verlagen
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verlagen is in principe niet zo'n probleem. Zoals op m'n advertentie op de Volvo 300 Club-site te zien is verkoop ik complete "verlaagkits" voor de achterkant. Alles wat je nodig hebt zit erbij en ik kan je zelfs nog een beschrijving geven hoe je het het gemakkelijkst en snelst kunt doen.
Je kunt naar mijn weten de achterkant het beste 4-6cm verlagen.
De voorkant verlagen kan simpelweg door een wikkeling van de veer af te slijpen. Maximaal kan er zo'n anderhalve wikkeling af meen ik.
Wanneer je voor vermogen wilt gaan dan moet je bij de 360 zijn. 2-liter motorinhoud en maximaal 115pk. Met een gewicht van zo'n 1060kg voor de sedan. De 3-deurs hatchback is het lichtste.
Persoonlijk vindt ik de 360 het lekkerste rijden maar ze zuipen ook het hardst.
De 340 1.7 is in principe de zuinigste wagen. Daarbij issie een stukkie sneller dan de 340 1.4.
Ik denk dan ook dat de 340 1.7 het beste voor je geschikt is.
Je kunt hem altijd nog opbouwen tot 1.7 turbo :+
Succes ermee!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Niet geregistreerd;59551 schreef : Hey leuk al die reacties...........
En ja ik weet het de 2 liter heeft ook wel m'n voorkeur.
Maar daar heb ik er al een paar van gezien, maar nog niet de ware !
Deze 1.7 is in redelijke staat(hard), maar ik ben er nog niet uit.........
En ik hoef er niet veel voor te betalen, en ik hoef er niet ver voor
weg...............tegenwoordig moet je daar ook ff rekening mee
houden in dit brandstofprijzengekkenhuisparadijs !
Ik heb ook al eens een tijdje rondgereden in een 360....van
m'n zwager...........heerlijke auto(dwars no problem), maar
daarom viel me denk ik de 1.7 toch tegen !
Dus ik ga toch nog ff verder zoeken.............want past een 2.3
in een 360 ?????? Of draaf ik door ?
Er staat een 360 injectie bij Mensink in D'kamp, misschien moet je daar eens kijken?
over het verlagen, ik heb er eens lagere (lees: kleinere) wielen op de auto gedaan en toen ging de uitlaat al meeschuren op straat en ik had problemen om bepaalde drempels op te komen.
dat heb je straks toch ook met zo'n verlagingssetje?
Of zijn er mensen met andere ervaringen>?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;59566 schreef : Hoi Piet,
Verlagen is in principe niet zo'n probleem. Zoals op m'n advertentie op de Volvo 300 Club-site te zien is verkoop ik complete "verlaagkits" voor de achterkant. Alles wat je nodig hebt zit erbij en ik kan je zelfs nog een beschrijving geven hoe je het het gemakkelijkst en snelst kunt doen.
Je kunt naar mijn weten de achterkant het beste 4-6cm verlagen.
De voorkant verlagen kan simpelweg door een wikkeling van de veer af te slijpen. Maximaal kan er zo'n anderhalve wikkeling af meen ik.
Wanneer je voor vermogen wilt gaan dan moet je bij de 360 zijn. 2-liter motorinhoud en maximaal 115pk. Met een gewicht van zo'n 1060kg voor de sedan. De 3-deurs hatchback is het lichtste.
Persoonlijk vindt ik de 360 het lekkerste rijden maar ze zuipen ook het hardst.
De 340 1.7 is in principe de zuinigste wagen. Daarbij issie een stukkie sneller dan de 340 1.4.
Ik denk dan ook dat de 340 1.7 het beste voor je geschikt is.
Je kunt hem altijd nog opbouwen tot 1.7 turbo :+
Succes ermee!!!
Hey top man, thanx voor de info !!!!!!
Van ieder1 trouwens !
Leuk cluppie lijkt me ..............................
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Alexdepalex;59567 schreef : Er staat een 360 injectie bij Mensink in D'kamp, misschien moet je daar eens kijken?
over het verlagen, ik heb er eens lagere (lees: kleinere) wielen op de auto gedaan en toen ging de uitlaat al meeschuren op straat en ik had problemen om bepaalde drempels op te komen.
dat heb je straks toch ook met zo'n verlagingssetje?
Of zijn er mensen met andere ervaringen>?
Over het verlagen .............dat zit wel snor na alle info.
Ook over de problemen hierboven..........ach ik heb al kadetten en asconaas
een cm of 8 laten zakken, en ja bij sommige exemplaren moest je idd aan het
stoken en buigen gaan!
Maar ik ben niet van de tuppeware dus geen spoilers aan stukken !
Maar ff over die mensink..................heb gegoogled en gevonden..........
alleen geen 360 op zijn site !
Zeker geen handel maar wel jammer.......heb je toch ff een plaatje,
weet jij welke uitvoering(3 of 5 deurs).
Anders bel ik ze wel ff maandag.
In iedergeval ook jij bedankt voor de info !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Erik;59564 schreef : Kom er later op terug, moet nu naar een BBQ toe..........:yesyes:
EETSE !!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Dus geen leuke club, nee, een GEWELDIGE club!
Mocht Mensink niet willen verkopen, ik weet nog een Injection Sedan te staan bij een garage. Ik weet niet in welke staat 'ie is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;59583 schreef : Dat is de V3C Forum BBQ:)
Dus geen leuke club, nee, een GEWELDIGE club!
Mocht Mensink niet willen verkopen, ik weet nog een Injection Sedan te staan bij een garage. Ik weet niet in welke staat 'ie is.
Nou ja laat ook maar horen joh.............
Hoe meer keus hoe beter !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.