- Berichten: 2
gevaarlijke kunststofdelen
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Ik natuurlijk erg pissig en zei dat deze auto dan een goed reclame-object was voor de kwaliteit van de moderne Volvo's. Affijn, meneer ging weer weg en mijn dealer stelde voor om de kop van de auto over te spuiten op basis van 50% voor de dealer en 50% voor mij. Ik zei datik er over wilde nadenken. Onderweg naar huis werd ik steeds kwader. De dealer en ik moesten bloeden voor een inferieur product van Volvo. En dan komt mijn groningse bloed bovendrijven: liever met de kop door de muur dan toegeven. Ik kende de toenmalige voorzitter van de Focwa die een schadebedrijf had in Leerdam. Deze heeft de zaak voor mij onderzocht en er een goed rapport over geschreven. De laklaag van de motorkap en voorbumper was veel te dik en was overgespoten. Ra,ra, de auto had aantoonbaar nooit schade gehad dus wat was daar gebeurd? Met dit rapport in de hand mijn "vrienden" in Beesd nog eens enorm onder druk gezet en wat bleek? De auto was nadat hij van de band gerold was op de lak afgekeurd voor wat betreft de voorbumper en motorkap en was in de fabriek nogmaals overgespoten waardoor de laklaag te dik was en daarom bij ieder steentje kapot sprong. Toen was het gedaan met de arrogantie. Ze wisten niet hoe snel e.e.a. geregeld moest worden, want een gloednieuwe auto zo afleveren af fabriek aan een klant was natuurlijk geen aanbeveling. En ik had mijn recht, hoewel het me veel tijd en moeite heeft gekost om het te krijgen. Maar goed, ze hebben het uiteindelijk netjes geregeld.
En na 1,5 jaar kreeg ik bij mijn nieuwe 945 ( het bloed kroop toch waar het niet gaan kon) wederom lakproblemen aan de voorzijde van de auto. Hun les uit het verleden geleerd hebbende, is dit zonder slag of stoot en uiterst klantvriendelijk opgelost voor mij. En ik moet zeggen dat ik met de huidige mensen in Beesd best goed door één deur kan. Maar goed, het blijft natuurlijk mensenwerk.
De moraal van het verhaal: als je een punt hebt, laat je niet afschepen. Ook niet als het een hoop gedoe is. Tenslotte betaal je voor een goed product en daar mag je iets voor terugverwachten. En de kunststofdelen van de 7 en 9 series zijn ver onder de maat. Ik heb mijn halve auto op zijn kop gesteld om alle rammeltjes te elimineren die door het harde kunststof ontstaan waren. (daar ben ik nl. allergies voor: voor rammeltjes) De middenarmsteun en de 4 deurpanelen heb ik reeds moeten vernieuwen. Kostte wel een bedrag waar ik een jaar tevoor een complete goede 740 voor had gekocht. Liefde maakt blind. Maar na 9 jaar (toen) kun je met zekerheid geen verhaal meer halen op dit soort delen. Dat is een verloren strijd. Maar ergerlijk is het wel dat je bij zo'n klasse-auto dit soort vernieuwingen al na 9 jaar moet uitvoeren. Mijn oude Mercedes 280SE uit 1974 heeft nog steeds haar originele interieurdelen en zelfs op de beroerdste klinkerwegen in Antwerpen is er geen enkel rammeltje of kraakje te bespeuren. En zo hoort het ook bij een premium merk.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
 
1. Het is geen beschuldiging, integendeel, een objectieve constatering `mijnerzijds, welke ondersteund wordt door eveneens objectieve constateringen door Volvo-specialisten, eveneens objectief en die er niet op uit zijn munt te slaan uit deze situatie. Momenteel overweeg ik de restanten te laten onderzoeken door de Voedsel-en Warenautoriteit;
 
2. Scherpe randen e.d. kom je "tegen" op het moment dat je het niet verwacht, d.w.z. zolang het in gescheurde toestand blijft zitten, is er ogenschijnlijk niets aan de hand. Tip: probeer eens op deskundige wijze 1 paneel te verwijderen, en bericht me alsdan hoe het paneel en jij uit die strijd zijn gekomen.
 
mvh John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
 
Wederom bedankt voor je reactie, zodra inderdaad allerlei rammeltjes hoorbaar worden, is het leed al geschied, en dat gebeurt inderdaad vrij snel. Ook ik heb inderdaad het merk Mercedes vergeleken, met name de oldtimers, bij een betrouwbaar adres in Oss, nl. "Het Wooike", (geen reclame, wederom objectief), en kom tot de conclusie dat de interieurstaat van het Duits Huismerk superieur is aan dat van Volvo. Wellicht hebben de Zweden Knackebrod verwerkt in hun kunststof.
 
