Afdekken bagageruimte met rechtopstaand reservewiel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas, ik weet dat Willem van Strik in zijn rode estate ook een loszittend zijraam heeft gekregen door het rechtop plaatsen. Dat is dus ook een reden dat ik het niet meer doe. Hoewel met dit weer en geen airco een exra arko best lekker kan zijn....Baseman schreef : Bij mij ligt de linkerbovenhoek van mijn glas helemaal los.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar ben ik het deels mee eens, Jan, ware het niet, dat ik in de twee geschetste situaties ook geen vertrouwen zou hebben in dat stuk draadeind wat door een rand van een vlakke binnenplaat zit. Mijn idee is dat dit zonder meer losscheurt en vervolgens ook gaat zwerven in de auto.jsnijder schreef : Een losliggend reservewiel is in mijn beleving levensgevaarlijk en ook het honderek zal bij een echte zware klap of koprol niet voldoende zijn om het wiel buiten het inzittendencompartiment te houden.
Overigens, is de tip het plaatje door te zagen en het wiel te laten zakken, wel een goeie, daar zal ik, als ik de kofferbakvloer opnieuw ga bekleden, rekening mee houden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je zou ook kunnen overwegen een kleine fietsdrager aan te passen. Je weet wel, zo'n drager voor op de trekhaak. Tegenwoordig zijn er zelfs al te krijgen, die je kunt kiepen, zodat je zonder de fietsen eraf te halen, de achterklep kunt openmaken. Als je daar een kleine/korte versie van kunt vinden en die aanpast zodat je er een reservewiel op kunt monteren ...rluigies schreef : Of je moet overgaan tot de safari oplossing, op een imperiaal op het dak, of de jeep oplossing, aan de achterklep aan de buitenkant. Heb je wel een extra bumper....
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
beetje late reactie op dit inmiddels ontspoorde en weer back on track topic: Ik heb hem gemonteerd gehad op de linker achterwiel. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik er geen elandrun mee gedaan heb. Ik zal bij het wisselen van de zomer- naar winterbanden eens een rondje rijden met eentje op voor en daarna eentje op achter (mocht dit al niet getest zijn op een sleuteldag). Ik meen me te herinneren dat ze standaard geleverd worden op de V70's en misschien ook de S90? In het eerste geval betreft het een heel ander model met voorwielaandrijving, maar toch, wel dezelfde verschillen in bandenmaten. Jan (S), had jij er een thuiskomer inliggen?Piet22 schreef : Martijn,
Heb jij deze thuiskomer wel eens gemonteerd?
Ik wil in mijn nieuwe V90 ook LPG laten inbouwen dus zeer geinteresseerd in deze oplossing. Maar:
Op mijn V90 heb ik 16" velgen en 205/55 banden. De bandhoogte is dus 55% van 205 mm = 11,2 cm. De totale wieldiameter is dus 16*2,54 + 11,2 + 11,2 = 63 cm.
Jouw thuiskomer heeft een 15"velg en 115/70 banden. De bandhoogte is 70% van 115mm = 8,05 cm. De totale wieldiameter is dus 15*2,54 + 8,05 + 8,05 = 54 cm
Dus dat gaat volgens mij niet werken. Of maak ik een denkfout?
Piet
Ik heb dus een spuitbussetje waarvan beweerd wordt dat de band er niet van naar de knoppen gaat (meningen zijn verdeeld, ik heb het nooit getest) en dus een thuiskomer rechtop geklemd tussen mijn harde hoedenplank en de bodem van de rechterkant. Hij zit dus "los" geklemd en komt zeker mijn kant op bij een frontale botsing, net als de rest van de bagage. Hij rust tegen de achterkant van mijn rechterachterwielkas (mooi scrabble woord) aan en ik heb mijn hondenrek altijd naar beneden. Mijn achterbank staat altijd rechtop, omdat ik 1m3 bagageruimte wel genoeg vind. Ik verwacht dat ding dus niet in mijn nek.