gevaarlijke kunststofdelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2009 23:52 #1236425
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja en dan de hemels ,
tja en dan de hemels , waarom word daar niet over geklaagd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2009 09:28 #1236435
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Terecht zou je dat kunnen
Terecht zou je dat kunnen doen, klagen lost niets op, heb dat dus zelf opgelost, vandaar ook dat ik er al snel achter kwam dat de panelen onmogelijk onbeschadigd te verwijderen waren. Tip: (bij estate) achterzijde zit een kartonnen voorgevormde plaat. Snijd hemel langs die rand in het midden los, restant hemel blijft zitten aan de drukknoppen.
Haal plaat eruit, verwijder alle verpulverde lijmresten, lijm plaat voor met gewone en iets verdunde witte (hout) lijm, isoleer de hemel desnoods aan de dakzijde, haal op de markt of bij de lappen/stoffenboer voor 5 euro goede stof in de door jouw gewenste kleur, bespan die stof met nietjes langs de randen op en om de plaat, waarbij de plaat iets doorgebogen en zodoende op spanning wordt gehouden, zet alles weer terug met gebruikmaking van nieuwe kunststof delen. Het is even wat werk, maar goed te doen, je auto knapt er echt van op en je bespaart ongeveer 500 euro door het zelf te doen. (Volvo en autointerieurnedrijf: "ja, daar kunnen we eigenlijk niet aan beginnen, weet je wel hoeveel uren erin gaan zitten?)
Uitgenodigd bij mij te komen kijken, en ik wil je nog helpen ook.
mvh John B
Haal plaat eruit, verwijder alle verpulverde lijmresten, lijm plaat voor met gewone en iets verdunde witte (hout) lijm, isoleer de hemel desnoods aan de dakzijde, haal op de markt of bij de lappen/stoffenboer voor 5 euro goede stof in de door jouw gewenste kleur, bespan die stof met nietjes langs de randen op en om de plaat, waarbij de plaat iets doorgebogen en zodoende op spanning wordt gehouden, zet alles weer terug met gebruikmaking van nieuwe kunststof delen. Het is even wat werk, maar goed te doen, je auto knapt er echt van op en je bespaart ongeveer 500 euro door het zelf te doen. (Volvo en autointerieurnedrijf: "ja, daar kunnen we eigenlijk niet aan beginnen, weet je wel hoeveel uren erin gaan zitten?)
Uitgenodigd bij mij te komen kijken, en ik wil je nog helpen ook.
mvh John B
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2009 13:32 #1236445
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic modeljaar
john ,
Ik zie dat je bij jouw referenties modeljaar 1987 hebt staan en de eerste toelating jan 1988 volgens mij heb je dan modeljaar 1988.
Ik zie dat je bij jouw referenties modeljaar 1987 hebt staan en de eerste toelating jan 1988 volgens mij heb je dan modeljaar 1988.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2009 13:39 #1236446
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo...
heeft in die tijd de beste toemalige producten gebruitk, volgens de toen heersende normen vervaardigd en was de concurrentie qua veiligheid meer dan een stap voor
da's ondertussen 20 jaar geleden en nu heersen andere normen
denk niet dat je volvo ervan mag beschuldigen gevaarlijek materialen in hun wagens verwerkt te hebben
ik heb reeds meer dan een paar interieurs van 7/9 serie compleet uitgebouwd en alles is perfect te verwijderen met wat kennis en soms veel geduld
nooit gesneden aan een gebroken plastiek onderdeel
een XC70 van vandaga zal binnen 20 jaar ook niet meer voldoen wss...
koen
da's ondertussen 20 jaar geleden en nu heersen andere normen
denk niet dat je volvo ervan mag beschuldigen gevaarlijek materialen in hun wagens verwerkt te hebben
ik heb reeds meer dan een paar interieurs van 7/9 serie compleet uitgebouwd en alles is perfect te verwijderen met wat kennis en soms veel geduld
nooit gesneden aan een gebroken plastiek onderdeel
een XC70 van vandaga zal binnen 20 jaar ook niet meer voldoen wss...
koen
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2009 14:56 #1236448
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Maar...........
hoe verklaar je dan dat de kunststofdelen van Mercedessen na 30 jaar nog steeds in perfecte conditie verkeren. En ik heb er diverse (gehad) dus kan dat met alle recht van spreken stellen. Ik ben nog geen Mercedes van 25 jaar of ouder tegengekomen ( zeg vanaf de half jaren 60) waar het kunststof dit soort eigenschappen vertoonde. Ik heb diverse w123's gehad en heb er nu nog 2 en daar heb ik verschillende keren kunststof afdekkingen gedemonteerd in verband met de inbouw van een radio met speakers en geen problemen met loskomen, afbreken en wat dies meer zij. Zoals als eerder gezegd heeft mijn w116 (280SE) uit 1974 een nog perfect interieur wat volledig rammelvrij is.
Dus het kon wel. Ook in die tijd. Ik blijf erbij en geef John Blummel groot gelijk als hij de kunststofdelen van de volvo's van ons geliefde type als inferieur beschouwd. Ik weet het, zoiets doet zeer maar het is niet anders.
En de kwaliteit ( voor zover nu al goed vast te stellen) van het kunststof van de moderne Volvo's is vele malen beter. De s80 had na 200000 kilometer nog geen enkel kraakje of piepje. Alle 7 en 9 series die ik heb gehad ( en ik heb ze van nieuw tot heel jong gebruikt gehad) begonnen te kraken en te rammelen na plus minus 100000 kilometer. Over de kwaliteitvan de 850 die ik in 1996 kocht als occasion van 1 jaar oud wil ik het al helemaal niet meer hebben. Dat ik daarna één van de laatste 945's nieuw kocht, zegt wel genoeg.
Onze bakstenen zijn hele fijne en karakteristieke wagens, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ze hebben zeker ook wat mindere karaktertrekjes zo hier en daar. Maar toch houd ik van ze . Laat dat duidelijk zijn.
Groeten, Jan.
Dus het kon wel. Ook in die tijd. Ik blijf erbij en geef John Blummel groot gelijk als hij de kunststofdelen van de volvo's van ons geliefde type als inferieur beschouwd. Ik weet het, zoiets doet zeer maar het is niet anders.
En de kwaliteit ( voor zover nu al goed vast te stellen) van het kunststof van de moderne Volvo's is vele malen beter. De s80 had na 200000 kilometer nog geen enkel kraakje of piepje. Alle 7 en 9 series die ik heb gehad ( en ik heb ze van nieuw tot heel jong gebruikt gehad) begonnen te kraken en te rammelen na plus minus 100000 kilometer. Over de kwaliteitvan de 850 die ik in 1996 kocht als occasion van 1 jaar oud wil ik het al helemaal niet meer hebben. Dat ik daarna één van de laatste 945's nieuw kocht, zegt wel genoeg.
Onze bakstenen zijn hele fijne en karakteristieke wagens, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ze hebben zeker ook wat mindere karaktertrekjes zo hier en daar. Maar toch houd ik van ze . Laat dat duidelijk zijn.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2009 16:22 #1236455
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mercedes was in die tijd nog
Mercedes was in die tijd nog een klasse hoger vrees ik
de 123's hadden een zachtere soort afwerking dan onze bakstenen als ik me niet vergis