mvh
 
John B
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vermoed dat Michael het heeft over jouw beschuldigiing over de manier waarop met jou gecorrespondeerd is. Omdat je de brief die je zond en ontving niet plaatst, blijft het een bewering van jou waar verder niemand een eigen mening over kan hebben. Dat het plastic van mindere kwaliteit is, wordt hier niet of nauwelijks bestreden en ik krijg niet het idee dat iemand aan jouw objectiviteit op dit punt twijfelt.john b schreef : Beste Michael,
1. Het is geen beschuldiging, integendeel, een objectieve constatering `mijnerzijds, welke ondersteund wordt door eveneens objectieve constateringen door Volvo-specialisten, eveneens objectief en die er niet op uit zijn munt te slaan uit deze situatie. Momenteel overweeg ik de restanten te laten onderzoeken door de Voedsel-en Warenautoriteit;
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb met enige regelmaat deurpanelen, a,b, c en d stijl bekleding, de bekleding langs de hemel en de kofferbak bekleding verwijderd. Ook rond het dasboard heb ik panelen los gehad, en langs de dorpels. Er zijn wel eens wat haakjes en oogjes afgebroken, maar ik heb me nog nooit gesneden.john b schreef : Beste Michael,
1. Het is geen beschuldiging, integendeel, een objectieve constatering `mijnerzijds, welke ondersteund wordt door eveneens objectieve constateringen door Volvo-specialisten, eveneens objectief en die er niet op uit zijn munt te slaan uit deze situatie. Momenteel overweeg ik de restanten te laten onderzoeken door de Voedsel-en Warenautoriteit;
2. Scherpe randen e.d. kom je "tegen" op het moment dat je het niet verwacht, d.w.z. zolang het in gescheurde toestand blijft zitten, is er ogenschijnlijk niets aan de hand. Tip: probeer eens op deskundige wijze 1 paneel te verwijderen, en bericht me alsdan hoe het paneel en jij uit die strijd zijn gekomen.
mvh John
En verder wat Martijn zegt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
 
geloof me nu maar, het materiaal is er nooit eerder af geweest, het is gewoon geheel gaar, verrot, verhard en verdomd vervelend, ook is het niet erg dat er "af en toe iets afbreekt", in mijn geval heb ik ALLE kunststofinterieurdelen moeten vervangen door origineel nieuwe in de kleur beige, welke gelukkig nog leverbaar waren in zweden dan, omdat ook ALLES afbrak, scheurde etcetera.
Ik hoop mijn standpunt in deze nu wel voldoende te hebben duidelijk gemaakt, eenieder die nog twijfelt kan komen kijken.
mvh John
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
 
Ik geloof je zeer zeker wel, maar ik denk dat je een van de weinigen bent die het zo erg heeft. Misschien ligt het aan de kleur?? Wat weet je van de historie van de auto?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
 
De auto heb ik in 1991 gekocht bij Volvo Nijmegen, zoals dat toen heette, in practisch nieuwstaat, ik was aantoonbaar tweede eigenaar, en heb de auto nu nog, al 18 jaar dus, altijd binnen gestald in een geconditioneerde ruimte, gekoesterd, zorgvuldig Volvo-dealer onderhouden etcetera. Zonder overdrijven een heel mooie 740 in een, zeker heden, weinig voorkomende kleur 400.
Volledig: 740 Turbo-diesel intercooler met airco, schuifdak en beige lederen bekleding. originele auto.
Het probleem komt echter niet van de ene op de andere dag, jaren geleden is dit al begonnen bij de kaartenbakken: kwam iemand er even met de voet tegenaan, gelijk een groot gat erin, daarna kunststof om portiergrepen, en uiteindelijk nu alles van kunststof, zelfs de kapjes op en aan de stoelen.
Groet, John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Dat er alleen al binnen de 700 vereniging kennis wordt genomen van deze zaak, kan al als een positieve (re)actie worden opgevat.
Bovendien: niets is wat het lijkt, ook het op het eerste gezicht nu degelijk ogende nieuwe kunststof van in elk geval mijn 740 kennelijk niet. Nu echter weer wel, voor hoe lang, gelet op ervaring uit het verleden? Wie het weet mag het zeggen.
mvh John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.