Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

360 met 850 t5 blok?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 17:10 #811142 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?
V6 lijkt me nog lastiger omdat een breed motorblok niet met zijn cilinderkoppen tussen de kokers zal passen. In ieder geval niet met spruitstukken en turbo's erbij, dat gaat bij een 16v-turbo al lastig schijnbaar en dan zit je maar met 1 kant ipv 2.

Maar 6-in-lijn is best te doen lijkt me. Die voorbalk kun je wel een stuk uitzagen, dan moet je alleen een nieuwe plaats voor je radiateur vinden. De auto zal er misschien wat anders uit komen zien. Het lijkt me wel een uitdaging, hoewel ik eerder voor een 5- of 4-cilinder zou gaan zoals de topicstarter ook wil. Dat geeft je net wat meer ruimte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 17:11 #811143 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 met 850 t5 blok?
v6 twinturbo, ik durf te wedden dat ik dat wel passend krijg zonder verbouwing aan chassisbalken e.d.:)

dat zou ik iig liever inbouwen als een 6 in lijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 17:15 #811145 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 met 850 t5 blok?
In de CS hebben ze ook een V6 geperst. Weet iemand wat daar is aangepast om het passend te maken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 17:24 #811146 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 met 850 t5 blok?
bij de v6 in de 363CS zitten zoals bij een oude v8 het inlaatspruitstuk centraal boven de motor, en de uitlaatspruitstukken aan de buitenzijden en dankzij de V vorm komen ze schuin omlaag. direct vanaf de koppen kun je dus nagenoeg recht omlaag tussen de chassisbalken door met de uitlaat.

het is een best kort blok, niet langer als een b14 maar wel breder. de rembekrachtiger en hoofdremcylinder zijn naar voren geplaatst, motorsteunen is niets van te zien op de foto's die ik heb maar dat is over het algemeen wel een makkie. er hangt wel een redelijk speciale bak onder, zeer grote kans dat er een speciaal koppelingshuis + torquetube buisje onder hangt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2010 17:40 #811148 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 met 850 t5 blok?

AvdAkker;129701 schreef : bij de v6 in de 363CS zitten zoals bij een oude v8 het inlaatspruitstuk centraal boven de motor, en de uitlaatspruitstukken aan de buitenzijden en dankzij de V vorm komen ze schuin omlaag. direct vanaf de koppen kun je dus nagenoeg recht omlaag tussen de chassisbalken door met de uitlaat.

Zit bij een (in de lengte geplaatste) V-motor het inlaatspruitstuk wel eens ergens anders?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 17:49 #811149 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?
Niet logisch, nooit gezien ook.

Maar opzich kun je best een V6 inbouwen, ik zeg alleen dat een 6-in-lijn me makkelijker lijkt. Je zult hoe dan ook wel in de knoop komen met ruimte want de motorruimte van een 300 is gewoon heel klein, zeker als je de kachel wilt laten zitten.

Alles is mogelijk, ik bouw er nog wel een V12 in als je budget geeft ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 19:25 #811157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?

Jos360;129704 schreef : Niet logisch, nooit gezien ook.

Alles is mogelijk, ik bouw er nog wel een V12 in als je budget geeft ;)


.........en tijd ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 20:44 #811171 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?

Ovlov 3.6L;129712 schreef : .........en tijd ;)


Verscheep maar naar de US, ik regel wel een schuurtje en tijd :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2010 09:45 #811495 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?
Jij smacht naar 300 werk!

Hoe duur is een mooi groot knaloranje schaalmodel van de Dodge Challenger SRT-8 Jos?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2010 13:52 #811517 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?
Ik ga er achteraan voor je.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD