voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Andere eindoverbrenging en zwaardere/lichtere versnellingen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2009 23:21 #794033 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere eindoverbrenging en zwaardere/lichtere versnellingen

Eyeball360;116928 schreef : Heb het even snel opgezocht (zie bijlage).

Zoals je ziet heb je voor de M45R (4-bak) een 3.91 : 1.
Voor een M47R is de lichtste de 3.82 : 1.

Als je die dus over kan zetten dan scheelt dat al heel veel als je nu nog de originele erin heb zitten (de 3.64 : 1).


Ik vermoed dat er nu zelfs een B200K of een 360 GLE diff in zit (ipv het 3.64:1 diff), dan is de verbetering nog groter.

Vervelend dat de 1e en 2e versnelling zou extreem kort zijn, nog vervelender dat daar dus niet zomaar iets aan is te doen.

Woensdag haal ik waarschijnlijk een 340 5bak+diff op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 13:44 #794074 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Andere eindoverbrenging en zwaardere/lichtere versnellingen
Die korte 1e en 2e versnelling zijn echt een Volvo kwaaltje. Bij mijn 740 ergerde ik me daar ook wel eens aan bij een sprintje. In de eerste paar seconden moet je dan meteen al 2 keer schakelen en pas in de 3e kun je wat klaarmaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD