360 met 850 t5 blok?
- V300 register
- Verbannen
heb ik me tog bedacht(A)
wat ik WILDE bereiken was een leuke 360 met ongeveer 300pk en een lekker slurp geluid van de turbo...
vraag is of dit dan dus wel te bereiken is... en ik heb gekozen voor de 360 indat deze lichter is, mooier is en achterwiel aandrijving heeft..
maarja is dit te bereiken en als niet wat zijn de opties en wat kost dit..
Grtz. Fabian
PS. bedankt voor de info over mijn vorige vraag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
d'r is er in engeland iemand mee bezig maar dit is zeker niet de makkelijkste swap.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
V340:
- 1.7 MPI uit een Volvo 400: 107pk
- 2.0 MPI uit een Volvo 400: 120pk (maar gemakkelijk op te fokken)
- 1.7 Turbo uit V400: 125pk maar te tunen tot over 200pk
V360:
- B230FB uit een 740 oid: 135pk met een berg koppel. Plug and play; stelt niets voor.
- B204GT: 200pk standaard. Frank de Boer is hiermee bezig
- B230FT: standaard 170pk. Maar met wat wils dik over 250PK te krijgen.
Voordeel van de bovenstaande conversies is dat de blokken zonder aanpassingen in een V300 passen. Dan hoef je je alleen maar zorgen te maken om de kabelboom. En, indien er een turbo aan te pas komt: de uitlaat, intercooler en inlaat. De aandrijflijn pas iig meteen.
Wanneer je er een T5 in wilt gooien zul je de aandrijflijn aan moeten passen. Het moeilijkste gedeelte zal dan het koppelingshuis worden. Hiervoor zul je een adapterplaat moeten gaan maken en da's echt preciesiewerk.
Daarnaast is de kans groot dat je de motorruimte uit zult moeten gaan breiden aangezien zo'n blok een cilindertje extra bevat. Ook weet ik niet of de carterpan en het stuurhuis elkaar willen ontarmen. Normaal ligt een T5-blokje namelijk dwars in de motorruimte (aangezien een 850 voorwielaangedreven is).
Persoonlijk denk ik dat je er minimaal een jaar mee zoet zal zijn om een dergelijke ombouw te doen, mits je over de skills and equipment bezit.
Wanneer je gewoon een redblock in een 360 legt kun je gewoon de carterpan, motorsteunen, vliegwiel, koppeling en koppelingshuis overzetten en klaar is kees. Zo'n ombouw is dus een stuk gemakkelijker. Wanneer je B230FT pakt hebt je iig dezelfde motorinhoud als de T5, namelijk; 2.3L. Wanneer je geen turbo wilt kun je ook een penta-krukas gebruiken en ga je naar de 2.5L; hetzelfde als de NA 5-cilinder uit de 850.
Standaard heeft een 850 natuurlijk wel meer trappelende paardjes. Maar wanneer je een redblock gebruikt en zo geld en tijd bespaard (in plaats van de ombouw naar een T5) kun je dat geld en tijd mooi in een programmeerbaar motormanagement steken. En ik kan je verzekeren dat je voor hetzelfde geld HEEL wat meer vermogen uit je wagentje kunt persen.
Het enige wat je dan zult missen is het mooie 5-cilinder-roffeltje uit de uitlaat. Maar dat is dan ook een heel duur roffeltje als je het mij vraagt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
edit, sorry het was een B230FK link.marktplaats.nl/308702264
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
grote verschilpunten:
- 850 voorwielaangedreven, 360 achter
- remmerij, 850 heeft remschijven rondom
- De uitlaat
- 850-blok is een stuk groter dan een 360 blok
- daarnaast stijg je met je vermogen van 116PK naar 226PK(95% meer vermogen)of rica getuned blok 305pk(162% meer vermogen) rdw laten keuren.
Ik zou het niet doen en gewoon een 850 T5 kopen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Enigste nadeel van een 850 blijft dat hij achteruit gaat...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
elpee;129499 schreef : Ik zou het niet doen en gewoon een 850 T5 kopen
En die 360 GLT netjes houden en koesteren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;129495 schreef : Het is te doen............maar vraag me inderdaad niet hoeveel tijd en geld het zal gaan kosten. Er zijn een boel swaps die een stuk gemakkelijker zijn zoals:
V340:
- 1.7 MPI uit een Volvo 400: 107pk
- 2.0 MPI uit een Volvo 400: 120pk (maar gemakkelijk op te fokken)
- 1.7 Turbo uit V400: 125pk maar te tunen tot over 200pk
V360:
- B230FB uit een 740 oid: 135pk met een berg koppel. Plug and play; stelt niets voor.
- B204GT: 200pk standaard. Frank de Boer is hiermee bezig
- B230FT: standaard 170pk. Maar met wat wils dik over 250PK te krijgen.
Waarom zouden de b230's niet in een 340 kunnen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
(Overigens lijkt het me ook heel erg eng om 250 pk door de standaard 340 versnellingsbak te wringen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Vermilion;129532 schreef : Waarom zouden de b230's niet in een 340 kunnen?
Omdat een 340 een heel andere aandrijflijn en voortrein etc. heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.