groupbuy RVS Veerpootbrug
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;179124 schreef : maar dan zit die stang er ?cht 100% voor de show want de torsie die op de torens gemaakt wordt kun je daar absoluut niet/nauwelijks mee opvangen
Als ik het goed begrijp gaat het bij een vpb alleen maar om het verbinden van de torens opdat ze niet uit elkaar/naar elkaar bewegen wanneer je je auto de bocht om gooit. Die kogelkoppen die je vaak ziet op vpb'en is dus net zo goed. En hoe sterk je je las ook maakt, die torsie hou je niet tegen lijkt me.
Voor de 850 kun je een volvo originele vpb kopen, die heeft ook scharnierpunten om de stang met de plaat op de veerpoottoren te verbinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
AvdAkker;179124 schreef : ik zou graag nog even duidelijke foto's willen van een 360i met stuurbekrachtiging; locatie van het vloeistofresevoir!
Bij deze. Blijkbaar ben ik de enige met stuurberkachtiging. Normaal zou ik de foto's al veel eerder gemaakt hebben, maar ik zal je ff laten zien waarom dat niet het geval was
Pap benut de ruimte graag goed zoals je ziet.... :+
Resevoir:
Schuin:
In lijn:
Bevestiging, resevoir zit zoals je ziet iets hoger:
Sorry voor de kwaliteit van mijn mobieltje :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
vooropstaand dat ik nu echt niet "de perfecte veerpootbrug" aan het ontwikkelen ben, daar heb ik absoluut de fijnkennis en materiaal niet voor om hem softwarematig te testen, kogelkoppen/boutverbindingen dragen naar mijn mening niet voldoende bij aan torsievermindering.flip21;179159 schreef : Als ik het goed begrijp gaat het bij een vpb alleen maar om het verbinden van de torens opdat ze niet uit elkaar/naar elkaar bewegen wanneer je je auto de bocht om gooit. Die kogelkoppen die je vaak ziet op vpb'en is dus net zo goed. En hoe sterk je je las ook maakt, die torsie hou je niet tegen lijkt me.
Voor de 850 kun je een volvo originele vpb kopen, die heeft ook scharnierpunten om de stang met de plaat op de veerpoottoren te verbinden.
toch heb ik voor mn gevoel wel idee?n over hoe zo'n ding het meest effectieve is buiten alleen er goed uitzien. gelukkig kun je via internet lekker struinen/vergelijken met andere merken en als we het over auto's met OEM veerpootbruggen hebben; pak ik er even 2 voorbeeldjes uit;
Pontiac GTO
zoals je ziet een vaste montage van de buis aan montageplaten
Nissan Skyline R34GTT
ook vast, wel met lengteverstelling
er zijn dus zat fabrikanten die veel meer met testen/berekenen doen als ik ooit zou kunnen; en er toch dezelfde idee?n op nahouden.
maar ik bedoel eigenlijk niet direct dat een stang met kogelkoppen nooit goed werkt; het ligt eraan hoe je het monteerd/construeerd, deze bijvoorbeeld (diagonaal in beeld)
heeft per toren 2 bevestigingen die schuin toelopen en waarbij de achterste onder een verschillende hoek zitten; dit is dus een constructie die ook zeker tegen torsie helpt omdat de stang altijd als een stijf geheel zal werken.
de DVS stang voor de V300 heeft een rechte buis met kogelbevestiging aan beide uiteinden, die staan de bevestigingsringen toe om tov de stang te draaien, zowel horizotaal (binnen grenzen van de kogel) als verticaal; als ik de beweging/kracht op de torens vergelijk met de stabilisatorstang (binnenste poot in een bocht kracht omhoog; buitenste poot in een bocht kracht omlaag) dan lijkt het me dus echt dat dat ding er alleen voor de show zit of nja, iig nooit optimaal werkt.
jes, positie moet goed gaan. alleen zit er een welving in de montagesteun en daar de veerpootbrug bovenop schroeven lijkt me niet een goed idee, daar moet dus een nieuw/ander steuntje voor komen.v0lv0freak;179161 schreef : Bij deze. Blijkbaar ben ik de enige met stuurberkachtiging. Normaal zou ik de foto's al veel eerder gemaakt hebben, maar ik zal je ff laten zien waarom dat niet het geval was knip-knip Bevestiging, resevoir zit zoals je ziet iets hoger:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
AvdAkker;179163 schreef : jes, positie moet goed gaan. alleen zit er een welving in de montagesteun en daar de veerpootbrug bovenop schroeven lijkt me niet een goed idee, daar moet dus een nieuw/ander steuntje voor komen.
Klopt, dat gaat absoluut niet lukken. Ik denk dat het een goede oplossing is om geen ronde ankerplaat te gebruiken, maar de ankerplaat aan de kant waar het resevoir zit iets groter te maken, zodat het reservoir 'voor' de 'brug' zelf kan (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Dan komt het reservoir een 10cm max verder naar voren (richting de neus / koplampen dus). Eventueel ook een stukje uit de beugel halen, zodat hij zo min mogelijk extra naar voren komt.
Optie 2: driehoekige deel van de beugel afslijpen, en 1 gat maken in de 'arm' (smallere deel van de beugel) en die op het voorste gat boven op de ankerplaat van de VPB vastmaken, klaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Met kogelkoppen kun je natuurlijk wel makkelijk afstelbaar maken, dan hoef je geen grotere gaten/slots te maken in die platen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bij alles wat ik tot nu toe ben tegen gekomen worden altyd gebogen buizen gebruikt en dus niet de construtie zoals jij m nu hebt.Ik ben bang dat de grote knik in de buis de werking grotendeels weer teniet zal doen.Omdat tegen te gaan zou je eventueel in deze hoek een versteviging in de vorm van 'n 3 hoek kunnen plaatsen .Deze neemt dan de de mogelijkheid weg dat er beweging in de hoek kan plaats vinden.Ik ben alleen bang dat dit de "looks"niet ten goede zal komen..
Mischien is het de overweging waard om een gebogen buis te gebruiken en die dan met n soort vork op de ring te plaatsen waardoor je de torens neutraal(lees:aan beide zijden gelijk) belast.
Afwerking tot nu toe is overigens wel weer top,maar had ook niet anders verwacht!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
neutraal belasten van de torens lijkt me geen essentie omdat de dikte van de ring die op 3 plekken aangetrokken wordt hier al aardig voor zorkt; als de stang verder naar voren geplaatst wordt is het allicht wel de moeite om haaks een steuntje er naar toe te lassen, maar dat bekijk ik later nog even adhv definitieve ontwerp van de ringen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;179219 schreef : Als je het aan mij vraagt prefereer ik functionaliteit boven de looks. Van mij mogen er overal driehoekjes en andere verstevigingen op gelast worden, als hij maar goed werkt!
Functionaliteit boven alles, maar het oog wil ook wat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.