groupbuy RVS Veerpootbrug
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Wat je mag verwachten van een veerpootbrug is dat deze de "roll" verminderd in je auto en zorgt er dus voor dat je chassis wat stijver is aan de voorkant (wordt ??n geheel sort off...). Hierdoor heb je in lange bochten wat meer controle over de auto.
Volgens mij ga je het echt pas merken als de rest van de auto ook is aangepakt, want mocht je nog speling hebben op bussen of rubbers dan heeft zo'n brug ook weinig zin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Daar ben ik wel van! Ben dat overhellen sowieso een beetje zat. Ff kijken bij Erik binnenkort wat er nog meer aan schort.setsunakaede;178749 schreef : Vooral het betere (snellere) bochtenwerk idd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
helemaal mee eens.Jos360;178744 schreef : Ik heb toch altijd het idee dat ze minder effectief zijn omdat de boutverbinding al torsie in het chassis toestaat door een mate van draaien mogelijk te maken.
verbetering numero uno is hoe t eruit ziet:Dpunkazz;178747 schreef : Ik vind het prachtig. Maar ik kan nergens vinden wat hier concreet verbeterd wordt. Bochtenwerk? Wat merk ik er straks van mocht ik er ??n aanschaffen? Misschien heb ik ook wel interesse, gewoon omdat het kan en makkelijk te monteren uitziet (nog even prijs afwachten).
maar in principe is het bedoeld om wat meer stijfheid in de voorwielophanging te krijgen. ik merk bij de 340T dat ik ondanks 250lbs veren, koni rood volledig dichtgeschroefd en overal polybushes dat de voorkant nog steeds wat vage beweging heeft wat lijkt op bodyflex en al zou deze stang ook maar de helft van die beweging wegnemen dan zou ik er persoonlijk al voor tekenen.
ik moet nog gaan proefrijden of er wat te merken valt bij mijn auto, maar moet eigenlijk hetzelfde doen bij een std 340 of daar ook duidelijk een verschil aanwezig is dus Steven als je van de week of volgende week een keertje tijd hebt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Aangezien er in een standaard 340 al heel wat speling/vering in de voorwielophanging zit, zul je er heel weinig van merken.
Mocht je nu al stijvere veren en dempers hebben, zul je het al ietsje meer gaan merken.
In combinatie met poly-bushes (of, nog beter; uni-balls) in de wielophanging, zal het resultaat pas optimaal zijn.
Wanneer je hard door een bocht gaat, komt het meeste gewicht op het buitenste wiel te staan. Doordat er een scharnierpunt in zit (onderste drijfstangkogel) wordt de veerpoot aan de bovenkant naar buiten gedrukt. Met deze beweging mee wil het chassis ook mee vervormen. Aangezien het chassis aan de kant van het binnenste wiel minder vervormd (omdat daar de kracht nu eenmaal veel minder zijn) worden beide wielophangingen met elkaar verbonden. Hierdoor wordt het chassis stijver en dat zou weer een directer stuurgedrag op moeten leveren.
En tsja, als het echt zoveel voordeel op zou leveren, dan had elke auto hem af-fabriek wel meegekregen.
Desalniettemin is en blijft zo'n ding wel een lust voor 't oog :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.