Kinderen achterwaarts vervoeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
je had het erover dat de Easyfix niet past maar dan pak je toch de Easybase? Dat is technisch volgens mij exact hetzelfde behalve dat je de gordel gebruikt ipv twee palletjes. Heeft met de stand van de stoel niks te maken want de gordel zit nooit in de weg. Dan kun je dus dat bovenste stoeltje nemen. Over veiligheid gesproken; achter de bestuurder schijnt nog veiliger te zijn dan daarnaast maar dat wist je waarschijnlijk al.
Ben benieuwd waar je op uitkomt want ik ga je goede voorbeeld volgen denk ik. Groet! Bob.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens de bijgeleverde brochure moet ie in een 940 voorin, achterin en achter-midden passen, dus dat zit wel goed.Verstelling ben ik best tevreden mee, het is niet zoals bij een maxi-cosi, maar als je weet waar het zit, prima.De stoel is wel zwaar, maar dat vind ik geen punt. Veiligheid gaat voor, ik ga toch geen hele dag met die stoel door de stad sjouwen.
Ik heb de Sports Alcantara stoel bekeken (zwart imitatieleer, code 67, 339 euro)Mooi stofje, maar gevoelsmatig denk ik dat ie welsnel vuil zal worden, en dat ik eerder voor een standaard stof zal kiezen, net als de Maxi-Cosi's en Romers hebben, de stofsoort dan.Een van de door de ANWB genoemde nadelen is, dat de stof er niet gemakkelijk af zou kunnen, maar dat vind ik heel erg meevallen. Ja, als je het vergelijkt met de klittenband-rip-off op de meeste stoeltjes, is dit moeilijker, omdat dit beter in elkaar zit, naar mijn mening.Het gebruikte plastic voor de bodemplaat is gewoon alledaags-standaard, de rest van de delen zien er wel degelijker uit, lijken ook dikker dan standaard.Het schuim wat er in veel stoeltjes zit, verliest zijn dempende werking na een aar of 5, deze stoel heeft piepschuim, wat minder makkelijk vervormd. Overigens moet je hem natuurlijk wel wegmikken na de eerste aanrijding, maar dat moet je met alle stoeltjes.
Enfin, de stoel gaat mee tot 18 kilo, dus voorlopig zit ik goed, en daarbij is het zo dat de Maxi-Cosi''s gemiddeld tot 3 jaar worden aanbevolen, maar deze tot 4 jaar mee kan en dat hij tevens vooruitrijdend gezet kan worden.Zo kost de stoel ineens minder dan je zou denken. (300 euro afschrijven in 2 jaar (maxi-cosi) of 400 euro in 3 jaar(besafe), rekent u zelf maar uit.
Er zit een lekker kussen in, ter hoogte van het hoofd, en voor de rest is de stoel, op het oog, gelijk aan de BeSafe Comfort X1, die wel getest is door de ANWB en daar als tweede uit kwam.
Gordellengte hoef je je geen zorgen om te maken. Als je de handleiding doorkijkt (die hieronder als link staat) snap je waarom.Zowel vooruit als achteruit heb je gordellengte zat. In de levering zit verder (als het goed is) een extra gordel, zodat je de autostoel eventueel nog om de voorstoel kunt vastmaken, voor extra veiligheid. De steunpoot zit er ook bij-in, wat ik alleen nog zou willen weten, is of je de stofjes ook los kunt krijgen, een aparte hoes dus.
Op de site van www.hts.no kun je de stoel ook terug vinden, de handleiding in het engels staat hier.
Dus ja, we kopen hem inderdaad, maar niet bij de winkel waar ik hem vandaag gepast heb (sorry) maar ik bestel hem in Duitsland.De stoel kost daar tussen 299,- euro en 339,- en er komt vanuit Duitsland slechts 8 euro verzending bij.
Ik ben om, perfecte stoel, die wordt het zeker.
Praktijkfoto's volgen als ie binnen is.
Ik dacht nog aan een groupbuy, maar voor 8 euro verzending, is thuislaten bezorgen veel makkelijker.Mocht je hem hier (Den Bosch) willen komen ophalen, prima, mail me dan even de gegevens van het gewenste type, dan bestel ik hem samen met de mijne.
Dus, I rest my case.Website HTS.no schreef : Volvo tests Volvo has analysed 13 000 car accidents, of which 800 involved children aged between 0 and 4 years. Where the children sat facing forwards, 40% were injured with varying degrees of severity that required hospital treatment, while only 8% of those who sat facing rearwards required medical treatment. It is therefore obvious that young children should sit facing rearwards for as long as possible. Volvo's accident study shows: - 21% injuries to the head and neck in forward-facing seats. - 7% injuries to the head and neck in rearward-facing seats. - Injuries to the neck can have serious consequences resulting in permanent disability. The Swedish National Road and Transport Research Institute (VTI) Children in cars Survey of fatal accidents in the years 1992-97 The Swedish National Road and Transport Research Institute (VTI) carried out a survey of children killed in car accidents. Among other things, the report states: “As a subjective estimate, 25 of the 79 children (32%) could have survived if the correct safety restraints had been used.” The survey also mentions that 62 children (out of 79 killed) sat facing forwards, with or without seat belts. Nine children sat facing backwards.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gelukkig, na twee kindertjes was het genoeg. JOUW BERICHTJE, STRUIS, DEED MIJ IN EEN ONTEMBARE LACHBUI UITBARSTEN! Na al die bloedserieuze verhalen, kurkdroog " gesteriliseerd! " FANTASTISCH, HILARISCH! Ga zo door, wat een wereldclub!struis schreef : Dus ik doe niet mee...........
- V700 register
- Nieuw lid
-
De beugel, waar ze nu nét bij kan, met haar 16 maanden, kan nog een dikke 15 uitgeschoven worden.Aangezien er nooit iemand op de rechtervoorstoel zit, is dat geen punt. De bijrijdersstoel staat trouwens nu nog in de normalen stand, ik kan er normaal zitten en heb beenruimte genoeg.
Om het verhaal compleet te maken, heb ik inmiddels ook de orginele Volvo achteruitkijkspiegel en deze ook al gemonteerd.Hij staat net boven in de rechterhoek.
Hier een foto, van wat ik zie als ik mijn hoofd omdraai:
En dit zie ik in mijn spiegel:
Handig toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het niet alleen handig is, maar dat je het vooral belangrijk vindt dat ze veilig zit. En dat maakt het rijden met je rijkdom (16 maanden alweer!) alleen maar aangenamer.
Overigens.... op de tweede foto (als ik m'n hoofd omdraai) kijkt ze wel wat bedenkelijk... Omdat jíj je hoofd omdraait? Of maakt ze zich zorgen om de snelheid waarmee jullie rijden op het moment van hoofd omdraaien..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas, dit ziet er echt als een knappe en veilige oplossing uit. Ik heb hierover nog twee vragen:Baseman schreef : De stoel is natuurlijk allang binnen, maar ik meende dat ik beloofd had en foto te plaatsen, bij deze.
De beugel, waar ze nu nét bij kan, met haar 16 maanden, kan nog een dikke 15 uitgeschoven worden.Aangezien er nooit iemand op de rechtervoorstoel zit, is dat geen punt. De bijrijdersstoel staat trouwens nu nog in de normalen stand, ik kan er normaal zitten en heb beenruimte genoeg.
Om het verhaal compleet te maken, heb ik inmiddels ook de orginele Volvo achteruitkijkspiegel en deze ook al gemonteerd.Hij staat net boven in de rechterhoek.
- kan dit zitje ook in het midden gemonteerd worden op een veilige manier?
- onze zoon is ongeveer even oud maar echt een flinke maat groter. Waar laat je die lange benen? Hij zou zich moeiteloos flink kunnen afzetten tegen de achterleuning. Nu zit hij in het midden, vooruit, en kan met beide benen onze rugleuning een flinke irritante trap geven. Is dit zitje geschikt voor grotere kinderen?
gr Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
De stoel kan op zich prima in het midden dus.Lange benen, tsja, die heeft ze nog niet, maar dat zal vast wel komen.De beugel, die nu tegen de bank steunt (met die rode vergrendeling bovenaan) kan nog 15 cm uitgeschoven worden, wat dan natuurlijk van de ruimte van één der voorpassagiers af moet. Aan de bijrijderskant, geen enkel probleem.
Overigens, de stoel kan ook gewoon vooruit in de auto, alleen wordt er aangeraden, de stoel tot ongeveer 30 maanden, achteruit te gebruiken. De stoel zelf, zou tot 4 jaar toe, gebruikt kunnen worden, waardoor de prijs weer wat schappelijker wordt, gezien de prijzen van de maxi-cosi's die 'maar' tot het derde jaar mee gaan.)Overigens, als je de armsteun uit de bank haalt, heeft de kleine meer beenruimte. Het hoort niet, dat klopt, maar het is wel practisch.Zowel in een 940 Sedan als in een 940 Estate heb ik de steol gebruikt, beide geen probleem.De stoel kan natuurlijk ook voorin, maar ik heb een airbag en zolang er geen truc is om deze makkelijk aan en uit te zetten, komt mijn stoel dus achter.
Overigens, ik kan hem wel meenemen naar de volgende sleuteldag (als ie thuis niet nodig is), dan kun je even passen en meten.Langskomen kan natuurlijk ook, in Den Bosch, maar de komende 3,5 week zal het wat mij betreft niet gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onze dochter wordt inmiddel eind April 3 jaar en vorige week heb ik de stoel omgedraaid in de auto gezet.Ze heeft met deze, zeer plezierige stoel, dus 35 maanden achteruit gereden en zonder mopperen zit ze vooruit en roept wanneer het licht groen of rood is....mbroeren schreef : Is dit zitje geschikt voor grotere kinderen?

Gordellengte is er genoeg trouwens, zowel achteruit als vooruit.
Ze past er nog in, of dat tot haar 4de lukt, weet ik niet, maar onze tweede moet binnen nu en 4 maanden ook in een eigen stoel, dat lijkt me een mooi moment om hem door te schuiven.
Vooralsnog ben ik een uiterst tevreden praktijktester, hoewel de stoel nog steeds aan de prijzige kant is, kan ik hem iedereen aanraden.