- Berichten: 9
verlagen
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
groot voordeel hiervan is dat het niet uitdroogt en heel lang meegaat, maar de rijtechnische eigenschappen van het materiaal zijn ook aardig verbluffend. je krijgt met polybushes helemaal het "kart" gevoel.
ik ga voor de achteras bussen draaien uit delrin, ook een harder kunststof, maar weer harder als polyurethaan.
("ploing:Dploing:Dploing:Dploing:Dploing:D")
moleculair is polyurethaan bijna gelijk aan delrin, alleen is delrin wat makkelijker industrieel verwerkbaar (polyurethaan moet je gieten, en delrin kun je nog verspanen)
voor de voorwielophanging is delrin niet gewenst, want die verbindingen moeten soepel blijven. anders krijg je een heeel nerveus stuur en bochten gedrag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
dat t? doet het hem he... t? is nooit goed... Je moet voor en achter in balans houden.AvdAkker;69189 schreef : heb ergens gelezen dat een t? dikke stabilisatorstang weer voor grandioos onderstuur zorgt. tov veerpootbruggen...
Veerpootbruggen kunnen nooit kwaad. Een beetje stevigheid kunnen we wel gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Bodejodel;69210 schreef : dat t? doet het hem he... t? is nooit goed... Je moet voor en achter in balans houden.
Veerpootbruggen kunnen nooit kwaad. Een beetje stevigheid kunnen we wel gebruiken.
het schijnt dat t? een 25mm stabistang is, tov een 19mm stang wat er standaard onder zit.,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
de 480 had bij ieder wiel een hulpveer, die tussen de koets en een draaibare draagarm bevestigd was.
de draagarm kon verdraaien zodat het bevestigingspunt van de veer in lijn met het draagarmlager kwam te liggen (dan is er dus geen invloed)
tot maximaal zo'n 20 cm van het draaipunt van de draagarm. (dan is de hulpveer-werking het sterkst)
de verdraaiing van de hulp-draagarm ging dmv krankzinnig grote stappenmotoren.
dat was denk ik ook de reden waarom het in productie nooit wat geworden is
tegenwoordig kunnen ze een soortgelijk effect verkrijgen met elektronisch regelbare schokbrekers. net zo snel en een stuk goedkoper/kleiner
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;69202 schreef : heel simpel gezegd, de standaard rubber bussen, van bijv de veerophanging, stabilisatorstang etc... maar dan ipv rubber, gemaakt van een harder maar toch soepel kunststof (dus niet knetterhard) genaamd polyurethaan.
groot voordeel hiervan is dat het niet uitdroogt en heel lang meegaat, maar de rijtechnische eigenschappen van het materiaal zijn ook aardig verbluffend. je krijgt met polybushes helemaal het "kart" gevoel.
ik ga voor de achteras bussen draaien uit delrin, ook een harder kunststof, maar weer harder als polyurethaan.
("ploing:Dploing:Dploing:Dploing:Dploing:D")
moleculair is polyurethaan bijna gelijk aan delrin, alleen is delrin wat makkelijker industrieel verwerkbaar (polyurethaan moet je gieten, en delrin kun je nog verspanen)
voor de voorwielophanging is delrin niet gewenst, want die verbindingen moeten soepel blijven. anders krijg je een heeel nerveus stuur en bochten gedrag
Als je wilt driften moet je de achterkant inderdaad hard/stug hebben. Voor racen/hard rijden moet de achterkant veel grip hebben en niet te hard zijn, dan mag de voorkant volgens mij toch een stuk stugger zijn.
Hoe zit dat eigenlijk met de levensduur van delrin als je het als bus in een ophanging gebruikt? Als het een alternatief is voor oem bussen/poly misschien een leuke product voor een Group buy!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.