de 123's hadden een zachtere soort afwerking dan onze bakstenen als ik me niet vergis

- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2009 16:58 #1236456
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Koen,
Er zijn
Koen,

Er zijn uitzonderingen die van roken en zuipen nooit ziek zijn geworden, "zorgvuldig geselecteerde tabakssoorten, gerijpte granen" en wat dies meer zij...
"Ze hebben het niet geweten" is geen enkel excuus, bovendien wisten ze het wel. Volvo liep dan wel op een aantal (hoofd)punten voorop, echter juist op dit soort zaken kennelijk en blijkbaar ver achter. (Vergelijkend warenonderzoek).
Dus Koen: dat jij je nooit gesneden hebt bij het verwijderen van kunststof delen, zegt dat dan iets over die kunststof, over jouw vaardigheid, over beiden, of heb je gewoon geluk gehad?
Inmiddels heb ik meer dan voldoende informatie.

mvh John

Er zijn uitzonderingen die van roken en zuipen nooit ziek zijn geworden, "zorgvuldig geselecteerde tabakssoorten, gerijpte granen" en wat dies meer zij...
"Ze hebben het niet geweten" is geen enkel excuus, bovendien wisten ze het wel. Volvo liep dan wel op een aantal (hoofd)punten voorop, echter juist op dit soort zaken kennelijk en blijkbaar ver achter. (Vergelijkend warenonderzoek).
Dus Koen: dat jij je nooit gesneden hebt bij het verwijderen van kunststof delen, zegt dat dan iets over die kunststof, over jouw vaardigheid, over beiden, of heb je gewoon geluk gehad?
Inmiddels heb ik meer dan voldoende informatie.

