Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

360 met 850 t5 blok?

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 11:25 #810995 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 360 met 850 t5 blok?

volvofiel;129541 schreef :

Vermilion;129532 schreef : Waarom zouden de b230's niet in een 340 kunnen?

Omdat een 340 een heel andere aandrijflijn en voortrein etc. heeft.


Dat was ook niet al te slim bedacht, lekker duur in het maken met al die verschillen in de zelfde auto. :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 13:23 #811006 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?

v0lv0freak;129497 schreef : toevallig staat er nu een B230FT op MP zag ik gisteren, wel met 2 ton al op de klok en ook met gas, maar wel comnpleet, dus met uitlaat, gas installatie erbij etc...

edit, sorry het was een B230FK link.marktplaats.nl/308702264


In principe is de B230FK identiek aan de B230FT. Het verschil is echter dat de B230FK op een lagere turbodruk draait. Als ik me niet vergis heeft hij zo om en nabij 150pk. De B230FT heeft standaard 170pk. Uiteraard is het motormanagement ook anders vanwege het vermogenverschil, maar die vervang je dan toch door iets programmeerbaars.
Een goede basis dus voor een leuk project!

De standaard turbo en downpipe van deze motoren zijn aan de kleine kant. Hierdoor heb je een goed rijdbare motor (nauwelijks een turbogat) en lekker veel koppel onderin. Wanneer je de turbo vervangt door een groter exemplaar en een leukere downpipe maakt, kun je al een gigantische hoeveelheid pk's winnen. Wanneer je daarna de standaard "T" nokkenas vervangt door bijvoobeeld een "M" ademt het blok op hogere toeren al een heel stuk beter: meer vermogens dus.
Die 300PK is dus met een B230FT/FK heel goed haalbaar! Voordeel van de redblocks is natuurlijk ook dat er veel meer voor te krijgen is en daarbij is het goedkoper ook!

Niels;129502 schreef : En die 360 GLT netjes houden en koesteren ;)


Of je kunt hem simpelweg een leuke upgrade geven ;).

2 Fast 4 U;129546 schreef : Dat was ook niet al te slim bedacht, lekker duur in het maken met al die verschillen in de zelfde auto. :crazy1:


Tsja, 't is maar net hoe je het bekijkt. Zoveel verschil is er niet tussen de 2 auto's: alleen de radiateur, motorkabelboom, aandrijflijn, motorsteunen en benzinetank.
Bij veel andere auto's heb je ook verschillen in tankinhoud, motor, versnellingsbakken, enz enz enz.
Ik vind het persoonlijk nog best meevallen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 14:37 #811016 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 met 850 t5 blok?
B230FK: 0.35 Bar, 135 Pk en 230 Nm
B230FT: 0.65 Bar, 165 Pk en 264 Nm

Tj??rd;129540 schreef : (Overigens lijkt het me ook heel erg eng om 250 pk door de standaard 340 versnellingsbak te wringen)

Die versnellingsbak is qua bouw gelijk aan die van een 360 hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 14:41 #811017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?
Ah kiek an, naja dat bevestigt mijn andere uitspraak:

Mijn idee is dat als je de vraag stelt zoals de TS hem stelt, dat het dan te ingewikkeld voor je is en dat je er (net als ik) niet aan moet beginnen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 14:47 #811019 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 met 850 t5 blok?
de genoemde motoren voor de 340 passen ook enkel met 1700 onderdelen (o.a. koppelingshuis en dergelijke)

voor de 16v met dubbele carburateurs hoef je de kabelboom nauwelijks aan te passen. voor injectie in een 340 altijd (maar dan nog is het niet schrikbarend veel of moeilijk werk)

geenenkele std uitlaat past; behalve bij redblock 8v na naar een andere 8v na (b19/b200 naar b230 swap) maar dan past het wel; een verbeterde verzie is zeker een aan te raden upgrade. motoren met turbo presteren beter met een ander model uitlaatlijn daarnaast heb je niets aan zowel het spruitstuk als downpipe. motoren met 16v koppen hebben minimaal een ander spruitstuk/downpipe nodig tov originele uitlaatlijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-01-2010 12:54 #811112 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 met 850 t5 blok?
ik kan er niet veel van lezen, maar je kunt er ook een T6 motor (282pk standaard) inleggen.....
www.blocket.se/stockholm/Trimmdelar_25319290.htm?ca=3&w=3

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 14:29 #811129 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?
-edit- hier stond onzin.

Zo'n T6 is natuurlijk wel gaaf, al zal je bij een 360 wel een deel van de voorbalk er uit moeten slijpen. Bij zo'n 244 heb je namelijk een windtunnel waar 5 man in de motorruimte kan staan, daar passen makkelijk 2 cilinders bij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-01-2010 14:48 #811131 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 met 850 t5 blok?
Volgens wiki is het geen 6 in lijn...

The 2.9 has a Straight-6 engine while the T6 was powered by a destroked twin- turbocharged version.

zie hier

is destroked (niet in 1 lijn?) hetzelfde als een V6 dan?
Maargoed, ook dat is meten om het erin te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 15:36 #811133 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?
destroked = verkorte slag

slagvolume ("motorinhoud") is dus kleiner, en de compressie waarschijnlijk ook. Ze hebben waarschijnlijk alleen de krukas gewijzigd zodat de zuiger niet meer helemaal boven- en onderin komt, = kleinere slag + lagere compressie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-01-2010 16:24 #811138 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 850 t5 blok?
T6 is inderdaad WEL zes-in-lijn, alleen dan (voor de oude S80 althans) 2,8 in plaats van 2,9 liter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD