- Berichten: 4
verlagen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik ga er wel ff achter aanvolvofiel;59596 schreef : Combi Garage in Westerbroek (bij Groningen). De laatste keer dat ik er was was met kerstmis, dus of ze hem nog hebben (en of 'ie nog rijdt) weet ik niet. Het was een grijze dacht ik. Of beige.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar moet je dan ook niet de dempers vervangen dan alleen 1 ring van de veren vooraf te slijpen en de blokken te plaatsen?
R.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Zelfs met Koni's op de stugste stand had ik dat probleem.
Ik heb toen in elke veer 2 kunstof veerringen gezet en dat heeft het probleem opgelost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Voor de achterkant heeft Erik Buijs inderdaad mooie verlagingsblokken. Ook daarbij geldt dat betere dempers de wegligging ten goede komen. De top hierin zijn de rode Koni's met hulpveren. Hierdoor wordt de auto flink stugger en zakt bij drempels minder door. Wederom uiterst zeldzaam.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als je het echt goed wilt doen, ga je op zoek naar veren die wat korter en vooral wat stijver zijn (kortere veerweg). Dan nog een setje sportdempers er onder (zoals koni's), en dan kan je ook nog met een vrij normaal vaartje over drempels heen.
Maar dat kost je wel flink tijd en geld, dat soort spul is helaas niet helemaal gemeengoed voor de 3-serie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
als ik zelf verlaginsblokken zou maken, zou ik aan de onderkant een brede sleuf frezen waar de bladveer inpast, en aan de bovenkant een hap uit het blok halen zodat deze aan de binnenkant om de as zelf heen valt. en dan 4 gaten erin voor de bouten + de centreergaatjes.
misschien overdone, maar nooit of te nimmer een achteras die van z'n plek afschiet door verlagingsblokken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.