groupbuy RVS Veerpootbrug
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
als straks blijkt dat het huidige ontwerp op alle 300's past behalve 340D's en 343/5's met buisluchtfilter dan heb ik daar in principe wel vrede mee, afhankelijk van de vraag ontwerp ik wel nog een stang specifiek voor die modellen (komt dan wel helaas iets negatiever uit in kosten door kleinere oplage maar alles is uiteraard mogelijk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Ik slijp ook gewoon een stuk uit mijn verdamper als deze in de weg zit... Eens kijken hoe dat klinkt zonder smiley
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
t lijkt erop dat dat net wel/net niet goed zal gaan maar mogelijk is dit al met iets verbuigen op te lossen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
zo, prototype 2 is klaar:
wat toelichtingen tav het prototype:
ik heb ervoor gekozen om niet te buigen maar de buis te verzagen en met TIG glad aan elkaar te lassen, las ziet er dan zo uit (ballefoto maargoed)
de pijpjes aan de voetplaat zitten op dit moment onder een hoek die ik thuis niet kon zagen, heb dit geslepen. de nauwkeurigheid hiervan is goed genoeg voor een proto, maar niet voor een serieproductie; laswerk kwam niet erg prachtig uit door wat kieren terwijl de buis perfect op z'n plek zit. ik ga een offerte schrijven om de korte buisjes die naar de plaat gaan 3D te lasersnijden, mocht dat niet voor een relatief normale prijs lukken dan zal het ontwerp iets aangepast worden zodat ik die korte pijpjes ook gewoon kan zagen.
de ringen zullen aan de voorkant waar de pijp gelast zit wat groter worden waar de buis aan de plaat gelast wordt. de buis zal dan volledig vlak op het RVS afgesteund kunnen worden.
eigenschappen van de stabilisatorstang
in deze vorm weegt de stabilisatorstang 1985 gram, met de aangepaste ringen verwacht ik een maximaal gewicht van 2,5kg
de gebruikte buis is 33,7x2
de stabilisatorstang is NIET verstelbaar en dat wil ik in principe graag zo houden, het RVS trekt door het lassen net genoeg om een lichte montagespanning te cre?ren om de brug zn effect te versterken maar met de montagegaten die nu ?8mm zijn schroef ik hem zonder enige problemen zo vast.
tav exotische opties als airco/stuurbekrachtiging etc. het basisontwerp wil ik in principe niet veranderen omdat dit directe uitwisselbaarheid/technische nut van de stang gaat verstoren, op dit moment denk ik over "pakketjes" waarbij de stang afgenomen kan worden icm een of meerdere steuntjes om alles onder de motorkap netjes passend te maken. denk bijv aan een pakketje voor een 340CVT waarin een nieuwe beugel voor EMVK en tachorelais zit en evt stukjes slang om dit netjes aan te sluiten.
nou, wat vinden jullie ervan?! zijn er dingen die iemand evt anders wil zien of iets? op en aanmerkingen? brand maar los
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Nu maar hopen dat er genoeg animo voor is, net als met de deur rubbers destijds, al is dat natuurlijk wel wat appels met peren vergelijken want dat was een slijtage onderdeel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
vraagje van de noobie, is de constructie waar je de buis op de ring last stevig genoeg? Hij lijkt niet veel ''vlees'' te hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
check!:flyhart;178717 schreef : is de constructie waar je de buis op de ring last stevig genoeg? Hij lijkt niet veel ''vlees'' te hebben.
de buis zit straks volledig op t RVS, nu valt hij er inderdaad half overheen omdat de ringen op dit moment eigenlijk te klein zijn, wordt dus in de productie goed opgelost:)AvdAkker;178714 schreef : de ringen zullen aan de voorkant waar de pijp gelast zit wat groter worden waar de buis aan de plaat gelast wordt. de buis zal dan volledig vlak op het RVS afgesteund kunnen worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.