mvh John

- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2009 17:00 #1236457
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Helemaal mee eens, Jan!
mvh
Helemaal mee eens, Jan!
mvh John

mvh John

- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2009 17:31 #1236466
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Jan, ik was nog vergeten op
Jan, ik was nog vergeten op te melden dat Volvo "nieuwe" kunststofdelen levert, wel voor de 9-serie dan, maar dat past ook, en verdomd als het niet waar is: na enkele jaren reeds vertonen ook de "nieuw" geleverde delen dezelfde fout!
Zeker 20 jaar op de schappen laten liggen, wel tegen actuele (woekerprijzen) verkocht, voor 6 delen inclusief die delen die richting voorruit en langs dashboard lopen, werd mij ongeveer 400,-- euro in rekening gebracht, ik had 8 delen besteld, twee delen waren in de verpakking reeds afgebroken! Volgens mij staan er in het woord: Volvokunststof" twee letters teveel.

Wellicht een idee deze gehele forumdiscussie te bundelen en Volvo-Cars aan te bieden?

mvh John

Zeker 20 jaar op de schappen laten liggen, wel tegen actuele (woekerprijzen) verkocht, voor 6 delen inclusief die delen die richting voorruit en langs dashboard lopen, werd mij ongeveer 400,-- euro in rekening gebracht, ik had 8 delen besteld, twee delen waren in de verpakking reeds afgebroken! Volgens mij staan er in het woord: Volvokunststof" twee letters teveel.

Wellicht een idee deze gehele forumdiscussie te bundelen en Volvo-Cars aan te bieden?

mvh John

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2009 18:46 #1236472
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarheid
Even los van het waarheidsgehalte.. ik ben ook niet bepaald dol op allerlei typische Volvo eigenaardigheden. Krakende panelen, loszittende hemels, hopeloze remmen, rommel AWD's in de beginjaren, rijdende hokken als bijvoorbeeld een 440, en zo kun je nog een heel rijtje vol maken.
Ik heb overigens onlangs een 760 sedan uit '88 (beige interieur) helemaal gesloopt, bijna tot op de laatste schroef, Met behulp van een vaardige monteur, die onze Volvo's zo'n beetje kan dromen en die werkzaam is bij Carlo Schmidt. Niet een probleem gehad.
Dat -oudere- Volvo's niet kunnen tippen aan bepaalde andere merken uit die tijd is helemaal waar, maar je zou je kunnen troosten met de gedachte dat ze altijd nog heel veel beter waren dan weer een lange lijst andere automerken. Auto's van merken, die bijkans onder je ogen een transformatie ondergingen. ''Beam them up, Scotty''!
Oude onderdelen bestellen bij Volvo is inderdaad vaak- schofterig- duur. Tip: kijk eens bij Volvo in Duitsland. Scheelt een boel.
Kwesties aankaarten kan natuurlijk altijd, maar na twintig jaar klagen over afbrekend plastic...hmm. Tip: Koop een andere auto, van een ander merk!
Groet,
Wart

Ik heb overigens onlangs een 760 sedan uit '88 (beige interieur) helemaal gesloopt, bijna tot op de laatste schroef, Met behulp van een vaardige monteur, die onze Volvo's zo'n beetje kan dromen en die werkzaam is bij Carlo Schmidt. Niet een probleem gehad.
Dat -oudere- Volvo's niet kunnen tippen aan bepaalde andere merken uit die tijd is helemaal waar, maar je zou je kunnen troosten met de gedachte dat ze altijd nog heel veel beter waren dan weer een lange lijst andere automerken. Auto's van merken, die bijkans onder je ogen een transformatie ondergingen. ''Beam them up, Scotty''!
Oude onderdelen bestellen bij Volvo is inderdaad vaak- schofterig- duur. Tip: kijk eens bij Volvo in Duitsland. Scheelt een boel.
Kwesties aankaarten kan natuurlijk altijd, maar na twintig jaar klagen over afbrekend plastic...hmm. Tip: Koop een andere auto, van een ander merk!
Groet,
Wart

Moderators: Jerry Stam