360 met 850 t5 blok?
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
volvofiel;129541 schreef :
Omdat een 340 een heel andere aandrijflijn en voortrein etc. heeft.Vermilion;129532 schreef : Waarom zouden de b230's niet in een 340 kunnen?
Dat was ook niet al te slim bedacht, lekker duur in het maken met al die verschillen in de zelfde auto. :crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;129497 schreef : toevallig staat er nu een B230FT op MP zag ik gisteren, wel met 2 ton al op de klok en ook met gas, maar wel comnpleet, dus met uitlaat, gas installatie erbij etc...
edit, sorry het was een B230FK link.marktplaats.nl/308702264
In principe is de B230FK identiek aan de B230FT. Het verschil is echter dat de B230FK op een lagere turbodruk draait. Als ik me niet vergis heeft hij zo om en nabij 150pk. De B230FT heeft standaard 170pk. Uiteraard is het motormanagement ook anders vanwege het vermogenverschil, maar die vervang je dan toch door iets programmeerbaars.
Een goede basis dus voor een leuk project!
De standaard turbo en downpipe van deze motoren zijn aan de kleine kant. Hierdoor heb je een goed rijdbare motor (nauwelijks een turbogat) en lekker veel koppel onderin. Wanneer je de turbo vervangt door een groter exemplaar en een leukere downpipe maakt, kun je al een gigantische hoeveelheid pk's winnen. Wanneer je daarna de standaard "T" nokkenas vervangt door bijvoobeeld een "M" ademt het blok op hogere toeren al een heel stuk beter: meer vermogens dus.
Die 300PK is dus met een B230FT/FK heel goed haalbaar! Voordeel van de redblocks is natuurlijk ook dat er veel meer voor te krijgen is en daarbij is het goedkoper ook!
Niels;129502 schreef : En die 360 GLT netjes houden en koesteren
Of je kunt hem simpelweg een leuke upgrade geven .
2 Fast 4 U;129546 schreef : Dat was ook niet al te slim bedacht, lekker duur in het maken met al die verschillen in de zelfde auto. :crazy1:
Tsja, 't is maar net hoe je het bekijkt. Zoveel verschil is er niet tussen de 2 auto's: alleen de radiateur, motorkabelboom, aandrijflijn, motorsteunen en benzinetank.
Bij veel andere auto's heb je ook verschillen in tankinhoud, motor, versnellingsbakken, enz enz enz.
Ik vind het persoonlijk nog best meevallen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
B230FT: 0.65 Bar, 165 Pk en 264 Nm
Die versnellingsbak is qua bouw gelijk aan die van een 360 hoor.Tj??rd;129540 schreef : (Overigens lijkt het me ook heel erg eng om 250 pk door de standaard 340 versnellingsbak te wringen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mijn idee is dat als je de vraag stelt zoals de TS hem stelt, dat het dan te ingewikkeld voor je is en dat je er (net als ik) niet aan moet beginnen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
voor de 16v met dubbele carburateurs hoef je de kabelboom nauwelijks aan te passen. voor injectie in een 340 altijd (maar dan nog is het niet schrikbarend veel of moeilijk werk)
geenenkele std uitlaat past; behalve bij redblock 8v na naar een andere 8v na (b19/b200 naar b230 swap) maar dan past het wel; een verbeterde verzie is zeker een aan te raden upgrade. motoren met turbo presteren beter met een ander model uitlaatlijn daarnaast heb je niets aan zowel het spruitstuk als downpipe. motoren met 16v koppen hebben minimaal een ander spruitstuk/downpipe nodig tov originele uitlaatlijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
www.blocket.se/stockholm/Trimmdelar_25319290.htm?ca=3&w=3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zo'n T6 is natuurlijk wel gaaf, al zal je bij een 360 wel een deel van de voorbalk er uit moeten slijpen. Bij zo'n 244 heb je namelijk een windtunnel waar 5 man in de motorruimte kan staan, daar passen makkelijk 2 cilinders bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
zie hierThe 2.9 has a Straight-6 engine while the T6 was powered by a destroked twin- turbocharged version.
is destroked (niet in 1 lijn?) hetzelfde als een V6 dan?
Maargoed, ook dat is meten om het erin te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
slagvolume ("motorinhoud") is dus kleiner, en de compressie waarschijnlijk ook. Ze hebben waarschijnlijk alleen de krukas gewijzigd zodat de zuiger niet meer helemaal boven- en onderin komt, = kleinere slag + lagere compressie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.