Andere eindoverbrenging en zwaardere/lichtere versnellingen
- V300 register
- Verbannen
mijn 360 doet bij 120km precies 3000tpm volgens de toerenteller
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
oftewel, een 340 5bak diff moet probleemloos passen.
wat voor overbrengingsverhouding heeft het diff van een 340 5bak dan eigenlijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Alvast een aanzetje:antiekeradio;116351 schreef : Ik zou het heel fijn vinden als iemand een keer tijd wil steken in het samenvatten en destilleren van alle beschikbare informatie over de versnellingsbakken en differenti?len van de handgeschakelde 3-series.
Het overzicht zou moeten aangeven:
- identificatienummers en vindplaats van de bakken/differentieels
- overbrengingsverhouding van de versnellingen
- overbrengingsverhouding van het differentieel
- geleverd op welke modellen/jaren
Ik weet dat er zowieso 3 verschillende eindoverbrengingen geweest zijn voor de 2-liters. In de laatste jaren zijn ze overgegaan op een 'one size fits all' differentieel.
Op dit forum is reeds veel info te vinden, en in de documentatie die online staat op het ledenmenu zou je praktisch gezien al de rest moeten kunnen vinden.
Het eindresultaat van deze zoektocht krijgt bij deze een ereplaats in ??n van de volgende edities "technotip" in de Volvoice.
- overbrengingsverhouding van de versnellingen M47R (?n M45R t/m V4):
Achteruit:. 3.68
- 3.71:1
- 2.16:1
- 1.37:1
- 1.00:1
- 0.38:1
- B14 M45R: 3.64:1
- B14 M47R: 3.82:1
- B172K: 3.64:1
- B200K: 3.27:1
- B200E GLT: 3.64:1
- B200E GLE: 3.45:1
- D16: 3.82:1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Zoals je ziet heb je voor de M45R (4-bak) een 3.91 : 1.
Voor een M47R is de lichtste de 3.82 : 1.
Als je die dus over kan zetten dan scheelt dat al heel veel als je nu nog de originele erin heb zitten (de 3.64 : 1).
Ook had ik mijn Haynes werkplaatshandboek nog een plaatje gevonden hoe je snel een diff kan herkennen. Gaat hier wel alleen over de B14 en B19. Maar misschien ook wel erg handig.
@ Jeroen: de 5e versnelling heeft volgens mij een overbrenging van 0.83 : 1 ipv 0.38 : 1 (schoonheidsfoutje :yesyes:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
wel vet die overzichtjes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.