lowbudget DIY coilovers
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;185465 schreef : Dan werk je (een groot deel van) de rest van je leven voor het gips (in het beste geval) van het slachtoffer...
Zeker wanneer het slachtoffer zwaar letsel ervan op loopt. Een dodelijk slachtoffer kan minder kosten geven, verzekeringen proberen hoe dan ook ''uitkering'' te vermijden wanneer mogelijk. Het blijft natuurlijk altijd voorzichtig aanpoten met de ''tuning-gerelateerde'' spullen. Natuurlijk ben ik niet de paus, heb natuurlijk een ''vreemd'' motorblok in het vooronder. (Wordt nog officeel gekeurd.)
Maar jongens/heren (en dames), waar hebben we het over! Lijkt me niet de bedoeling van lucas om slachtoffers aan te richten!
Btw, lucas, hoe staat het met de vorderingen van de coil-overs?
Gr. Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maarja, dat is natuurlijk heel moeilijk te bewijzen vanuit beide kanten. Mocht het nu een constructie zijn die nooit als zijnde "deugdelijk" gekeurd zou kunnen worden (en dus de wijziging na de laatste APK zou zijn plaatsgevonden) dan kun je als eigenaar weleens flink in de problemen komen.
Maar jongens, geef eerlijk toe; een standaard (geroeste) veerschotel scheurt ook zo nu en dan af en kan ook heel gevaarlijke situaties opwekken........constructie is niks mis mee, maar de technische staat van het geheel is wel discutabel. Wedden dat de verzekering gewoon uitkeert.
In jouw geval dus gewoon APK-keuren. Voor 20 euro heb je meteen een stuk meer zekerheid!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
apk keurmeester kun je ook niet aansprakelijk stellen want die man keurt alleen een momentopname.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Als je voor je Golfje een andere veerpoot of verlagingsveren koopt, zijn deze toch ook goedgekeurd- anders mag je het niet gebruiken op de openbare weg.
Als je echt wil customizen zonder te hoeven keuren, dan moet je een pre-73 auto kopen en dan moet je hem nog bij de RDW laten keuren, om jezelf in te dekken tegen allerlei vervelende regeltjes.
Want zeg nou zelf, het heet niet voor niets een ongeluk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;185541 schreef : naar mijn mening is dat juist iets waar iedereen die wat aan zn auto modificeert rekening mee moet houden
Helemaal mee eens Anjo!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
mwa, dat vind ik persoonlijk weer wat overdreven. als je kijkt naar het aantal ongevallen (ook eenzijdige) die door een technisch mankement veroorzaakt zijn en je vergelijkt die met ongevallen door verkeerd borden lezen/haast/onoplettendheid/rijden onder invloed etc veroorzaakt zijn dan is het maar een klein percentage.Alexdepalex;185686 schreef : Tja, sorry, ben geen doemdenker, maar je moet er toch rekening mee houden.
Als je voor je Golfje een andere veerpoot of verlagingsveren koopt, zijn deze toch ook goedgekeurd- anders mag je het niet gebruiken op de openbare weg.
Als je echt wil customizen zonder te hoeven keuren, dan moet je een pre-73 auto kopen en dan moet je hem nog bij de RDW laten keuren, om jezelf in te dekken tegen allerlei vervelende regeltjes.
Want zeg nou zelf, het heet niet voor niets een ongeluk...
maar hoeveel mensen rijden er in nederland niet rond met een foutieve wieluitlijning, versleten wiellagers, speling op een fusee of stuurkogel, stuurhuis, roestschade aan een veerschotel, gebroken veer etc etc etc. ja maaar er is de APK waar dat gezien en verholpen wordt?? ja tuurlijk, maar dat is een momentopname en de een rijd 5000km en de ander 100000km per jaar, APK is absoluut geen garantie dat je auto altijd veilig is.
en of de goedkope toko om de hoek je nu met 4 verschillende halfversleten banden en 2 verschillende voorveren met een verse APK op pad stuurt of iemand beunt een big brake kit op z'n auto met v??ls te dunne/zwakke bouten om de remklauwen mee vast te schroeven... we weten allemaal dat het niet zo hoort, maar het gebeurt beiden maar al te vaak
je mag overigens elke auto verbouwen maar binnen bepaalde grenzen, ga je over zo'n grens dan moet die bij de RDW gekeurd worden en wordt je kenteken erop aangepast. voor wielophanging zijn bijv de wielbasis en spoorbreedte aan het kenteken gebonden, wijk je daar teveel van af dan moet hij herkeurd worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.