488 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Op de Blocket-site staat een
Op de Blocket-site staat een 740 sedan met de ongelooflijk lage km stand van 5000km!
Hoe zou het kunststof zich gehouden hebben in de Svenskalt?
 Heb nog wat reserve-Volvo's...
mvh
John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC