Kinderen achterwaarts vervoeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geinig is ook nog wel het verhaal dat de kinderen natuurlijk de riem lastig vinden om te dragen met zo'n stoelverhoger. Toen ik er een keer achter kwam dat een van beide de riem zelf maar afgedaan had ben ik de snelweg af gegaan naar een parkeerplaats met ruimte en heb ze laten voelen wat er gebeurt als je de riem niet om hebt: je laat de auto rollen met 20km/h en staat een keer fors op de rem, ze schuift dan zonder er iets aan te kunnen doen van de stoelverhoger af tegen de voorstoel en op de 'grond', dat was allemaal niet zo erg, de stoel is zacht en de snelheid laag maar ze is zich een hoedje geschrokken (ik had het niet aangekondigd). Ik heb nooit meer discussies over riemen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En toen tijdens een echt ongeval ze natuurlijk de riemen wel omhadden, was het van "wat doe je nu papa?".
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bij kleine kinderen is het hoofd in verhouding tot het lichaam erg zwaar. En de nekspieren nog niet in staat omdat hoofd zo te ondersteunen, zoals ze dat op latere leeftijd zijn.
Bij de meeste ongelukken botst de auto frontaal ergens tegenaan. De auto wordt dan plotseling geremd, maar het lichaam wil door. Vandaar dat er autogordels bedacht zijn.
Bij een volwassene wordt het hoofd dan, ondanks dat het alleen door de rest van het lichaam tegengehouden wordt, in de meeste gevallen genoeg afgeremd.
Maar een klein kind, tot ongeveer een jaar of drie (maar de ene is wat vroeger en de ander wat later), kan die plotselinge beweging van het hoofd helaas nog niet aan. Vandaar dat vaak gezegd wordt, dat tegen de richting in vervoeren bij deze groep de voorkeur heeft.
De spiegel die Bas bedoelt vind je overigens met foto in de accessoirescatalogus, die je via de zoekfunktie hier links boven vind. Foto's zeggen meer dan woorden, zullen we maar zeggen.
VVN heet overigens weer VVN.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik nog steeds van volwassenen lees , hier op dit forum, bij een merk dat veiligheid hoog in het vaandel heeft staan, dat ze de gordel zelf niet eens om hebben (janneman), kun je niet anders concluderen dat er nog een aantal mensen poep in hun hoofd hebben. Wat mij beterft geen Volvorijder. geen echte althans
Gelukkig lees ik ook dat verreweg de meeste mensen hier wel ze alle 7 op een rijtje hebben.
Maar er is nog winst te behalen, dus vooral door blijven pleidooien.
Ik heb overigens mijn kinderen ALTIJD in de gordels vervoerd, wil niet, of kan niet, bestaat niet wat dat betreft.
dus ga door en succes met je zoektocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Gr Bart.
- André Struis
- Nieuw lid
-
En dan komt de tijd nog dat ze je auto moeten lenen!
- V700 register
- Nieuw lid
-

- André Struis
- Nieuw lid
-
Maar direct bij je kleinkinderen in te gaan wonen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat kun je voorkomen.snoek38 schreef : Nou ik wacht nog wel even, ik zie het al helemaal gebeuren op mijn 960 met perfecte deurpanelen, "papa wat vind je van mijn mooi tekening op je deur?"
Namelijk met opvoeding
Dat lijkt altijd te mislukken overigens, althans zeer weinig rendement op te leveren, denk je..
Pas op het moment dat anderen zeggen dat jouw kinderen zich zo netjes gedragen, pas dan weet je dat het wel goed zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-