Afdekken bagageruimte met rechtopstaand reservewiel
- V700 register
- Nieuw lid
-

sinds kort ben ik in het bezit van een 940 station met LPG-installatie op de plek van het reservewiel. Die staat nu natuurlijk rechtop in de laadbak. Weet iemand een mogelijkheid op welke manier ik tóch de bagageruimte kan afdekken, zodat ik er ook iets redelijk veilig in kan laten liggen?

Alvast bedankt voor de tips!

Wilt Idema
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Zelf heb ik eigenlijk liever dat wiel plat liggen dan dat het rechtop staat. In dat geval werkt de rolhoes normaal, je zou het wiel voor de veiligheid kunnen sjorren aan een van de bagagehaken die standaard in je koffer zitten. Bijkomend voordeel is, dat je ook bij de opbergvakken onder de kofferbodem kunt.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Op marktplaats heb ik lang geleden een advertentie gezien, van een aangepaste rolhoes. Daar hadden ze gewoon een stuk uitgesneden en er dan waarschijnlijk een naadje in genaaid. Dat zou een goeie schoenreparatiedienst ook moeten kunnen.
Verder heb ik op het internet ooit eens een Duits bedrijf gezien, dat een ander soort afdekking maakt. Niet alleen voor onze bakstenen. Die lag hoger dan de rolhoezen van Volvo en zou dus een omhoogstaand reservewiel ook af kunnen dekken. Helaas heb ik geen flauw idee meer, welke firma dat was.
Wat je zou kunnen overwegen, is om de ruiten achter met folie te laten beplakken. Dan wordt "naar binnen gapen" ook moeilijker.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit hebben we opgelost met een "anti schuifmat" was een aantal weken geleden in de aanbieding bij de Lidl voor €5,--.
Je hebt ook kleinere uitvoeringen voor op/in het dashboard voor rondschuivende mobilo's, zonnebrillen etc.
Kost weinig werkt super.
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil die band echt niet in mijn nek hebben. De kracht die er in die band zit is echt enorm, niet zomaar pak em beet 15 kilo wat je tegenkomt......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja lpg ringtank en reservewiel is een compromis.......
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het meest bekende voorbeeld is "het beste boek van de weg" op de hoedenplank.Baseman schreef : Dat zo'n rubber matje van de Lidl de band niet op zijn plek houdt als je de neus in je voorganger drukt.
Ik wil die band echt niet in mijn nek hebben. De kracht die er in die band zit is echt enorm, niet zomaar pak em beet 15 kilo wat je tegenkomt......
Pak'm beet 3 à 4 kg. Bij een aanrijding met 50 kilometer per uur komt dat boek naar voren met een gewicht van ruwweg 50 à 60 kg.....
Genoeg om forse schade aan te richten, bedenk maar wat een wiel van een kilootje of 10 à 15 dan weegt............
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bij een botsing met 50 km/h mag je het gewicht vermenigvuldigen met een factor 20 en bij een botsing met een snelheid van 70 km/h mag je het gewicht verenigvuldigen met een factor 30.
15 x 20 = 300 kilogram.
Daarom is een autogordel ook zo handig. 50 kg x 20 = 1000 kg. Wie harder gaat of meer weegt ...
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
En dat houdt een hoofdsteunook niet meer tegen...........Mathy schreef : .
15 x 20 = 300 kilogram.