Varioriemen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-11-2004 19:18 #644682
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Varioriemen
Heb je al onder de auto gekeken, de vario kap eraf gehaald? Misschien hangt een van de riemen slap. Bij mijn sedan is tot twee keer toe de rechter moer van de secundaire (achterste) eraf gelopen. Dat maakte erst een hard slijpend geluid en toen klapperend...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-11-2004 19:27 #644683
door V300 register
als er blokjes van de riem af komen is het acuut vervangen geblazen!!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-11-2004 19:29 #644684
door V300 register
en qua lawaai, gare riemen kunnen onvoorstelbaar veel herrie gaan maken, believe me
soms breekt een riem zonder dat je veel lawaai hoorde, dat is vaak gewoon door de ouderdom.
soms breekt een riem zonder dat je veel lawaai hoorde, dat is vaak gewoon door de ouderdom.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-11-2004 19:31 #644685
door V300 register
Je hebt helemaal gelijk Wouter! Maar die herrie zal er niet door veroorzaakt worden. Vlak voor dat ik naar Krakau ging constateerden we ook dat ik redelijk wat tanden kwijt was en de riemen in embarmelijke staat waren, maar ik had geen hevige bijgeluiden behalve dan een zacht zingen van de riemen....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-11-2004 19:42 #644686
door V300 register
hoi Fred,
soms zien riemen er gaar uit terwijl ze nog goed werken.
soms zien riemen er redelijk uit terwijl ze tering veel lawaai maken
het dafje van mijn vader trilde en rammelde alsof ie kromme velgen had, 2x gebalanceerd en nog trok het nergens op (velgen waren ook redelijk recht)
we durfden ook geen 100 meer te rijden omdat dan de auto aanvoelde of ie uit elkaar ging vallen.
riemen bekeken, op zich zagen ze er nog goed uit maar aan de zijkant waren er wat kleine stukjes uit; toch maar vervangen ---> alles stil.
in dit geval hoeft het niet 100% zeker aan de riemen te liggen maar aangezien je ze toch moet vervangen...
kom je hele rare dingen tegen daaronder kun je alsnog een RIPverklaring over het ding uitspreken
groetjes Wouter
soms zien riemen er gaar uit terwijl ze nog goed werken.
soms zien riemen er redelijk uit terwijl ze tering veel lawaai maken
het dafje van mijn vader trilde en rammelde alsof ie kromme velgen had, 2x gebalanceerd en nog trok het nergens op (velgen waren ook redelijk recht)
we durfden ook geen 100 meer te rijden omdat dan de auto aanvoelde of ie uit elkaar ging vallen.
riemen bekeken, op zich zagen ze er nog goed uit maar aan de zijkant waren er wat kleine stukjes uit; toch maar vervangen ---> alles stil.
in dit geval hoeft het niet 100% zeker aan de riemen te liggen maar aangezien je ze toch moet vervangen...
kom je hele rare dingen tegen daaronder kun je alsnog een RIPverklaring over het ding uitspreken
groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-11-2004 19:45 #644687
door V300 register
Ik kan me daar inderdaad wel iets bij voorstellen...de riemen gaan natuurlijk met een rodgang rond en ieder onstabiliteit geeft natuurlijk een hels kabaal... Weer wat geleerd Wouter THANKS!
Advies aan bovenstaand collega varioist:
ASAP onder de wagen!
Greetz Fred
Advies aan bovenstaand collega varioist:
ASAP onder de wagen!
Greetz Fred
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-11-2004 19:54 #644688
door V300 register
Ja, over die zijkanten dat klopt, als ik zo onder m,n auto kijk... (kan de variokap er niet afhalen heb geen brug..) dan zie en voel ik ook kleine beschadegingen... Hele kleine scheurtjes het stelt eigenlijk niks voor zou je zeggen... Ook is het zo als ik dus probeer 100 te rijden en ik laat het gas los 50% van het lawaai ook gelijk weg is! Ra ra.. Als ik dan weer gas geef begint het weer.... Mischien komt dat iemand bekend voor... Kijk die riemen zijn het probleem niet, maar dat moet het dan ook echt zijn... Het geluid komt wel op die plek vandaan waar de riemen zitten dus het kan eigenlijk niet missen! Het is veel lawaai 2,3 keer zoveel dan gebruikelijk... tering veel lawaai heb ik met die riemen een andere keer gehad met een andere 300 alleen die knalde toen en daarna was het echt veel lawaai!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-11-2004 09:24 #644689
door V300 register
Heeft er iemand ervaring met gemenie riemen??? (oke spelling nagelaten..)... Of is dit de grootste zooi die er is?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-11-2004 10:40 #644690
door V300 register
Nouw, nu maken ze ook zn tikkend geluid dat moeten die riemen wel zijn.. Ook als ik met mn hand onder die kap ga (dus niet die kap eraf gehaald) voel ik dat ik de rechtse riem helemaal niet in kan drukken en die strak zit en dat ik hem links zo een paar cm omhoog duw... Links onder die rol dus, als ik die kap eraf zou halen en in het midden zou drukken zou het helemaal erg zijn... Als ik hem onder die rol al een heel eind op kan duwen..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-11-2004 15:28 #644691
door V300 register
dan hangt ie er al los onder te flubberen en kan ieder moment kapot gaan
Moderators: Mark Smeets